|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Getz Crazy
|
Riesh68 - SyS_2006_7_7_21_44_5.jpg
Welkom bij mijn showkees. Zoals jullie zien is de basis een Hyundai Getz/PPIn deze showkees zullen jullie stap voor stap zien hoe de install opgebouwd wordt. Natuurlijk met alle mogelijke problemen, oplossingen etc etc.BRIk hoop hiermee anderen nog van wat tips en trucs te voorzien./PPDe bedoeling is om de install zo simpel mogelijk in te bouwen en mee te gaan doen in de ''Pure Passive'' categorie bij Emma wedstrijden. De uitdaging van deze categorie is om een zo goed mogelijk geluid te creëren zonder gebruik van actieve filters/equalizers/dsp''s.BR |
Upload Date 7/7/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0015a.jpg
Allereerst heb ik de parafaanplaat (dat ding waar je ruitenwissers in zitten) verwijderd en een gaatje door het schutbord geboord waar de pluskabel van 50mm2 doorheen kan. Natuurlijk zit de pluskabel netjes verpakt in zwarte ribbelkous. Ten eerste is dit veiliger en ten tweede staat het netter |
Upload Date 24/1/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0020.jpg
Door het gebruik van de zwarte ribbelslang intergreert de kabel netjes met de al aanwezige bekabeling. Onder de parafaanplaat langs de ruiterwissermotor, alles goed vastgezet met tiewraps |
Upload Date 24/1/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0018.jpg
nog even een overzichtsfoto. De ribbelkous gaat links op de foto de auto binnen door een standaardopening. |
Upload Date 24/1/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0026.jpg
Een blikje op de originele massakabel. Deze was tekort voor de yellotop met tsunami verdeelblok. Deze is in zijn geheel vervangen door een dikker exemplaar. |
Upload Date 15/2/2004 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0025.jpg
Helaas waren de reeds 2 aanwezige pluskabels naar de accu toe ook te kort. Aangezien in zijn geheel vervangen haast niet te doen is, heb ik besloten ze te verlengen (uiteraard met dezelfde diameter). over de verbinding heb ik krimpkous gedaan (veiligheid). Als daarna de ribbelkous weer teruggeplaatst wordt, dan zie je daar niks meer van |
Upload Date 16/2/2004 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0027.jpg
Zo; de Tsunami is aangesloten en alles doet het. De standaardbekabeling zit aan de voorzijde; de pluskabel voor de audio zit aan de achterzijde na de linkerwaferzekering. Zoals je ziet is deze nog niet geplaatst. Op de rechter zit niks aangesloten, doch deze laat ik zitten zodat ik altijd een reserve bij de hand heb.BR |
Upload Date 16/2/2004 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_5_31_22_44_14.jpg
De doorzichtige plexiglas inzetten van de accu afdekkap zwart gespoten en een laadstekker gemonteerd voor mijn acculader/voeding. Ik maak ook nog een setje startkabels met aan 1 zijde een laadstekker. (er zijn namelijk geen accupolen meer waarop je ze kan klemmen) |
Upload Date 31/5/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0003.jpg
Vandaag begonnen aan de inbouw van mijn nieuwe HU, de Alpine 9835R. Laten we het maar meteen goed aanpakken en de bekabeling goed beschermen. Ook heb ik foamtape in de dinopening geplakt, dan zit het inbouwframe wat strakker en heb je geen kans op vervelende resonanties. Alle kabels in linnentape gewikkeld. Zo zit het netjes en zijn ze goed beschermd tegen scherpe delen van het dashboard. |
Upload Date 24/1/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - inbouw_hu_part3.jpg
En dit is het eindresultaat. Je kan wel zien waarom ik voor de Alpine 9835 gekozen heb, deze past qua kleurstelling perfect bij de rest van het dashboard.BR |
Upload Date 1/8/2004 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - 2frontjes.jpg
