|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Phonocar + Power Acoustik install
|
rjessen - SyS_2007_7_12_0_17_28.jpg
pDe ongedempte deur van mijn wagen, reeds liggend op de grond./pBRp /pBRpDeze zal voorzien worden van een laag bitumen voor de demping, en tevens zal het speakergat vergroot worden om de nieuwe speaker passend te maken./p |
Upload Date 12/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_12_0_17_58.jpg
pDe ongedempte achterkant naast de achterbank./pBRpOok hier zal een laag bitumen ingeplakt worden./p |
Upload Date 12/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_12_0_18_28.jpg
pDe wagen waar de audio dalijk in komt./pBRpDe deuren zijn er beiden uit zodat deze gedempt kunnen worden en tegelijkertijd de draden getrokken kunnen worden voor uitbreiding van het elektrische systeem (electrisch ramen en CDV) en de dikkere speakerkabels (2,5 mm²)./p |
Upload Date 12/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_12_0_19_6.jpg
pAan de bijrijderskant is te zien dat de originele kabels aan de onderkant zitten./pBRpAan de bovenkant heb ik om beschadiging van de kabels tegen te gaan deze in een doorvoerthule geplaatst./pBRpDe stekker heb ik doorgeboord om zo de ruimte te maken die noodzakelijk is om de extra draden naar de deur te trekken./p |
Upload Date 12/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_12_0_26_13.jpg
pDe linkerdeur is hier voorzien van bitumen aan de buitenkant, en daarna terug bevestigd aan de wagen, een klusje wat je ècht met zijn tweeën moet doen om dit fatsoenlijk te kunnen doen./pBRpDe bitumen zijn duidelijk zichtbaar, evenals de extra kabels die getrokken zijn./pBRpDeze zullen nog afgeschermd gaan worden om beschadiging te voorkomen./p |
Upload Date 12/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_12_0_26_32.jpg
pOok de linkerachterkant is voorzien van één laag bitumen./pBRpNu klinkt de wagen niet meer zo hol wanneer de zware deur in het slot valt./p |
Upload Date 12/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_18_21_17_37.jpg
pOmdat we tijdens de inbouw zelf deurpanelen gaan maken, en de speakers veel verder naar voren moeten omdat het raam anders niet meer omlaag kan, wordt het handmatig omlaag zwengelen onmogelijk./pBRpHierdoor hebben we gekozen om een after-market setje elektrische raammodules te monteren./pBRpHier kan je de bestuurderskant zien./pBRp /pBRpDe draden rechtsbovenin zijn van de elektrische spiegels./p |
Upload Date 18/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_18_21_18_2.jpg
pClose-up van de kabelboom./pBRpDe originele kabelboom kan je aan de achterkant zien./pBRpIn de ribbelslang lopen o.a. de audiokabels, welke hier opgesplitst worden./pBRpDe keuze voor de ribbelslang is gemaakt om de kabels niet nat te laten worden wanneer de regen in het deurpaneel terecht komt, en dit veel bestendiger is tegen beschadigingen dan snake-skin./pBRpBij de opsplitsing van de audiokabels uit de ribbelslang zijn deze kabels ingepakt in vulkaniserende tape, een zeer soepele tape welke bij uitrekken helemaal zacht wordt en zo makkelijk te gebruiken./pBRpNa verloop van tijd wordt deze tape heel erg stug en daardoor ongevoelig voor beschadigen./p |
Upload Date 18/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_18_21_18_20.jpg
pDe binnenkant van de deur, nadat deze is voorzien van de bitumen./pBRpOp de voorgrond zie de extra kabelboom lopen waar ook de audiokabels in zitten./pBRpDeze is middels ty-wraps vastgemaakt aan de originele kabelboom./pBRpVanaf dit punt gezien zie als eerste de opslitsing naar de electrische raammodule./pBRpHelemaal achteraan zie je een blauwe en groene draad lopen, deze is voor de centrale deurvergrendelingspomp, welke we zullen gaan gebruiken als het alarm wordt ingebouwd./pBRp /p |
Upload Date 18/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_24_23_24_4.jpg
pOm het installeren van het alarm makkelijker te maken, en de stoelen relatief eenvoudig te verwijderen zijn uit de wagen, heb ik besloten deze te verwijdere voor meer ruimte./pBRp /pBRpDe kabelbende rechtsvoor is van het alarm, wat zoals je verwacht helemaal weggebouwd gaat worden om te zorgen dat de audio wel ìn de wagen blijft./p |
