|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase GoossensAutomaterialen/AudioSystem DEMO TRABI
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_33_50.jpg
pstrongWelkom in de showcase van "Project 601"./strong/pBRpDe demo auto van strongGoossens Automaterialen/strong en strongAudio System/strong./pBRpDeze auto is geheel in strongde Bunker/strong gebouwd en afwerkt door de bekende/beruchte strongBunkerCrew/strong./pBRp /pBRpDe auto: Trabant 601 Kombi uit 1973  (600cc tweetakt motor met 23pk)/pBRpWe zullen proberen om zoveel mogelijk foto''s en omschrijvingen te plaatsen over de bouw van dit project./pBRp /p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_15_16_55_33.jpg
pDe klassieke auto in orginele staat zoals we deze hebben aangeschaft./p |
Upload Date 15/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_15_16_56_18.jpg
pDe klep die toegang geeft tot de kofferruimte... hier achterin moet het straks allemaal gaan gebeuren./p |
Upload Date 15/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_15_16_56_41.jpg
pKijk eens aan!  Wat een hoop ruimte! Nouja... als het interieur straks is verwijderd zal er voldoende plaats zijn voor onze plannen./p |
Upload Date 15/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_15_16_57_9.jpg
pHet cockpitje van deze klassieker:  Alles is gemaakt van karton. Maar er is ook een pluspunt: er zit al een radiootje in!!!/pBRpLet ook op de fantastische stoelen en het strakke dashboard. 36 jaar geleden hypermodern (in het Oostblok) maar nu...  snel er uit met deze meuk!/p |
Upload Date 15/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_15_16_57_32.jpg
pDe krachtbron van deze super auto:  Een 600cc tweetakt motor van maar liefst 23 pk!/pBRpEen gemiddelde grasmaaier heeft nog meer vermogen./p |
Upload Date 15/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_35_5.jpg
pAAN DE SLAG!/pBRpEerst maar eens alles demonteren en verwijderen, zodat we makkelijk kunnen werken./pBRpZoals je aan de linker portier kan zien, worden de grotere gaten in de deuren met wat plaatwerk dichtgelast. Dit maakt straks het dempen wat makkelijker en geeft extra stevigheid aan de deur./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_35_46.jpg
pDe volledig gestripte auto.  Het kale intererieur heeft verbazend veel ruimte. Ruimte die we absoluut gaan benutten!/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_36_31.jpg
pDe gehele auto bestaat uit Duroplast. Dat is een soort kunsstof/plastic omdat ten tijde van de koude oorlog alle metalen door de Russen werden gebruikt voor de wapen industrie. Dit betekend dat de gehele auto maximaal moet worden gedempt om te voorkomen dat de lichte, plastic carrosserie delen van de auto vallen als de subs straks voor de eerste keer druk op gaan bouwen./pBRpVoor het dempen hebben we StandartPlast gebruikt./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_39_32.jpg
pDe bodem is geheel gedempt...   het begin is gemaakt!/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_40_17.jpg
pBovenop de dempingsmatten komt een extra laag demping.... deze keer in de vorm van dempingspasta./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_41_1.jpg
pDe dempingspasta geeft niet alleen extra demping, maar werkt ook nog eens als 2-componenten lijm om een onlosmakelijke verbinding te verkrijgen met de subkist./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_41_54.jpg
pHet eerste gedeelte van de installatie: de bodem van de subkist. Deze wordt in de dempingspasta/lijm gedrukt zodat deze vanaf nu 1 geheel vorm met de auto./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_43_2.jpg
pDaarna wordt deze plaat middels enkele slotbouten (door de oorspronkelijke bodem heen) extra vastgetrokken in de pasta. Hierdoor kan de kist straks geen kant op en zit de kist niet alleen met de lijm, maar ook met bouten vast aan de auto./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_44_25.jpg
pDe openingen tussen de bodemplaat en de auto worden extra aangesmeerd met extra dempingspasta en vervolgens verder opgevuld met polyester. Daarna plaatsen we de zijwanden van de subkist. Ook deze worden rechtstreeks op de zijkanten van de auto vastgezet om de auto zoveel mogelijk stevigheid te geven./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_45_43.jpg
pDe kist begint al vorm te krijgen:  De zijkanten zijn in de juiste vorm gezet, en de voor- en achter-plaat zijn geplaatst. Ook de ''bracing'' heeft zijn plaats gevonden om de grote bovenplaat straks zoveel mogelijk stevigheid te geven./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_46_27.jpg
pHier zie je de grote, afgeronde openingen in de bracing om de luchtstroom in de kist zo minimaal mogelijk te beperken./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_47_20.jpg