Omdat de 4 knopjes naast de volumeknop overdag toch te blauw zijn naar mijn zin, heb ik een frontje van een 9830 besteld. Deze zijn overdag wel doorschijnend groen. nu de 4 knopjes nog ff overzetten |
Upload Date 7/1/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - frontgroen.jpg
En dit is het resultaat na een half uurtje prutsen:BREen 9835 frontje met 4 groene knopjes |
Upload Date 7/1/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - rca.jpg
Een goed begin is het halve werk. Daarom, alle bekabeling op voorhand extra beschermd door ze in snakeskin te stoppen en te labelen. Ziehier de RCA kabel(sharkwire).. |
Upload Date 17/4/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - speak_in_snakeskin.jpg
En hier de speakerkabels (ook sharkwire). In snakeskin en voorzien van labels. 2.5mm2 voor de kicks en 1.5mm2 voor de tweeters./PP |
Upload Date 25/2/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - dscf0035.jpg
Hier komt de voedingskabel uit de dorpel - onder de achterbankbekleding door - naar de kofferbak. Uiteraard nog steeds in ribbelslang en vastgezet met duct tape |
Upload Date 7/3/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - tules.jpg
Om de speakerkabels naar de deuren te voeren heb ik gekozen om zelf extra doorvoertules bij te plaatsen. De originele zaten reeds te vol om kabels bij te plaatsen. Rechts ''under construction'' en links het resultaat |
Upload Date 7/3/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - tweeterkabels1.jpg
De uiteinden van de tweeterkabels, hierop zitten vergulde ampstekkers omdat ik nog wil gaan experimenteren met de tweeterplaatsing. Overigens weer volledig in snakeskin en afgewerkt met krimkous. |
Upload Date 24/3/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - tweeterkabels2.jpg
De tweeterkabels welke standaard al aan de tweeters zitten ook maar ingepakt in snakeskin. De aansluitingen op de tweeter zelf zijn beschermd met krimpkous, waarna er door ze in te tapen met linnentape een soort trekontlasting is gemaakt. Zoals reeds gezegd is dit een tijdelijke tweeterinbouw, totdat ik ze uitgericht heb (dan worden er geheel nieuwe a-stylen gemaakt) |
Upload Date 24/3/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - rvsring.jpg
Deze RVS ringen moeten in de deuren komen. Zoals je ziet zijn ze iets schuin, zodat de mid - die onder in de deur zit - wat meer naar de luisteraar gericht is. Als het goed is worden ze volgende week in de deur gelast.... |
Upload Date 16/4/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - massapunt.jpg
Massapunt is vrij simpel gehouden, gewoon een oog achter een gordelbout gemaakt.BRWaarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Uiteraard is de verf erachter wel eerst weggeschuurd. |
Upload Date 17/4/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - bodemplaat.jpg
Vandaag een bodemplaat gemaakt voor in de koffer. Vanuit hier is het makkelijker om verder te gaan werken in de koffer. |
Upload Date 17/4/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - deurpaneel1.jpg
Het deurpaneel in bijna originele staat. (bij het speakerrooster is reeds een kunstof randje weggedremeld) |
Upload Date 5/5/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - deurpaneel2.jpg
Kaalgetrokken en een begin gemaakt met verstevigen/beplakken met bitumen.BR |
Upload Date 5/5/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - deurpaneel3.jpg
Zo is het geworden. Hele paneel beplakt met een laag bitumen. rondom de speakeropening zelfs meerdere laagjes. Dit om vervelende trillingen/resonanties van het plastic tot een minimum te beperken. De delen die tegen het metaal van de deur komen zijn nog van wat extra akoestische wol voorzien (DACRON). Hiermee hoop ik reflecties van middentonen tegen te gaan wat de klank ten goede komt |
Upload Date 5/5/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - deur_dempen_01.jpg
