|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Hifonics Benz
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_24_34.jpg
pIn mijn Mercedes heb ik een redelijk eenvoudig ICE systeem ingebouwd. Het is geen auto waar je snel even iets inbouwd. En door een LPG tank en een staalplaat achter de bank komt het geluid van de sub ook niet echt ver in de auto. Maar al met al klinkt het best aardig./pBRpDe spullen zijn van Hifonics en komen uit Amerika, dat scheelde 45% op de prijs hier! En dat is best de moeite waard!/p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_39_47.jpg
pEn zo ziet mijn ''werk'' plek er uit! 1983, maar wel airco, automaat, airbag en abs!/p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_30_6.jpg
pVoordat ik kon beginnen moest ik eerst een lekkage oplossen. Er kwam water in de linkerbak in de kofferbak. De afdichting van het linkerachterlicht was oud en lekte, en het rubber van de achterruit lekte. Dat moest dus eerst opgelost worden./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_31_53.jpg
pHier zie je water in de rechterbak. Dit kwam binnen via de achterruit./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_32_40.jpg
pAan de onderzijde van de hoedenplank zit vaak roest door de lekkage. Gelukkig bij mij niet./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_34_5.jpg
pAchterlicht verwijderd om het rubber te vervangen. Dat hielp gelukkig./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_35_12.jpg
pEr zat wel een roestplek hier. Die heb ik schoongemaakt en met zinkspray bespoten./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_36_25.jpg
pDe kofferbak voordat ik begon. I heb het reservewiel verwijderd om plaats te maken voor de subwoofer./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_37_19.jpg
pGelukkig, het is waterpas.... En de hoogte is ook goed voor de sub./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_40_56.jpg
p3 Bier voor de houtzagerij!/p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_22_41_58.jpg
pHoutzagerij he!/p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_26_15.jpg
pDynamat laten meekomen uit de USA. Gebruikt om de bodem van de reservewielbak te dempen./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_26_54.jpg
pHet begint al op een subkist te lijken. Toch? Het ding op de bodem is om het reservewiel vast te zetten. Ik ga het gebruiken om de kist vast te zetten./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_28_1.jpg
pIedere naad is gekit, binnen en buitenkant. En met stoelhoekjes alles vastgezet. Zo goed als luchtdicht, hoop ik......./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_29_5.jpg
pDat ding op de bodem is dus voor het vastzetten in de reservewielbak./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_30_16.jpg
pSpeaker kabel connector./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_31_58.jpg
pDe connector gezien vanaf de buitenkant. Deze is makkelijk los te maken om de kist te kunnen verwijderen./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_34_52.jpg
pWat een zooitje!/p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_35_43.jpg
pKarton is handig om een mal te maken voordat je weer een plaat MDF kunt weggooien./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_36_29.jpg
pAan de rechterkant van de kofferbak is ook een bak, deze blijft bereikbaar. Ik het er een spuitbus liggen voor als ik een lekke band krijg en ook de reservelampjes en zekeringen./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_40_39.jpg
pPaneeltje voor de rechterzijde om de condensator aan te bevestigen./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_42_42.jpg
pDe panelen rond de sub zijn klaar. De MDF panelen heb ik met Bison lijmspray ingespoten en vervolgens bekleed met stof. Het verwerken hiervan is best makkelijk, alleen de lijm moet je echt 10 minuten laten drogen, anders plakt het niet./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_46_38.jpg
pWeer een stap verder./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_49_54.jpg
pDe rechthoekige openingen zijn voor de versterkers./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_52_34.jpg
pBijna klaar, nu nog de versterkers afstellen, en dan kunnen de vast gezet worden./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_2_23_54_54.jpg
pIk heb 4 computer fans gebruikt voor koeling. Ze lichten wit op door 4 leds per fan./p |
Upload Date 2/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_18_37.jpg
pKlaar!/pBRpToch grappig zo''n blauwe ring rond de sub./pBRpEn ja, de bass remote had ik beter in de auto kunnen hebben, maar ik was vergeten de kabel te trekken en heb daar nu geen zin meer in.... Foutje dus......./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_19_22.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_19_43.jpg
pHifonics Powercap 1 Farad/p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_20_14.jpg
pSnap alleen niet waarom de linker text HIFONICS wat groener is dan de rechter text op de versterker./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_21_49.jpg
pEen deel van de kabels die gebruikt zijn. Nooit gedacht dat zelfs maar een stapje beter dan standaard kabels zo duur zou zijn. 280 euro is niet niks./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_22_10.jpg
pOm overal bij te komen moesten de stoelen eruit en tevens ook de achterbank. Normaal kun je een dorpelpaneel verwijderen en kun je makkelijk de kabels erbij leggen. Maar in deze Mercedes lopen de kabelgoten onder de stoelen door./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_22_38.jpg
pOude kabels vervangen door nieuwe, en dan ook maar alle lampjes. Ben er nu toch!/p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_23_31.jpg
pHier zie je de RCA kabels en ook de speaker kabels voor de front speakers./pBRpGelukkig hoefde ik geen gaten te boren om de kabels door te voeren. Achter de accu zat een mooie doorvoer met een rubber afdichting. Hier kon  mooi de stroomkabel doorheen. Ook bij de achterbank hoefde ik niet moeilijk te doen, dat zie je zo wel op de foto''s./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_23_57.jpg
pChique he!/p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_24_39.jpg
pMeteen een goede kans om schoon te maken./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_26_12.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_27_33.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_36_13.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_36_36.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_37_20.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_37_39.jpg
pDit is onder de achterbank zitting. Het is een fabrieksdoorvoer voor kabels. Uiteraard zijn ze wel ingetapet om wrijving langs het metaal te voorkomen./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_38_0.jpg
pDe kabels aan de linkerkant van de auto. De groen is al weg, die was van de oude speaker./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_38_17.jpg
pDe fabrieksdoorvoer is ideaal om mijn kabels door te voeren. Scheelt weer boren./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_38_44.jpg
pAan de rechterzijde: stroom en remote kabel. De gele en zwarte kabel zijn voor de vacuum c.v./pBRpDe groene kabel is ook hier verwijderd./p |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
cimare - SyS_2008_6_3_0_39_27.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/6/2008 |
Zoom |
|
|
|
|