|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Two in One !!! (updated 2-8-'08)
|
F150 - SyS_2008_6_4_7_33_6.jpg
pDit is waar we nu maar eens onze energie in gaan stoppen.../pBRpHier zijn we mee geeindigd: a target="_blank" href="http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2619"Showcase Hyundai Coupe 2000/a/p |
Upload Date 4/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_18_4_52.jpg
pHier begon het allemaal, flink sleutelen in de bekabeling en veel puzzelen, krijg je met die Mexicaanse kabelbomen.../pBRpJullie gaan 2 audio installs zien groeien in deze auto, je zult vragen 2 ?/pBRpJa, 1 install in de cabine, meer gericht naar het SQ en in de laadbak een install meer gericht op SPL/Show, dus als het verwarrend wordt met de foto''s, nog maar eens rustig blijven kijken.../p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_18_15_10.jpg
pIk heb voor deze auto eens gekozen om GEEN gel accu''s te nemen, heb er toch in de afgelopen jaren heel wat laten sneuvelen, deze lood/gel accu''s voldoen ook prima./pBRpKomen er in totaal 3 in de auto, waarvan 1x 75 Ah in motorcompartiment, 1x 75Ah in de cabine en 1x 105Ah in de laadbak, de orginele dynamo levert een laadstroom van zo''n 130A continue dus dat zit redelijk goed./pBRpVerder worden alle accu''s koud op elkaar aan gesloten, wel met de nodige zekeringen er tussen in verband met onderlinge kortsluitbeveiligingen, kosten van diode blokken en relais wegen niet op tegen het sneuvelen van een accu./pBRpTja aan de portemonnee moet je ook wel eens denken./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_18_15_20.jpg
pHeb gekozen voor een 2x 50mm2 massa, waarvan 1 via een verdeelblok loopt ivm met aansluiten van orginele massapunten, de accuklem die ik hiervoor heb gebruikt is van Dietz./pBRpDe accuklem op de pluspool is van JL-audio, omdat dit 1 van de weinigen is met een 3-voudige 50 mm2 aansluiting, ook hier zit tussen 1 voeding een verdeelblok om naar meerdere bronnen te kunnen uitsplitsen en diversen zekeringen, komt nog 1 grote zekeringhouder van Dietz bij voor een afgaande kabel./pBRpAfwerking van het geheel komt in de toekomst als ik alles heb zoals ik het wil./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_18_32_50.jpg
pIk had mijn zinnen gezet op de Alpine headunit, IVA-W202R, daarachter een processor, via glasvezel de PXA-H701 en een navigatie computer van Alpine en Bluetooth, om lekker alles in 1 systeem te houden./pBRpMaar omdat een Amerikaan geen dubbel din heeft, maar 1,75 din, moest de dremel eraan te pas komen, het ziet er nog niet uit, maar verbetering komt er wel.../p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_28_40.jpg
pEerst was de planning om verder te gaan met Orion, omdat ik in mijn vorige auto dit erg bevallen was, maar toch besloten om naar Hertz over te stappen./pBRpThanks Michel de Vre/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_29_26.jpg
pEn hier dan de Hertz HX250D woofers, in dezelfde kisten van de Orions, de kisten moeten nog wel een ruim 7 liter kleiner gemaakt worden, maar dit is de basiskist, er komt een vervangende zitting overheen, waar de versterkers onder weg gewerkt worden./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_32_9.jpg
pHet probleem met een groot motorblok is dat er een volledig gesloten en dubbelwandige vuurwand tussen motor en cabine zit, dus maar besloten om via buis onderlangs de voedingskabel naar binnen te brengen, aangezien alles groot is, zijn de goten onder de dorpels ook groot genoeg om heel wat in te leggen./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_32_54.jpg
pProject 2 bevind zich in de laadbak van de wagen, hierin komt een beetje foute show installatie in, maar we beginnen met de veren, geen zin om met de hand alles te openen, maar gewoon met de afstandsbediening van mijn Clifford en met lucht, ipv van standaard met electrische zuigers./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_54_57.jpg
pNatuurlijk wel de nodige sloten en ontgrendelingen aanbrengen, anders moet ik nog de sleutels erbij pakken/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_57_55.jpg
pWat is dit, vragen jullie je af, dit is de binnenbak van de laadbak van de pick-up, de oppervlakte is groter dan een hele houtplaat van 122x244 is, die kon ik gewoon erin schuiven, altijd handig als je een flinke installatie wilt bouwen, even voor de orde./pBRpBen begonnen met 6 platen 22mm, 6 platen 18mm, 4 platen 12mm, 4 platen 10mm, 2 platen 6mm en 2 platen 6mm buig triplex, dus eens kijken wat er over blijft./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_22_58_8.jpg
pZo het werk begin, heel veel dempen, is allemaal staal, gelukkig rollen van Exact Silent ALB erbij, dus Dave, here we go!/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_8_2.jpg
pWat een rotkarwei, allemaal stookjes snijden en scherp dat spul, hadschoenen vereist./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_8_30.jpg
p2 Lagen in de groeven gedaan en bodem is volledig gedempt, totaal hiervoor gebruikt 1,5 rollen Exact Silant Alb/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_9_34.jpg
pPast die 22 mm plaat of past het niet in zijn geheel?/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_9_47.jpg
pNope, moest aan de korte kant precies 2 cm. af, anders wou de klep niet meer dicht, wat jammer, maar breedte is perfect./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_15_34.jpg
pWaar laat je zo''n groot gevaarte, nou heeft het toch nog een functie gekregen, lol..../p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_17_12.jpg
pWe gaan lekker door, alles lekker dempen en verder met 22 mm. MDF afwerken tot een strakke houten bak./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_22_35.jpg
pBegint al ergens op te lijken, toch?/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_22_46.jpg