Zo ziet de speakerring eruit. In de deur vastgelast en daarna rondom beplakt met bitumen. |
Upload Date 24/7/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - deur_dempen_02.jpg
Nog wat meer bitumen werk, binnen in de deur zitten 2 lagen. Achter de speaker zit ook nog Plein Chant van Focal. Dit is een soort akoestische schuim. Hiermee hoop ik de middentonen beter te kunnen laten klinken. Zoals je kunt zien zijn alle gaten ook dichtgemaakt. Ik ben hier begonnen met aluminium plaatjes die in de deur gekit zijn. Daarna beplakken met bitumen.... |
Upload Date 24/7/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - deur_dempen_03.jpg
En dat levert dan zoiets op. Nog niet helemaal klaar met plakken maar het geeft een idee. De stangetjes voor de deurvergrendeling worden ook omwikkeld met linnentape om rammeltjes te minimaliseren. |
Upload Date 24/7/2005 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_4_30_20_7_54.jpg
Detailfoto van de bedrding aan het midje |
Upload Date 30/4/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_1_14_19_28_9.jpg
De versterkerbak/subkist. Geheel in de verf gezet voordat ik hem ga bekleden, zo is het hout beter bestand tegen vocht. |
Upload Date 14/1/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_1_14_19_19_58.jpg
Speakerkabel vastgemaakt aan de sub. |
Upload Date 14/1/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_1_14_19_27_19.jpg
Detailfoto: de kabel zit met een kabeloogje onder de bestaande terminal geschroefd. Dit zit degelijk, is toch snel los te halen en bovendien is het contactoppervlak groter dan met een schuifje. |
Upload Date 14/1/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_1_16_21_19_23.jpg
Dempen van de kofferbak/reservewielruimte. Op de bodem van de reservielruimte nog een isolatietapijt om de kist acoustisch te ontkoppelen. |
Upload Date 16/1/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_1_16_21_19_59.jpg
En zo komt het in de kofferbak. De subkist valt in de reservewielruimte. Het reservewiel wordt vervangen door een spuitbus. De kist wordt in de kofferbak vastgezet met dezelfde bout waar normaal het reservewiel mee vastzit. Het moet natuurlijk wel veilig zijn.../PPOok is er een ventilatortje in de versterkerbak gemonteerd |
Upload Date 16/1/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_1_17_19_54_26.jpg
Vandaag een afdekplaat over de versterkerbak gemaakt. Bekleed met grijze caliberstof, dit kleurt goed bij de rest. |
Upload Date 17/1/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_4_30_20_7_24.jpg
Detailfoto van de bout waarmee de subkist vastzit, deze bout zit vast aan de carosserie op de plek waar normaal het reservewiel bevestigd zat. |
Upload Date 30/4/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_4_30_20_6_40.jpg
Kistje verder bekleed en subje erin |
Upload Date 30/4/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_5_17_19_47_40.jpg
Kofferbak is bijna klaar, het showgedeelte is af. Nu nog 2 paneeltjes maken om doordeweeks de kinderwagen te kunnen vervoeren :-) |
Upload Date 17/5/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_7_7_21_24_12.jpg
En hiermee is de kofferbak geheel afgedekt, een compleet op maat gemaakte kofferbakmat. Deze is uiteraard wel voorzien van het Team Logo om een beetje reclame te maken. Doordeweeks is de kofferbak nu volledig bruikbaar |
Upload Date 7/7/2006 |
Zoom |
|
|
Riesh68 - SyS_2006_7_7_21_21_14.jpg
tsja dan de rest van de automatten ook maar in stijl laten maken, je bent tenslotte trots op je merk./PPBRDit is tevens de laatste update, de auto is verkocht in December 2006.BRAlles wordt overgebouwd in de volegende auto: een Mazda 323 fastbreak./PPZie ook mijn volgende showcase:/PPhttp://www.showyoursound.nl/Public/Showcase/Showcase.asp?id=1713 |
Upload Date 7/7/2006 |
Zoom |
|
|
|
|