|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Megane coupe SQ Rookie 4000
|
erik161 - SyS_2006_1_28_9_43_25.jpg
Ik eindelijk een goed idee gekregen om de kofferbak af te werken.BRHier zie je de materialen die ik ervoor wil gaan gebruiken.BR |
Upload Date 28/1/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_1_28_9_43_37.jpg
De ondergrond wordt zelfklevend schuim, welke ik ga bekleden met skai en blauw stofje.BRIk heb 2 verschillende dikte gepakt. Het dunne gebruik ik voor de opstaande kanten en het dikke om iets grotere horizontale overspanningen te kunnen maken. |
Upload Date 28/1/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_1_28_9_43_51.jpg
De kofferbak is eigenlijk al een afwerking. Ik ga de platen waar de versterkers op gemonteerd zijn voorzien van skai (zelfde kleur als subwoofer). De verticale wanden worden blauw. |
Upload Date 28/1/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_1_28_9_44_10.jpg
Hier zie je de trillingsdempers zitten, waarmee de subwoofer akoustisch ontkoppelt wordt.BRDe trillingsdempers mag je eigenlijk niet op schuif belasten, daarom heb ik een iets zwaardere uitvoering gekozen. |
Upload Date 28/1/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_8_29.jpg
Hier zit mijn afgezekerde verdeelblok. |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_8_46.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_8_59.jpg
Hier lopen de 2 massakabels naar de bout voor de achterbank. Tevens lopen hier 2 RCA''s |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_9_12.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_9_25.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_9_43.jpg
Massapunt is voorzien van een zinkspray |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_9_56.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_10_8.jpg
Uiteindelijk heb ik de afwerking gemaakt van schuimen platen. |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_10_21.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_10_35.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2006_2_5_15_10_48.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 5/2/2006 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_3_15_54_28.jpg
Dit is de auto waar het mee moet gebeuren. |
Upload Date 3/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_3_16_1_22.jpg
De kofferbak is vrij klein en heeft ook nog een gastank. |
Upload Date 3/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_3_16_0_59.jpg
Eerst met de subwoofer beginnen. Eerst een pasvorm gemaakt om te kijken hoe deze subwoofer in de auto geplaatst kan worden. |
Upload Date 3/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_3_16_1_14.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_3_4.jpg
Dit is de subwooferkist geworden. Waar het kon heb ik 44mm MDF gebruikt. Waar minder ruimte was, heb ik verstevigingen aangebracht.BRDe binnenkant heb ik voorzien van 2,5mm bitumen. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_3_26.jpg
Het past maar net door de opening. De kist is vastgezet met trillingsdempers aan een plank welke achter de achterbank zit. Deze plank is weer vastgebout aan het chassis. Onder de subwoofer ligt 10mm anti-shock schuim. Hiermee komt de bas het beste naar voren. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_3_37.jpg
Hier zie je 1 van de 3 hoofddelen voor de versterkers en subwoofer. Dit deel is de steun voor de subwooferkist.BRJe hoeft alleen de subwoofer eruit te halen en dit deel eruit te pakken, dan kun je bij het reservewiel./PPDe onderkant is voorzien van schuimrubber. Dit om gerammel te voorkomen. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_3_15_54_38.jpg
Alle planken zijn aan de kopse kant voorzien van een laagje schuimrubber. Dit om eventuele trillingen te voorkomen. |
Upload Date 3/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_4_58.jpg
De deur zat behoorlijk onder de krassen, om roest te voorkomen heb ik de binnenkant behandeld met een primer. Daarover kun je goed het bitumen plakken. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_5_12.jpg
Ik heb eerst alle gaatjes afgeplakt met plakband en daaroverheen het bitumen geplakt./PPNa heel wat uurtjes plakken ziet de deur er zo uit. De stangbediening voor het openen van de deur wilde eerst nog wel eens gaan rammelen. Door er een zachte siliconenslang om te doen, is het gerammel verleden tijd. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_5_35.jpg