pVerstevigingen gemaakt om de wielkasten./pBRpTevens zie je de basis van de accubak aan de voorzijde van de kist verschijnen./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_48_50.jpg
pDe wielkasten verstevigd met polyesterglasvezelplamuur./pBRpOok begint de bovenzijde van de kist vorm te krijgen: De plaats waar de poort komt is geplaatst, en de hoek van de bovenplaat staat nu vast./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_49_37.jpg
pNog meer polyester!  We doen alles om deze plastic auto zo stevig mogelijk te maken!  Alle wanden bestaan ondertussen uit minimaal 44mm MDF en worden extra verstevigd met polyester./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_51_3.jpg
pNa het kliederen met poly maken we natuurlijk wel weer alles strak om luchtweerstand in de kist te beperken./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_52_16.jpg
pNu begint de subkist serieus vorm te krijgen: de speaker ringen worden onder de juiste hoek op de kist gezet.  (Ja, je ziet het goed: 66mm MDF)/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_53_12.jpg
pNu de speakerringen op hun plaats zitten, kunnen we de basis voor de bovenplaat maken. Dit doen we door een stuk fleece stof vast te nieten en deze vervolgens met grote hoeveelheden polyesterhars in te smeren waardoor de fleece verzadigd raakt en in zijn geheel uithard waardoor we deze als basis kunnen gebruiken voor de rest van de poly werken./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_53_53.jpg
pVakmanschap is meesterschap..... zelfs als het om kliederen met poly gaat!/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_54_46.jpg
pDaarna wordt er nog veel meer gekliederd, maar nu voegen we ook glasvezelmatten toe zodat er nog veel meer stevigheid aan de bovenplaat wordt toegevoegd./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_55_48.jpg
pEn daarna nog een dikke laag polyesterglasvezelplamuur!/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_0_32.jpg
pVoila, de vorm zit er al aardig in!/pBRpEn de bovenplaat bestaat nu uit 66mm polyester!!!! /p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_56_57.jpg
pNu de kist een heel eind klaar is wordt het tijd om de poort te maken. Let speciaal even op de afronding van de poortmonden: Hiervoor hebben we een massief houten paal over de lengte door de helft gezaagd om een stevige poort mond te verkrijgen met een afronding van 7cm (diameter)./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_58_4.jpg
pDe poort in de ''poortplaat''.... Hierna nog heel veel schuren en plamuren om de poort zo glad mogelijk te krijgen om zodoende de airflow te maximaliseren./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_22_58_58.jpg
pDe ''poortplaat'' is geplaatst in de kist./pBRpLet op de ruimte (binnenin de kist)  tussen de poort en de wielkasten./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_1_28.jpg
pHet eindresultaat van de poort na urenlang schuren en plamuren./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_2_27.jpg
pBovenop de installatie (vlak voor de poort) worden enkele versterkers geplaatst. De overige versterkers komen vlak achter de stoelen. De afstand van de accu''s tot de versterkers wordt zo kort mogelijk gehouden door de versterkers simpelweg rond de accubak op te bouwen./pBRp3 stuks 110Ah / 3500A Hawker gel accu''s (45kg per stuk) hebben hun plek gevonden tegen de voorzijde van de subkist./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_3_20.jpg
pOm de accu''s op hun plek te houden moet er een bevestigingssysteem worden gemaakt: Een MDF frame zorgt dat de batterijen niet zijwaarts en opwaarts kunnen bewegen./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_3_55.jpg
pEen simpele plaat (vastgezet met M6 bouten) zorgt dat de accu''s 100% vastgezet zijn./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_6_9.jpg
pTwee 2-kanaals versterkers komen bovenop de accubak te staan, maar de versterkers zijn eigenlijk net enkele centimeters te breed om naast elkaar in de auto te passen. Daarom worden de zijpanelen van de versterkers gedemonteerd waardoor ze iets korter worden en wel naast elkaar passen. Helaas zitten aan deze zijpaneeltjes ook de bevestigingspunten waarmee de versterkers dienen te worden vastgezet, maar ook daar hebben we een oplossing.../p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_7_42.jpg
pDe oplossing om de versterkers alsnog degelijk vast tezetten ....men verwijdere den onderplaat van den versterker.../p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_8_34.jpg
p...vervolgens boort men een gat op de hoeken van de bodemplaat.../p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_9_46.jpg
p...en gebruikt men een ''bindklinktang'' om hier in bindklinknagels vast te zetten.../p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_10_28.jpg
pVoila: Schroefdraad in de bodemplaat waardoor we de versterkers met (M6)bouten kunnen vastzetten aan de installatie!/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_11_17.jpg
