|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase 1800 Watt Hifonics Multi Amp met JBL GTi Speakers
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_18_7_18.jpg
Dit is het schema van de Installatie. Totaal 1800 Watt RMS geinstalleerd vermogen zorgt voor een dynamische weergave van zowel stereo als Dolby Digital en DTS DVD''s. De installatie is op geluidskwaliteit ingeregeld. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_42_10.jpg
Waar is die High-End installatie? Die zit onder de verhoogde kofferbak vloer. De vloer is 18 cm omhoog gekomen. Van de 560 liter kofferbak zijn er 200 liter in gebruik voor de installatie. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_41_4.jpg
Hier is de afdekking verwijderd. Naast elkaar liggen de 3 Hifonics versterkers. Links zie je de 1,2 Farad Condensator met daarboven het zekering/verdeelblok. Ervoor ligt de 12 Inch JBL GTi subwoofer in een 50 liter Sealed Enclosure |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_15_23_55_27.jpg
Hifonics by night! Onder de rand van de subkist zijn blauwe neon tubes geplaatst. |
Upload Date 15/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_15_23_54_18.jpg
De Skoda Octavia is achter 2,5 CM en voor 0,5 CM verlaagd met de JBL/Hifonics "verlagingsset". |
Upload Date 15/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_40_16.jpg
Links de 12 CD MP3 wisselaar van JVC. Deze staat rechtop op de originele vloer |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_27_33.jpg
Hier is de beschermplaat over de Wisselaar geplaatst. Alle panelen de kofferbak zijn bekleed met dezelfde stof uit een stoffenwinkel (mantelstof!). Alleen daar kon ik van de rol een groot genoeg stuk in de juiste kleur kopen om de afdekking van de installatie met een stuk te kunnen doen |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_26_25.jpg
De cover verwijderd zodat CD''s gewisseld kunnen worden |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_28_22.jpg
Rechts ook een afneembaar paneel waar alle kleine spullen onder kunnen. |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_38_5.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_15_23_54_31.jpg
De rechter JBL 408GTi 10 CM middentoner in een custom Poly behuizing. De GTi08 tweeter is op de plek van de originele tweeter gekomen. De JBL 600GTi 16 CM kick-bass zit op de (zwaar verstevigde) orginele plek rechtsonder |
Upload Date 15/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_15_23_55_9.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 15/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_15_23_55_19.jpg
De linker deur met dezelfde speaker set. In verband met de andere vorm van het deurpaneel met een bedieningspaneel is hier een compactere behuizing gemaakt |
Upload Date 15/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_15_23_54_42.jpg
De middentoner is meer omhoog gericht dan bij de rechter deur |
Upload Date 15/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_34_55.jpg
Boven het bedieningsdeel van de Alpine Processor. Scheidingsfrequentie, tijdvertraging en 31-bands equalizer kan hier voor elk van de 8 kanalen ingesteld worden. Op de originele plek zit de Harddisk Navigatie-unit. Deze speelt muziek vanaf de Harddisk, de 12 CD MP3 wisselaar, SD card of de ingebouwde CD/DVD speler. De GPS muis zit onder het dashboard bij de bolling voor de klokken. Uit het zicht en altijd minimaal 7 satelieten ontvangst |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_33_53.jpg
Voor de pook zit het centerkanaal met dezelfde JBL GTi speakers als in de voordeuren. De bluetooth carkit (nokia ck-1w) bediening zit in het opbergvak onder de radio. De unit zelf is weggebouwd onder het dashboard. De mic. zit in het dak op de originele plaats. Het geluid van de carkit gaat via de navigatie-line-ingang van de processor over de versterkers naar de voorspeakers. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_32_43.jpg
De installatie is helemaal met een meetmicrofoon en laptop ingeregeld. Zowel het linker en rechter voor- en achterkanaal als het center- en subkanaal kunnen elk met een 31 bands grafische equalizer ingesteld worden, dat lukt dus niet op het gehoor. Bij het inregelen is er voornamelijk op gelet dat de pieken recht getrokken werden./PPIk moet zeggen; het klinkt naar mijn mening nu echt perfect! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_13_1_13_32.jpg
Hier een plot van het RTA programma. De groene lijn is de bereikte curve na het inregelen en de diverse luister sessies. |
Upload Date 13/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_25_20.jpg
De subkist van 50 liter. De achterkant is in een V-vorm om de vorm van de kofferbak een beetje op vangen en tegelijkertijd "staande" geluidsgolven in de kist te voorkomen . De Sub is uit de eerste serie JBL GTi (Grand Touring intercooled). De serie was rechtsreeks afgeleid van de professionele JBL lijn voor concertzalen en bioscopzalen en heeft de reputatie van de JBL GTi lijn gevestigd. Nieuwere JBL GTi subs zijn bovendien niet weg te werken in een kist van 17,6 cm hoog. |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_58_38.jpg
De 50 liter kist is ontdreund met bitumen maar niet gevuld met watten. De sub mag al in een sealed kist van 40 liter. Dus het virtueeel groter maken van de kist met dempingsmateriaal is niet nodig. De kabel is 6 mm2 van caliber |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_25_33.jpg