De woofers zitten vrij ver onder het dashboard in een megane coupe. Daarom moesten de woofers een beetje scheef geplaatst worden. Door wat te testen met wat MDF ringen kwam ik erachter dat het raamboompje niet meer te bedienen was./PPNu heb ik een extra plaat gemaakt. De scheve ringen kan ik dan net genoeg opzij verplaatsen, zodat het raam toch open kan. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_5_48.jpg
3 lagen van 22mm is gebruikt om 2 scheve ringen te maken. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_6_0.jpg
Er zijn verschillende hoeken geprobeerd.BRHier zie je de testopstelling met de ringen die het beste klinken. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_20_8_26_37.jpg
Ik heb er toch voor gekozen om het hele paneel opnieuw te bekleden. Het stoffen gedeelte is niet los te halen, maar er is net genoeg ruimte om de stof in de rand te drukken. Met een scherp mesje diep in de rand snijden en dan zou het moeten lukken |
Upload Date 20/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_20_8_26_51.jpg
Dit paneel wordt aan de achterkant vastgezet met poly. Mijn deurpaneel wordt redelijk veel vervormd als je het in de auto monteert, dus er komen vrij veel krachten op de naad. Heel goed poly-en dus.BRHet paneel is gemaakt van geperst vezelmateriaal, waar heel weinig aan hecht. Via polyservice heb ik een primer besteld, dit spul werkt echt goed. |
Upload Date 20/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_34_46.jpg
De randen afgeplamuurd. Nu moet alles weer opnieuw geschuurd worden, zodat er geen duidelijke overgang meer te voelen is. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_24_14_7_30.jpg
De siliconenspray is verwijderd met een lijmoplosser gebruikt voor de skai delen.BRDe kunststofdelen zijn ik behandeld met een weekmaker.BREr is een professionele lijm gebruikt./PPVolgens mij ben ik toe aan een nieuwe camera, want de kleur is antracietgrijs en niet blauw/paars, zoals op de foto. |
Upload Date 24/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_24_14_7_44.jpg
De standaard klikgevallen heb ik vervangen door wat langere inklikdingen (Om het even technisch te houden ;))/PPHet paneel zit op 3 plekken vastgebout vanaf de binnenkant, met Bison Lock bond. De scheve MDF ringen heb ik met 5 M6 bouten vastgezet. Hier heb ik zelfborgende moeren gebruikt. |
Upload Date 24/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_24_14_8_6.jpg
Nog een beetje uitvogelen hoe de grill het mooist staat. Wat je ook doet, het ziet er altijd scheef uit./PP |
Upload Date 24/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_5_23.jpg
De achterkant van de auto was nog wel het meeste werk van allemaal.BRDe ruimte boven de achterwielen is trompet vormig en komt uit in de kofferbak. Deze ruimte heb ik helemaal volgeplakt met bitumen en volgestopt met een schuim wat goed tegen vocht kan.BRHet valt me op dat het schuim het rijgeluid heel goed dempt./PPDe achterbank ook bekleed met een laagje bitumen. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_6_21.jpg
De RCA''s van streetwire zijn mooie kabels, maar een ramp om in snakeskin te krijgen. De kabels zijn erg dun en een krimpkous zal dus niet genoeg krimpen./PPIk heb een slang gepakt met een binnendiameter die gelijk is aan de diameter van de kabel. Zo kan de krimpkous net genoeg krimpen./PPDit is een kabel van 1 meter en daar ben ik een hele avond mee druk geweest. Nu de andere 3 kabels nog. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_35_11.jpg
Hier kun je beter zien hoe de remote loopt. Dit is de achterste van de 2 zwarte kabels. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_35_54.jpg
Dit is de linkerachterkant. Ook hier gedempt en schuim./PPHier lopen de volgende kabels naar voren:/PP2x3,3mm voor de woofersBR2x1,5mm voor de tweeters/PPAlles ingepakt in snakeskin. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_35_23.jpg
Hier loopt mijn 50mm in een ribbelpijp en de remote in een gladde beschermingsslang naar de kofferbak. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_35_44.jpg
Dit is de rechterachterkant. De RCA''s liggen hier nog los, omdat de onderplank in de kofferbak alleen maar via het interieur te leggen is. (Past maar net onder de gastank door)./PPUiteindelijk lopen de 50mm, remote, slangetje voor achtersproeier en wat elektra voor de achterlampen etc. naar de kofferbak./PPDe ruimte boven de achterwielen zijn compleet gedempt en helemaal volgestopt met schuim. Dit schuim heeft een ontdreunende werking en kan goed te vocht, schimmels etc. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_36_5.jpg