pZo kunnen we dus beide versterkers monteren zonder gebruik te maken van de orginele bevestigingspunten./pBRpHet bijkomend voordeel is dat de beide versterkers nu helemaal tegen elkaar aan liggen waardoor de illusie ontstaat dat het hier om 1 grote versterker betreft. -)/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_11_55.jpg
pDe aansluitingen van de versterkers bevinden zich allemaal op lijn aan de voorzijde van de installatie./pBRpVoordeel hiervan dat alle bekabeling zo kort mogelijk kan worden gehouden, en dat dit straks heel simpel afgedekt kan worden middels een afdekkap./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_13_21.jpg
pOm de afdekkap straks zo mooi mogelijk te laten aansluiten bij de rest van de auto/installatie bouwen we eerst wat panelen./pBRpAchter deze panelen worden later de zekeringen geplaatst./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_14_8.jpg
pUiteraard worden deze panelen weer op de beproefde wijze in polyester gemaakt./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_15_0.jpg
pDe panelen staan in grote lijn. De uiteindelijke vorm van de installatie begint zichtbaar te worden!/p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_19_59.jpg
pDer Trabi  (Project 601) in de Bunker/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_21_11.jpg
pNu zijn de portieren aan de beurt./pBRpOmdat het een kleine auto is heeft deze natuurlijk ook kleine deuren, en dat leverde een "probleem" op... Om alle speakers kwijt te kunnen moeten we de slijptol in de deuren zetten. Hierdoor verdwijnen echter ook de bevestiging voor de deuropener en de raamslinger. (maar daar hebben we nog iets voor bedacht)/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_21_56.jpg
pOmdat we in het weinige metaal van de portier hebben moeten slijpen, blijft er een deur over die voornamelijk uit kunststof bestaat. Deze moeten we dus wederom goed dempen om te voorkomen dat dit lichte materiaal gaat resoneren. Dus ook hier gaan we met StandartPlast aan de gang./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_22_36.jpg
p2e laag dempingsmateriaal/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_23_32.jpg
p3e laag dempingsmateriaal/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_13_23_18_22.jpg
pHet deurpaneel zelf bestaat uit 22mm MDF om weer enige stevigheid te geven aan de deur. Deze wordt straks op verschillende plaatsen met M6 bouten vastgezet op het portier./pBRpHet paneel bestaat uit een aantal ringen die ieder onder een eigen hoek staan uitgericht, dit om de ultieme afstraling (en daarmee klank eigenschappen) te bereiken. Tevens is ook dit paneel extra verzwaard door extra MDF en polyester toe te voegen om resonantie tegen te gaan./p |
Upload Date 13/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_10_11.jpg
pDe speakers voor de eerste maal op hun toekomstige plekje: Onderin de beide Helon kicks, daar vlak boven de X-ion mid. De plaats voor de tweeter moet hier nog bepaald worden./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_11_7.jpg
pOnder deze hoek kan je zien dat iedere speaker onder een unieke hoek ten opzichte van het paneel staat./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_11_53.jpg
pEn vanaf deze zijde zie je hoeveel extra dikte (= massa) er is toegevoegd om resonantie tegen te gaan./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_25_32.jpg
pOp deze foto is het deurpaneel reeds voor een eerste maal bevestigd./pBRpLaat je niet van de wijs brengen door de zichtbare delen van de deur achter de opening van het midje. Zoals je in eerdere foto''s hebt kunnen zien is dat gedeelte ondertussen verwijderd. (de werkzaamheden liepen hier behoorlijk door elkaar, vandaar dat de tijdspanne hier niet lijkt te kloppen)/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_26_36.jpg
pZo... dat deurtje ziet er nu al een heel stuk beter uit!/pBRpAchterin de koffer wordt ook al een begin gemaakt aan de afdekkappen./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_28_1.jpg
pHet orginele dashboard bestond uit een kartonnen plaatje, dus die hebben we verwijderd./pBRpHet overgebleven metalen gedeelte hebben we gedempt met StandartPlast./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_29_3.jpg
pOm toch het karakterestieke interieur te behouden hebben we besloten om weinig aan de vorm te veranderen. Maar uiteraard hebben we wel een compleet nieuw (en steviger) dashboard gebouwd: Hiervoor hebben we eerst een metalen frame gelast, en daarna hier het dashboard opgebouwd uit 22mm MDF./pBRpDe snedes in het MDF zijn gemaakt om het paneel in een lichte curve te kunnen trekken zonder dat het MDF breekt. (Later zijn deze snedes opgevuld met houtlijm en polyester)/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_29_46.jpg
