|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Jaguar X-Type iPod Interface Hifonics MB Quart
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_46_51.jpg
p2 maal 125 Watt op de voorspeakers en 1 maal 400 Watt op de Aliante 30 CM subwoofer in de gesloten Custom Polyesther behuizing. De AudioControl EQL equalizer zorgt tevens voor het omvormen van het speaker signaal naar line niveau. De orginele Radio Navigatie en 6 CD wisselaar blijven in gebruik. De installatie is uitgebreid met de Jaguar iPod Interface. Hiermee kan je een iPod, USB stick of elk ander apparaat met een hoofdtelefoon uitgang aansluiten.  /p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_46_18.jpg
pTwee 5 cm ventilatoren koelen de versterker (een blaast, een zuigt)/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_46_7.jpg
pMet het orginele tapijt erover zie je er niets meer van. De hoogte van de kofferbak is niet gewijzigd. De kofferbak verlichting is verhuisd naar de achterzijde in een custom polyesther paneel. De subkist is bevestigd met een uitschuifbaar plaatje op het standaard sjor-oog /p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_45_55.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_45_43.jpg
pCustom gemaakte Tweeter behuizingen. Zie verderop voor de uitleg/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_45_33.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_45_20.jpg
pNaast de Duo card Jaguar telefoon is een 2e telefoon installatie aangelegd met een Bluetooth Nokia CK-7W Carkit./pBRpDe lelijke zilveren bedieningsknop van de CK-7W is met hout en plamuur omgevormd en op de plek van een loze knop in de middenconsole geplaatst./pBRpDe duocard was toch onhandig want alleen de laatst geactiveerd verbinding is actief. Als je de auto uitzet heb je dus geen actieve verbinding meer. Je mobiele telfoon met hetzelfde nummer werkt dan pas weer als je hem uit en aan zet!. In de autotelefoon zit nu een andere prepaid simkaart voor noodgevallen./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_45_10.jpg
pDe 3 aansluitkabels van de Jaguar iPod interface. Met een schakelaar om te switchen van de 6-CD wisselaar naar de interface (schakelen kan niet tijdens het rijden. Het contact moet 30 seconden uit staan voor de andere keuze werkt)./pBRp /pBRpDe zilveren knop is de Basremote van de versterker voor regelen van het niveau van de sub/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_44_56.jpg
pThe iPod in Jaguar Mode! De titels zijn niet op het navigatie scherm te zien, erg jammer. De titels komen wel op het scherm van de iPod/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_44_43.jpg
pExtra 12 volt aansluiting achterin voor de nintendo en dvd speler van de kids/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_21_1_1_27.jpg
pThe uitdraai van de spectrum analyser. Het hoog moest omlaag gebracht worden terwijl deze op het passieve crossover al op -5 gezet was/p |
Upload Date 21/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_44_32.jpg
pDe subkist klaar voor de inbouw/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_44_22.jpg
pDe achterzijde van de gesloten behuizing. Je ziet hier de demping op de kist en de montagekit om luchtlekken te dichten (dit ondanks 5 tot 6 poly lagen)/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_43_52.jpg
pAfdekpaneel met orginele lampje/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_43_39.jpg
pBekleding is gelijmd en genaaid/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_43_29.jpg
pDe Ali gemonteerd/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_43_19.jpg
pDe behuizing is maar 18 liter in plaats van de 24 die een 30 cm Ali nodig heeft. Daarom extra veel demping in de kist/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_43_7.jpg
pGedempt. Eigenlijk was er geen ruimte om the dempen. De punten die de dik werden zijn er weer uitgesneden/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_42_56.jpg
pIn de zwarte lak tegen doorschijnen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_42_43.jpg
pIn de grondlak tegen vocht/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_42_32.jpg
pDe grill klaar/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_42_18.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_42_8.jpg
pMet een bovenfrees de speaker sparing uitfrezen. Veel nauwkeuriger dan een decoupeerzaag. Zeker bij 30 mm dikte. De boor is door het "passergat" gestoken/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_41_57.jpg
pnog even passen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_41_46.jpg
pIk heb gewacht op de nieuwe Mac Audio. Deze is iets aangepast ten opzichte van de Phase Lineair. Mac Audio heeft Phase Lineair overgenomen en een optimalisatie van het ontwerp gedaan/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_41_35.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_40_55.jpg
pHet custom paneel klaar/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_40_45.jpg
pHet lijkt wel een homp vlees in een slachterij. Afijn 5 tot 6 lagen na aanvang/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_40_33.jpg
pVerstevigingsribben op het rechte vlak/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_40_21.jpg
pDe vorm uit de auto gehaald. De rubberen mat is 5 mm dik en zorgde ervoor dat ik genoeg ruimte had om na de eerste laag polyesther nog 5 lagen aan de buitenzijde kon opbrengen zonder dat de behuizing te groot werd/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_40_8.jpg
pDe voor en achterkant samengevoegd met repen glasmat/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_39_55.jpg
pDe vorm van de kofferbak is overgenomen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_39_44.jpg
pAls bescherming heb ik een rubber mat van 5 mm dik gebruikt. Deze geeft tevens ruimte om nog 5 lagen aan de buitenzijde op te brengen. Ik dacht dat rubber makkelijk los komt van de hars. Nee dus. Met een haakse slijper heb je hem echter zo schoon./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_39_33.jpg
ppassen van het voorpaneel. Het achterpaneel en de 2 platen erop zijn allemaal 15mm dik. De 2 voorplaten komen er aan het eind pas weer op als het polywerk gedaan is./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_39_19.jpg
pMontage oog van de kist/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_39_3.jpg
pDe achterplaat past/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_38_51.jpg
pDe mal voor de plaat/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_38_41.jpg