Upload Date 24/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_24_23_26_24.jpg
pFoto van mijn grote hulp bij dit project, de meneer achter a href="http://www.mzd-styling.nl/"www.mzd-styling.nl//a/pBRpHij helpt mij mee met dit project met advies en inbouw. Samen steken we veel uren in dit project om het tot een goed einde te brengen./p |
Upload Date 24/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_7_24_23_37_41.jpg
pHier zie je het begin van de installatie./pBRpAan de linkerkant van de motorruimte zie de accu, met daarop een Phonocar accuklem, alwaar een 50mm² kabel zijn weg vindt naar een Phonocar zekeringhouder met blauwe LED aanduiding volt meter./pBRpOm de motorkap open te houden zijn er twee carbon gaslifters aan weerszijden van de motorkap gemonteerd./p |
Upload Date 24/7/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_15_22_56_37.jpg
pNu is het tijd geworden om het dashboard aan te pakken./pBRp /pBRpIk heb een hekel aan ieder piepje en kraakje wat zich voor doet in een wagen, en het dashboard kraakt af en toe behoorlijk, wat natuurlijk niet verwonderlijk is voor een wagen van 13 jaar oud./pBRp /pBRpDaarom heb ik het dashboard er in zijn totaliteit uitgehaald samen met mijn klusmaatje, Riesh68, en zijn we samen bezig gegaan om één en ander goed aan te pakken./pBRp /pBRpVan links naar het midden toe kan je deels al een thule zien liggen, hierin heb ik een hele nieuwe kabelboom gemaakt, waarin nu alle draden lopen qua audio en alarm./p |
Upload Date 15/8/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_15_22_57_9.jpg
pWat je nu ziet in de rechter tweeterkabel in snakeskin gehuld helemaal via de firewall/schutbord naar de raamstijl toe./pBRp /pBRpDit zijn plaatsen waar je normaal niet kan komen, maar als het hele dashboard eruit ligt plotseling wel :-)/p |
Upload Date 15/8/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_15_22_57_43.jpg
pAls je dit vergelijkt met twee foto''s terug, dan kan je zien, dat er een hoop kabels verdwenen lijken te zijn, omdat deze in de thule lopen, om geen kabelbende te krijgen onder het dashboard./pBRp /pBRpOok heb ik de originele bekabeling moeten aanpassen voor het alarm, en dat heb ik helemaal ingewerkt in de originele bekabelingsboom./pBRpOm dat zo ver mogelijk buiten het normale bereik van grijpgrage handje te doen, heb ik de originele kabelboom van de wagen opengemaakt, aangepast, en hierna met linnentape terug ingepakt./pBRp /pBRpStaat veel netter zo./p |
Upload Date 15/8/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_15_22_58_12.jpg
pHier is Riesh68 bezig met het bitumeren van het dashboard om alle piepjes en kraakjes zo veel mogelijk te elimineren./p |
Upload Date 15/8/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_15_22_58_40.jpg
pEen close-up, zodat ook duidelijk is dat zelfs de bekabeling ingepakt is in de bitumen./pBRp /pBRpOmdat de metalen balk an sich ook al een klankbuis kan worden omdat deze hol is, is deze ook voorzien van een laag bitumen./p |
Upload Date 15/8/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_15_23_0_33.jpg
pHier ergens huist een berg nieuwe elektronica./pBRp /pBRpDe zekering die je nog kan zien links naast de blower is de zekering van de aftermarket elektrische ramen./pBRp /pBRpHet dashboard waar de knopjes van de bediening van de elektrische ramen op zitten komt van een MX-3 dashboard, wat we pas gemaakt hebben voor mijn wagen../pBRp /pBRpOok is te zien dat de kabelbende van een paar foto''s eerder zo goed als verdwenen is./p |
Upload Date 15/8/2007 |
Zoom |
|
|
rjessen - SyS_2007_8_22_23_45_55.jpg
pVandaag na een lange periode de centre dash van een Mazda MX-3 passend gemaakt in mijn wagen./pBRp /pBRpDeze heeft al de mogelijkheid om een dubbeldin unit te gaan herbergen, dus dit is een betere oplossing dan de originele aan te gaan passen, alhoewel hiervoor ook wel het één en ander aangepast moest worden./p |
Upload Date 22/8/2007 |
Zoom |
|
|
|
|