Boven de achterbumper zit een loze ruimte, afgedicht met doorvoertulles. Hier heb ik een ribbelslang doorheen getrokken. Door de ribbelpijp loopt een 10mm voeding voor de MTX en een remote voor zowel de MTX. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_35_33.jpg
Ik moest een beetje smokkelen, omdat de lengte van de RCA''s net iets te groot was. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_34_58.jpg
Hier zie je de 3,3mm en 1,5mm voor woofer en tweeter lopen. Deze stop ik onder het schuim. Boven het schuim liep al een kabel, daar heb ik de remote langs gezet. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_23_17_36_27.jpg
Hier komt de 50mm de kofferbak in. Een stuk hout in de koofferbak gelijmd en daarin inslagmoeren geslagen. Daarop wordt mijn afgezekerd verdeelblok geschroeft.BROnder in de foto zie je waar de ribbelpijp door de loze ruimte boven de achterbumper loopt. |
Upload Date 23/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_29_14_2_39.jpg
Voor de eerste keer alles ingebouwd. Het moet alleen nog allemaal aangesloten worden./PPIk heb gekozen om de afwerking met schuimplaten te maken. Op deze platen heb ik wat kunnen spelen met afwerkmateriaal, zoals verlours of skai. |
Upload Date 29/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_29_14_2_50.jpg
Ook moet er nog neonlicht ingebouwd worden. Gelukkig wordt het ''s avonds al vrij snel donker, dus wordt het expirimenteren een stuk makkelijker./PPIk zit nu te denken om één helemaal links in de kofferbak in te bouwen, onder bij de subwoofer (bij het slot) en één helemaal rechts in de kofferbak. |
Upload Date 29/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_29_14_2_59.jpg
Ik heb zelf gereedschap moeten maken om alle schroeven vast te kunnen zetten./PPDe zekeringen moeten gecontroleerd worden dmv een spiegeltje. Misschien dat ik onder elke versterker een spiegel ga maken. Die zie je alleen als de afdekkappen eraf zijn. |
Upload Date 29/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_3_15_55_7.jpg
De woofers heb ik gesoldeerd met silversoldeer. De kabels zijn verpakt in snakeskin en afgewerkt met krimpkous. |
Upload Date 3/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_4_17_5_31.jpg
Alle 4 de speakerkabels ingepakt in snakeskin en afgewerkt met krimpkous en kleurcode |
Upload Date 4/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_4_17_5_43.jpg
Met een speciale schroevendraaier kun je de speakerkabels vastzetten.BROngeveer 5cm ruimte |
Upload Date 4/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_8_19_16_4_11.jpg
Na veel experimenteren met de tweeters heb ik de beste opstelling uitgekozen.BRDe normale grills vernield door er een gat in te maken en daar de tweeter in laten zakken. Het hele zaakje voorzien van polyesterplamuur en heel veel schuren. Ik wil ze bekleden met velours. |
Upload Date 19/8/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_4_17_5_55.jpg
Na het bekleden van een deurpaneel is een tweeterkap niet zo moeilijk.BRDit is dezelfde stof geworden als het deurpaneel. |
Upload Date 4/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_4_17_6_7.jpg
De originele speakerhouder van Morel is iets ruimer gemaakt, zodat de tweeter en grill het doek klemmen. |
Upload Date 4/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_4_17_6_18.jpg
Het geheel past prima bij de rest van het interieur. |
Upload Date 4/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_17_18_27_56.jpg
Nu zijn de A-stijlen bekleed en is de voorkant van de auto helemaal klaar. |
Upload Date 17/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_17_18_28_7.jpg
Nou ja, helemaal klaar? Alleen nog m''n onderdorpel repareren ;) |
Upload Date 17/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_9_17_18_28_15.jpg
|
Upload Date 17/9/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_1_45.jpg
De woofers zijn met een rubberen ring afgedicht op de deur. |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_2_16.jpg
De stof een stukje afgesneden, want daar moet de afdichting plaats vinden. |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_2_28.jpg
Hier zie je de rubberen ring achter de woofer. |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_2_44.jpg
En zo wordt de woofer vastgeschroefd en afgedicht |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_2_56.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_3_7.jpg
De optima 60Ah |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
erik161 - SyS_2005_12_31_16_2_3.jpg
Alles wordt actief aangestuurd met de Alpine 9855R. |
Upload Date 31/12/2005 |
Zoom |
|
|
|
|