pNu over naar de voordeuren. Een Polyesther tweeter behuizing voor de MB-Quart PVF216 tweeters met omgekeerde dome/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_38_30.jpg
pNa de grondverf nog een keer plamuren/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_38_20.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_38_10.jpg
pVoor het besmeren met de hars eerst met speakerstof en naald en draad de vorm goed krijgen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_38_0.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_37_51.jpg
pNa het richten is de positie vastgezet met hete lijm/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_37_39.jpg
pDe basis plaat/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_37_27.jpg
pAfplakken met schilderstape en kranten tegen vlekken/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_37_15.jpg
pRichten op het oor van de inzittende op de voorstoel aan de andere kant kan niet missen. De off axis response die de tweeter heeft aan je eigen kant zorgt ervoor dat hij zachter klinkt dan die aan de overzijde die wel op je oor gericht is./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_37_2.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_36_49.jpg
pHet filter zit in de deur. De behuizing verwijderd voor de ruimte. Kabels trekken door de deur is bijna onmogelijk. Er zijn 2 volkern connectors welke volledig bedraad en in gebruik zijn aan de bestuurderszijde. Even een paar gaatjes boren moet je denk ik alleen doen als je ook al een gaatje in je hoofd hebt./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_36_37.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_36_24.jpg
pHet paneel ontdreund./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_36_8.jpg
pDe kofferdeksel ontdreund./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_35_56.jpg
pSoms breekt er een bevestinging van het deurpaneel. Voorzichting repareren met hars en glasvezel dan maar/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_35_44.jpg
pOmdat de MB Quarts geen grote achterkant hebben kon ik een inbouwframe en waterbescherming combineren. De buitenmaat en bevestiging is identiek aan de orginele speaker. De speaker zit nu net zo ver van het paneel af als de orginele/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_35_32.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_35_16.jpg
pDual cone! toe maar :-(/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_35_2.jpg
pDe orginele deur/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_34_49.jpg
pNu de versterkerbak. Zie de 1 farad condensator. De hele bak kan er uit getild worden om bij het reservewiel te komen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_34_37.jpg
pDe draden/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_34_24.jpg
pVentilator en relais om de ventilatoren op de schakelstroom van de radio te laten schakelen./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_34_13.jpg
pAansluiting IP65-12 op de radio is een remote uitgang. Hij is echter te zwak. Via een transistor-relais printje (EUR 3,50) kan hij een versterker, ventilator etc. schakelen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_34_0.jpg
pDe bak in balans voor de positie van de tiltouwen te bepalen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_33_42.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_33_30.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_33_11.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_32_48.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_32_36.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_32_22.jpg
pOud en nieuw. De standaard bak hield het reserve wiel op zijn plek. Nu een kortere bout gemaakt/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_32_9.jpg
pOrgineel. Deze ruimte gebruik ik nu voor de hardware/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_31_58.jpg
pDe orginele speakerdraden doorgeknipt net voor ze de deur in gaan. De dikke kabels naar achter zijn er opgesoldeerd/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_31_27.jpg
pDe aansluitingen van de Jaguar  iPod interface/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_31_40.jpg
pDe Jaguar iPod interface komt met een nieuwe connector tussen de radio en de orginele bedrading. Alle aanpassingen zijn in deze connector gedaan. Dit is het dichts bij de radio en laat de orginele bedrading onaangeraakt. Hier worden de speakerkabels afgetapt. Ook de remote en de massa zijn vervangen. Let op dat je de massa echt doorknipt en de massa van de radio naar de massa van de versterker voert./pBRpVoor de carkit is een 4 contacts verbreekrelais in de signaalkabel opgenomen/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_31_11.jpg
pDe  Jaguar iPod interface wordt opgenpomen in het optische netwerk van de auto. Cool!/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_30_57.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_30_42.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_30_30.jpg
pDe massa op een orgineel massa punt in de achterbak/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_29_58.jpg
pDe 25mm2 stroomkabel loopt onder de auto en komt onder de achterbank weer in de auto/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_4_20_1_59_51.jpg
pEen 150 Amp wafer zekering/p |
Upload Date 20/4/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_4_20_2_0_29.jpg
pDe stroomkabel loopt dwars door de motorruimte. Dit gaf een tikkende STORING tijdens gas geven. Oplossing de Stroomkabel ligt in een 15mm koperen waterleiding welke met een aangesoldeerde massakabel is geaard. De leiding wordt een kooi van Faraday. Het zelfde principe als de geweven buitenader in een signaalkabel/p |
Upload Date 20/4/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_4_20_1_59_23.jpg
pMontage plaat voor de toch wel zware zekeringhouder van 1,5.. Aluminium/p |
Upload Date 20/4/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_49_4.jpg
pHier komt de stroom de auto in. Netjes met een tule en natuurlijk het blanke metaal beschermd/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_29_13.jpg
pDe speciale knop voor de carkit/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_29_1.jpg
pLinks de nieuwe knop. In het midden wat er eerst op die plek zat. Rechts de orginele CK-7W knop. Het zwarte draairing is niet gespoten. De knop is gedemonteert en in de behuizing gemaakt. Dit en het rondje in het midden zijn daarna gespoten./p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
xtype - SyS_2008_1_20_20_28_45.jpg
pVan de zijkant/p |
Upload Date 20/1/2008 |
Zoom |
|
|
|
|