pHet nieuwe dashboard in zijn basis vorm./pBRpAan de bovenzijde zie je nog de bouten zitten waarmee het dashboard wordt bevestigd aan het metalen frame. Het houtwerk wordt nog afgewerkt met polyesterglasvezelplamuur om een zo strak mogelijk verloop te verkrijgen tussen het horizontale- en het verticale-gedeelte./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_15_58.jpg
pAchter de stoelen bevinden zich nu nog een open accubak en een viertal versterkers.  Daarom wordt het nu tijd om alles netjes weg te werken middels een afdekkap./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_14_55.jpg
pEerst wordt er een MDF basis gemaakt die precies over de beide versterkers past./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_13_7.jpg
pDaarna verschijnt langzaam de uiteindelijke vorm zodat de afdekkap straks rondom mooi aansluit op de installatie en de auto./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_12_31.jpg
pDe afdekkap wordt aan de achterzijde verstevigd middels polyesterglasvezelplamuur./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_13_55.jpg
pOok de voorzijde wordt met polyesterglasvezelplamuur flink onder handen genomen zodat er een mooie vorm uit ontstaat./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_16_51.jpg
pDe grotere open ruimtes wederom met fleece dicht geniet en met polyesterhars doordrenkt... Het begint al ergens op te lijken./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_17_46.jpg
pVoila, een mooie, strakke afdekkap die de accubak, de bekabeling en de twee voorste versterkers bedekt./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_31_5.jpg
pNu het groffe werk allemaal is gedaan,, kan het in zijn geheel bewerkt worden zodat het straks gespoten kan worden./pBRpSchuren, plamuren, schuren, plamuren.../p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_31_19.jpg
pDe installatie mooi aan gesloten op de carrosserie middels polyester./pBRp /pBRpSchuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren.../p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_31_37.jpg
pSchuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren.../p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_32_26.jpg
pSchuren, plamuren, schuren, plamuren, en dan.../pBRpde spuitcabine in!/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_32_49.jpg
pEerste grondlaag..  het begint er zowaar toonbaar uit te zien./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_33_22.jpg
pWat een (basis) kleurtje al niet kan doen./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_34_3.jpg
pHet orginele duroplast plaatwerk wordt normaal gesproken op zijn plaats gehouden door tientallen schroeven. Deze schroefkoppen worden gecamoufleerd door een chromen strip die over de gehele lengte van de auto loopt. Maar omdat we de auto strak willen houden verdwijnt deze strip. Natuurlijk is het geen gezicht als er om de 10cm een schroefkop uit het plaatwerk steekt, daarom hebben we besloten om ook deze schroeven te verwijderen. Echter, dan moeten we eerst de panelen op een andere manier vastzetten aan de auto. Hiervoor hebben we gekozen voor corrosserie kit!/pBRpEerst de kunststof panelen er af.../p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_34_31.jpg
pDaarna wat 2-componenten kit aan het plaatwerk smeren.../p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_35_15.jpg
p..en vervolgens het plaatwerk op de juiste wijze terug hangen. Hierdoor verkrijgen we een strakke, cleane auto./pBRpSterker nog....  ook de deurklinken zien we nooit meer terug!  Clean is the new style!/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_36_54.jpg
pDan volgt het moeilijke moment... welke kleur moet de auto worden?/pBRpKiezen we een opvallende kleur? een schreeuwerige kleur? of juist een sjieke kleur?/pBRpIn ieder geval krijgt de auto twee kleuren, om het klassieke thema te benadrukken./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_37_35.jpg
pZet twee kleurenblinden bij elkaar, en ze komen tot de volgende kleuren combinatie./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_35_48.jpg
pHoppakee...  uber der Trabi "sprietzen"! -)/p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_38_5.jpg
pDoor de twee verschillende kleuren blijft de klassieke look behouden. (Het blijft immers een autootje uit 1973)/pBRpDeze kleurstelling zal ook terugkomen in de installatie./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_26_22.jpg
pNu de Trabi is gespoten kan eindelijk ook het dak van de auto worden gedempt./pBRpHet gehele dak bestaat slechts uit het eerder genoemde Duroplast en is daarom (behalve zeer licht) ook zeer flexibel. Dempen is dus geen overbodige luxe!/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_25_4.jpg
pNog een extra laag dempingsmatten om extra massa aan het plafond te verkrijgen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_24_10.jpg
