|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase MFD2 met Phatbox install
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_39_59.jpg
Via marktplaats een MFD2 headunit om de kop getikt. Bij de dealer is de prijs net niet leuk meer :-(BRHeeft ook line out. VW levert namelijk in de Golf ook een actief systeem. Line out kabeltje op ebay besteld, tevens voor de telefoon audio. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_40_25.jpg
Ideaal, 60Gb mp3 op een hardeschijf en te bedienen via de normale wisselaarbesturing van de MFD2BRIs ook aan te sluiten op tal van andere merken. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_40_35.jpg
Altijd al een Becker liefhebber geweest. Voor deze gelegenheid een Energy 200 op de kop getikt. KLinkt lekker warm, heeft goede instelmogelijkheden en is zo klein dat hij onder de bestuurderstoel past. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_40_50.jpg
Na lang wikken en wegen deze op de Golf V afgestemde set van Rainbow besteld. Het is een 3 weg set met 2 losse filters per kanaal die super veel instelmogelijkheden bieden. Het is een pittige uitgave maar wegens eerdere ervaringen met Rainbow ga ik er voor. BRKabel heb ik er alvast aangesoldeerd en afgewerkt met snakeskin. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_22_10_25.jpg
Voor de speakerkabel gekozen voor een Van Den Hul CS12. Mooi soepele kabel, dunne isolatie. Makkelijk door de deur stekker te voeren. Kabel is richtings gevoelig dus wel ff opletten.BRSpecs:/PPEff. Conductor Ø / Eq. AWG No. / Strands: 2.96 mm² / AWG 12.5 / 147 BRExternal Diameter / -Dimensions: 3.5 mm. BRResistance (20 °C / 68 °F): 0.58 Ohm /100 m BR |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_59_4.jpg
Eerst maar eens kijken wat er zich achter het deurpaneel bevind. Om in de deur te kijken moest eerst de woofer eruit. Viel niet mee want hij zat met popnagels vast. Boormachine erop, en na wat vragen van de buren of ik wel enig respect heb voor een nieuwe auto is ie eraf. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_58_42.jpg
Hier nog een foto van het deurpaneel. De mid-speaker alvast verwijderd want die is de aanblik niet waard. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_21_59_20.jpg
Nu maar eens beginnen met de luidsprekerkabel. Ach de boormachine ligt nog in de buurt dus boren maar door die connector. Eerst kabeltje maar eens door de deur wurmen. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_22_18_12.jpg
Stuk in de deur natuurlijk even afwerken met snakeskin en krimpkous |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_22_18_31.jpg
Stekkertjes eraan gezet. Ik kies altijd voor soldeer omdat je in een auto toch met corrosie van je kabel te maken krijgt. |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_24_22_18_51.jpg
Nu even door de connector. Oef het moeilijkste hebben we weer gehad. Heb wel een foutje gemaakt. Toen diverse connectoren loslagen heb ik even het kontakt aan gezet. Had ik niet moeten doen want nu blijft het airbag lampje branden. Ach, zit vast nog in de garantie :-) |
Upload Date 24/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_24_3.jpg
Onder de bestuurderstoel komt de versterker te liggen. Van de spannings toevoer heb ik geen foto''s gemaakt. Is bij de Golf V super simpel. Accu bak verwijderen en kabels door een lege doorvoer tule trekken en klaar ben je. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_24_31.jpg
Onder de bijrijderstoel ligt de Phatbox. Hier kun je mooi zien hoe de nieuwe kabels naast de bestaande kabels uit de vloer komen. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_24_48.jpg
Tijd om de deuren te gaan dempen. Bitumen tegen de buitenplaat en nog een sukje op de binneplaat geplakt. De binnenplaat bevat gelukkig geen gaten die dichtgeplakt moeten worden. VW, wie anders? |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_24_57.jpg
Woofertje vastgeschroefd met bij wijze van expiriment visaton dempingswol, wat ik tussen de hele deur en de bekleding wil plakken. Nadeel is dat het vocht kan aantrekken maar daar ben ik bij deze auto niet zo bang voor. Voordeel is dat je elke rammel uit je deur krijgt en een lekker warm laag.BRFilter voor het hoog en laag wat nu boven de woofer bungelt komt onder de armsteun te liggen en het filter voor het mid kan met de inzet van de dremel net onder de spiegeldriehoek een plaatsje vinden. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_25_5.jpg
Midspeaker gemonteerd met de rest van het dempingsmateriaal. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_25_15.jpg
Origineele tweeter verwijderd door met de dremel de bevestigingspunten door te slijpen. Rainbow tweeter past er precies in en zit met hotmelt vast. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_25_24.jpg
MFD inbebouwd, werkt op eerste gezicht goed maar blijkt een hele rits aan fouten te genereren in de computer. Taal springt ook steeds weer in Engels op het moment dat het kontakt af word gezet. Na een bezoek aan de dealer blijkt dat de radio moet worden hercodeert wat inhoud dat hij moet worden ingesteld op de rest van mijn accesoires. Zo had de auto waar hij uitkwam bijv. een uitgebreid MFA display die ik niet heb. Daardoor kreeg het systeem niet door dat hij op Nederlands moest blijven staan. Ook heb ik de sound EQ op flat laten zetten. Gelijk is mijn airbag lampje gereset en de auto voorzien van nieuwere software. Dit alles geheel onder garantie. Met dank aan de VW dealer, goed bezig!! |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_25_36.jpg
Phatbox gemonteerd onder de stoel. In de normale stand van de stoel valt hij er precies onder weg. Super mooi apparaat, ondersteund vrijwel elk formaat van WAV tot OGG en van MP3 tot WMA. Spraak gestuurde menu werkt ook erg prettig. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
Herbie - SyS_2006_4_25_17_25_47.jpg
Versterker voor de composets ook onder de stoel. Geluid klinkt super strak en voor twee 16,5 cm speakers gaat het laag behoorlijk ver door. Doel was om het geluid uit de deuren dusdanig laag te krijgen zodat ik zonder sub in de kofferbak kan. Zoals het er nu naar uitziet laat ik het ook zo. Alleen soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan................ Eerst hier maar eens van genieten want het heeft alweer tijd en geld genoeg gekost. |
Upload Date 25/4/2006 |
Zoom |
|
|
|
|