pWat een heerlijke stofbende krijg je ervan, je vind het overal./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_22_55.jpg
pNog een paneel van de laadbak./p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_5_23_23_4.jpg
pKlittenband doet wonderen, zeker deze van de landmacht, supermateriaal, kun je een tank mee optillen/p |
Upload Date 5/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_14_24_13.jpg
pEn met achteruit rijden een mini aantikken, wil ik toch wel goed kunnen zien welke schade ik aanricht :-)/pBRp /p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_14_26_3.jpg
pBeetje plamuren en schuren, alleen nog een keer kleurtje geven.../p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_14_36_18.jpg
pOok maar eens een begin met de deuren gaan maken./pBRpDit is voor we begonnen, standaard deurpaneel en hier moet het volgende inkomen./pBRulBR li1x Hertz HSK 163 (Hi-Energy 165mm 3-weg set)/liBR li2x Hertz HV 200 (Hi-Energy 8" woofer)/liBR li1x Hertz HSK 3-weg filter/liBR/ul |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_14_41_37.jpg
pDeuren flink gedempt met Exact Silence ALB, buitenpaneel ook minimaal 1 laag gedempt over vrijwel gegehele oppervlakte/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_14_44_24.jpg
pZo, nu heel wat uurtjes plakken en alle gaten met MDF dichtzetten, is dit het resultaat van de deur./p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_15_40_53.jpg
pEen dremel doet wonderen..../p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_15_41_16.jpg
pEen beetje PUR doet ook wonderen/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_15_44_48.jpg
pAchterpaneel om de kistjes en ander panelen op te kunnen monteren./p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_15_45_16.jpg
pEn het kistje voor de 2x 8" woofertjes van Hertz er al aangemonteerd en lijkt het al bijna klaar/pBRpNOT/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_3_3.jpg
pPanelen uitgeschuurd, zodat ze ruw zijn, daarom diverse lagen met PUR, deze steeds laten aandrogen, voordeel hiervan is geen holle ruimtes en vult goed uit en je kunt het goed uitschuren tot een goede basis om op te gaan plamuren./pBRpScheelt ook enorm in het gewicht van het geheel, aangezien er toch flink wat gewicht bijkomt./p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_3_29.jpg
pFlink schuren en aanpassen als erweer teveel is afgeschuurd/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_4_23.jpg
pDan glasvezelplamuur en een goeie harde laag maken, zodat het geheel een eenheid met het orginele paneel wordt./pBRpZitten heel wat schuur- en plamuuruurtjes in/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_15_2.jpg
pBen naast de audio in de laadbak en de deuren, ook bezig met de tweeter behuizingen/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_15_41.jpg
pUiteindelijk na eindeloos schuren, de afwerkplamuur/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_16_1.jpg
pDan daar ook maar een stuk koe opmaken.../pBRpKleuren kunnen nog veranderen, het leer wat er voorlopig opkomt is niet eindresultaat./p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_6_26_16_16_18.jpg
pDit is hoe het er voorlopig uitziet/p |
Upload Date 26/6/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_19_37_7.jpg
pZo, even de achteruitrij camera even beetje in een kleurtje gespoten, zodat het er wat beter uitziet/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_19_45_7.jpg
pEven wat extra accu''s, in totaal komen er 3 stuks bij, 1x 100Ah en 2x 75 Ah verdeelt over 3 plaatsen in de auto./p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_19_48_46.jpg
pStandaard zitten er van die waardeloze slotjes in de klep, maar heb even een stalen paneel gemaakt met zware magneetsloten en deze zitten vast met een M22 bolmoer, tja wat je anders met zo''n groot gat.../pBRp /p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_19_49_6.jpg
pZo in het begin eerst maar eens een rol 50mm2 erbij en wat meters trekken voor de nodige stroom voorzieningen/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_19_40_37.jpg
pAlles in ribbuis, zitten grote doorvoeren in de laadbak en 1 van de weinige foto''s waar je mij ziet werken, meestal helemaal alleen in de werkplaats, maar soms wel eens gezelschap van vrienden die je dan heerlijk van je werk houden..../p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_8_41.jpg
pDe basis voor de subkisten is gemaakt, heb er even wat speciaal dik MDF van 28 mm voor gehaald/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_9_4.jpg
pZo lijkt het dan toch weer 1 kist, de bruto inhoud per kist zit op 86 liter, er komen de AudioSystem Xion 15-1000 woofers in./p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_16_4.jpg
pDe accu geplaatst en wat spanning rails, voor de diverse aansluitingen/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_16_20.jpg
pOmdat ik besloten heb om de laadkleppen op lucht te laten openen en sluiten, ben ik aan het experimenteren met compressor van een airride en wat kleppen en zuigers/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_16_38.jpg
pNatuurlijk niet alleen de bovenklep, maar ook de achterklep/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_31_27.jpg
pHeerlijk dat MDF zaagstof, alles en werkelijk alles zit er onder, inclusief de camera/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
F150 - SyS_2008_8_2_20_31_46.jpg
pZo, dit is de kist, dubbel 28 mm MDF voorpaneel en andere wanden zijn 1x 28mm en 1x 22mm MDF en 3x 10cm aeropoort van elk 28cm lang, in de kist nog een blind paneel die de poorten afgeschermd van de woofer, zodat de lucht iets meer weerstand opbouwt, elke kist wordt nog gevuld met 2 rollen dempingswol.../pBRpEn zwaar dat de subkist is, is echt niet normaal, gelukkig heb ik een groot laadvermogen...   :-)/p |
Upload Date 2/8/2008 |
Zoom |
|
|
|
|