pEn nog maar een laagje demping om te voorkomen dat het dakje het luchtruim zal kiezen bij het horen van de eerste laagfrequente tonen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_21_24.jpg
pNu het gehele dak is gedempt, kan alles netjes worden afgewerkt. Dit doen we door het dak te bekleden./pBRpEerst het plafond en de bekleding insmeren met lijm.../p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_27_16.jpg
pOm vervolgens het hemeltje met veel geduld en precisie te bekleden./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_32_8.jpg
pVoila, het hemeltje ziet er super strak uit!/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_14_11_56_15.jpg
pNu kan onze electra-afdeling eindelijk aan de gang om alle componenten (EMMAproof) aan te sluiten./pBRpDaarvoor hebben we zelf een zekeringen- en massa-blok gemaakt./p |
Upload Date 14/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_17_50.jpg
pNu kan het aansluiten beginnen./pBRpUiteraard hebben we met de kabeldiktes en zekeringen rekening gehouden met het EMMA regelement. Daarnaast hebben we alle bekabeling in snakeskin getrokken en alles afgewerkt met krimpkous./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_18_21.jpg
pAlle bekabeling is netjes (aan beide zijdes) gemerkt duidelijk is waar de kabel toe dient./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_19_3.jpg
pAlle bekabeling wordt om de 20cm extra vastgezet om loshangen te voorkomen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_23_19.jpg
pLekker veel ruimte om in te werken...... NOT  -)/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_31_29.jpg
pDe voedingskabels die vanaf de accu''s naar het zekeringenblok lopen zijn allen precies even lang gehouden en vallen (inclusief kabel ogen) binnen de EMMA normering qua lengte./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_33_1.jpg
pZiehier de verdeel/zekering- en massa-blok verstopt achter het paneeltje./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_35_13.jpg
pClose upje -)/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_35_56.jpg
pOndanks de korte kabels blijft zoiets toch telkens weer een warboel (op het oog).... daarom straks mooi een afdekkap er overheen om het aan het zicht te onttrekken./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_41_13.jpg
pNu we al het (koper)knipwerk achter de rug hebben kan ook de vloerbedekking er in./pBRpWederom eerst beide delen met lijm ingesmeerd en daarna de vloerbedekking netjes over de vloer uitgewreven./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_42_2.jpg
pKijk eens aan!  Een vloerkleedje doet wonderen!  De auto lijkt wel klaar!  Maar het belangrijkste moet nog komen..../pBRpEr zit immers nog steeds geen head-unit in... laat staan dat er speakers in de deuren zitten./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_16_58.jpg
pDe orginele bekabeling van de Trabant wordt aangesloten op een extra zekerkingen blok./pBRpHierop komt ook de externe voeding (dmv een zgn heftruckstekker)/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_43_27.jpg
pDe standaard electra van de auto moet nog worden aangesloten, maar de rest zit er nu allemaal op. De kabels lopen via rubberen thules door het schutbord heen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_44_6.jpg
pVoordat de head-unit geplaats kan worden dient eerst het dashboard gemonteerd te worden. Door de manier van spuiten is dit een echte blikvanger in de cockpit geworden./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_44_59.jpg
pNu kan de HU gemonteerd worden, maar eerst natuurlijk de bekabeling aanpassen aan de EMMA normen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_46_15.jpg
pHoppakee... die zit er in!/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_46_55.jpg
pEen kind kan de was doen!/pBRp /pBRp /pBRpmaar wie heeft nou die vette vingers op het dashboard achtergelaten? -)/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_47_54.jpg
pDe bekabeling in de deur is ook om de 20cm vastgezet om resonanties te voorkomen./pBRpDie extra kabel die je ziet is voor iets speciaals....... (heb je opgelet in het begin van deze showcase?) -)/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_49_18.jpg
pVanwege practische redenen hebben we namelijk de deuropeners moeten laten vervallen... (anders kregen we de speakers er niet passend in) en hebben we de deuren ook aan de buitenzijde ge-cleaned. Maar hoe krijgen we de deuren dan ooit nog open?/pBRpInderdaad... met door-poppers! Met een simpele druk op de knop van de afstandbediening wordt de deur geopend!/pBRp /p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_50_5.jpg
pHier zit ie dan het ''door-poppertje''./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_50_46.jpg
pDeze kabels komen je hopenlijk wel bekend voor. Zoals je aan de merktekens kan zien betreft het hier de speakerkabels die naar de deur lopen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_51_50.jpg
pEerst even de deurpanelen vast bouten aan de deuren... (van binnenuit een aantal vleugelmoertjes vastdraaien op de draadeinden) /p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_52_43.jpg
pDoor de merktekens is het nu alleen een kwestie van het juiste kabeltje door het juiste speakergat heen leiden./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_54_10.jpg
pKabels vastgezet aan de speakerconnectors./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_55_23.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_56_17.jpg
pDe connectoren netjes afgetaped./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_57_27.jpg
pDe deur begint al zijn uiteindelijke ''looks'' te krijgen./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_58_13.jpg
pOok de aansluiting van de tweeter krijgt dezelfde behandeling./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_23_59_12.jpg
pDaarna kan de tweeter op zijn plekje worden gezet./p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_0_0_19.jpg
pZoals je ziet hebben alle drivers hun uiteindelijke plekje gevonden: De twee Helon 165-4 kicks onderin het paneel, het X-ion 165 midje en zijn tweeter daar vlak boven. De reden voor deze setup is om de zgn ''puntbron'' zo dicht mogelijk bij elkaar te houden tijdens het luisteren in de auto, maar ook de luidste weergave tijdens demonstraties met de deuren open. (vandaar ook de tweeter in de deur geplaatst zodat deze ook naar buiten speelt tijdens demo''s)/p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_0_1_24.jpg
pNu kan de daadwerkelijke afwerking plaats vinden. In principe is dit heel makkelijk gedaan door het plaatsen van de afdekkappen./pBRpAfdekkap aan de voorzijde.../p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_0_2_28.jpg
pNogmaals de afdekkap aan de voorzijde, maar dan vanaf de andere kant bekeken./pBRpLeuk detail, het relief dat precies de vorm van de stoelen volgt./p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_0_3_9.jpg
pDe afdekkap bovenop de subkist./pBRpDetail: Deze kap volgt niet alleen de lijnen van de beide subwoofers, maar sluit ook nauw aan op de beide versterkers en de poortmond. (ook deze kap heeft het relief dat subtiel terug komt)/p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_0_3_53.jpg
pEn als extra toegift, een kap aan de achterzijde van de kist met wederom subtiel het relief als extra detail./p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_0_4_47.jpg
pEn uiteraard hebben we een kinky verlichting onder kap gebouwd voor wat extra ''show&shine'' -)/p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_16_21_1_26.jpg
pDe Bunker-Crew is klaar!/pBRpNu kan de Trabi naar Goossens-Automaterialen te Deurne om bestickerd te worden, en de nieuwe wielen te passen -)/p |
Upload Date 16/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_48_0.jpg
pOm de nieuwe (13" 8J ATS classic''s) wielen in de kasten te laten passen dienen de wielen onder een extreme ''camber'' gemonteerd te worden. Dit gebeurt door het plaatsen van grotere bussen tussen het chassis en ophanging./p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_48_41.jpg
pAan de linkerzijde is de ''bus'' gemonteerd, aan de rechterzijde zit nog het orgineel./pBRpDit was nodig omdat het gewicht dusdanig is toegenomen dat de wielen nu in de kassen worden gedrukt en de nieuwe wielen stukken breder zijn dan het orgineel./p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_49_22.jpg
pEn nu past het nieuwe schoeisel op de mm nauwkeurig onder de Trabi./pBRpHet staat hem niet verkeerd!/p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_50_15.jpg
pVervolgens de Trabi bestickeren met de kleuren van strong"Goossens-Automaterialen"/strong en strong"Audio-System" /strongen dan is de Trabi gereed voor de onthulling op de grootste hifimotive beurs van de BeNeLux: 100%tuning 2009  te Rotterdam./pBRpHierna volgen nog een aantal impressie foto''s"/p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_51_6.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_53_21.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_54_15.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_54_54.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_55_36.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_56_45.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_58_0.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
Trabi - SyS_2009_10_17_15_59_6.jpg
pWe hopen dat je hebt genoten van de informatieve foto''s en teksten in deze showcase./pBRpstrongVergeet niet te stemmen!/strong/pBRpAlvast bedankt namens de gehele strongBunker-Crew/strong/pBRp /pBRp /pBRp align="right"strongBunker-productions 2009/strong/p |
Upload Date 17/10/2009 |
Zoom |
|
|
|
|