Elke versterker heeft 25 mm2 stroomkabels. Alle speakerkabels zijn 1,5mm2 omdat dat makkelijk werkt. De schakelaar voor de condensator is van de blauwe neon tubes op de subkist. Het reservewiel kan er makkelijk uit als de subkist verwijderd is. Op de vloer zijn bitumen matten geplakt |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_24_23.jpg
Je ziet al dat er onder de versterkers ventilators zitten. De ruimte onder de versterkers is één met de reservewielbak dus daar komt de koele lucht vandaan. Linksonderin deze foto zie je de hap in de plaat voor de subkist. Deze hap laat aan beide kanten een gat van 2 bij 2 cm waar de warme lucht naar de zijkompartimnenten kan weg stromen |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_23_34.jpg
Nu is het luik te zien. Hieronder hangt de Alpine PXA-700 processor die het signaal opsplitst naar de versterkers. Na verwijderen van het klepje (dit kan als de middelste versterker verwijderd is) kunnnen de aansluitingen bekeken worden |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_21_43.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_22_32.jpg
Van links naar rechts; stroom connector, line-in (links, rechts en de navigatie line-in waar de carkit op zit), met eronder de optische kabel vanaf de headunit, meetmicrofoon voor looptijden van de verschillende kanalen (resultaat niet bruikbaar), kabel naar de bedieningsunit voor in de auto en de 8 line uitgangen naar de versterkers |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_15_23.jpg
Hier is de onderkant van de versterkerbak bedraad |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_13_31.jpg
De onderkant van de versterkerbak. Linksboven de neontubes unit. Alle kabels zitten vast met plakzadels die ook vastgeschroefd zijn. De ventilatoren worden altijd geschakeld met de radio. De remote van de radio schakelt alleen een apart auto relais. Daarop zijn alle te schakelen komponenten aangesloten. De blauwe kabel is de 50 mm2 massa kabelBR |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_14_28.jpg
Het massa punt in de dwarsbalk van de achterbak. Alle connectors zijn gesoldeerd./PPTIP: Tegen storingen altijd alle massa naar 1 punt brengen. Leg dus standaard vanaf je enige massapunt een stevige massa kabel (ik heb 2,5 mm2) naar de radio en vergeet de massapunten in de draadboom. Dit lost 90% van de storingen op. De resterende storing is van de "vuile" massa van de radio antenne! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_19_32.jpg
Om te voorkomen dat de installatie in geval van een ongeluk Airborne wordt zal het amp-rack en de subkist met metalen strippen aan de sjor-ogen vastgemaakt worden. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_31_7.jpg
Hier zie je het resultaat. De subkist zit met 4 strippen van 30 mm breed en 5 mm dik en M8 bouten vast aan de sjor-ogen |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_54_23.jpg
Het zijaanzicht van het amprack. Hier is goed de voorste beugel te zien. Deze zit met 3 M8 bouten vastgeschroefd |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_53_27.jpg
Close up van de beugels die de subkist en het amprack aan de sjor-ogen vast gaat zetten |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_52_23.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_48_35.jpg
Het amp-rack in aanbouw. Je ziet al de sparingen voor de processor, de ventilatoren en de kabels. De bodem van de kofferbak is ontdreunt. De tochtplakstrippen moeten er voor zorgen dat de subkist geen contact met de bodem maakt. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_47_34.jpg
Detail van de subkist. De kist is gemaakt van 18mm MDF. De bovenplaat is gemaakt van 22mm MDF. Omdat de woofer vanwege de afdekplaat verzonken moet worden is er een sparing van 18 mm diep in de plaat gefreesd. Ter plaatse van de woofer is daarom eerst een extra ring van 18mm dik onder de 22 mm plaat gelijmd en geschroefd. De 4 M5 inslagmoeren waar de woofer mee vastgezet wordt zijn hier al geplaatst. Voor extra stijfheid is aan beide kanten in de kist een steunbrug gelijmd en geschroefd. In het midden van alle vlakken zijn bitumenmatten geplakt./PPTIP: Als je kops moet schroeven in MDF dan zal het splijten. Door van de zijkant eerst flink wat spaanplaatschroeven in het volle hout te schroeven zal het niet meer splijten. De uitstekende schroefpunten kan je afslijpen met een haakse slijper. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_46_41.jpg
De subkist was al gemaakt voor ik de auto had. Nu hoefde ik alleen nog even de ronding van de achterdrempel af te tekenen en met de decoupeerzaag af te zagen.BRDe hifonics europa versterker die je ziet is een gouwe ouwe en zorgde voor muziek voor zolang het project nog in uitvoering was |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_29_58.jpg
De onderkant van de laadvloer is van 12 mm MDF. Je ziet hier het resultaat nadat de bekleding is aangebracht. De lak is donker grijze hamerslag verf van Hammerite. De knoopjes zijn van de touwtjes (zwarte veter) waaraan het bagagenet vast zit |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_29_8.jpg
De zijpanelen bekleed en voorzien van lusje (zwarte veter) om ze te kunnen uitnemen. De balkjes zijn er op gelijmd zodat ze netjes blijven liggen als de grote plaat ertussen uit getrokken wordt |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_26_44.jpg
Hehe. Het past allemaal |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_11_2.jpg
De CD wisselaar wordt netje beschermd met een 18mm MDF paneel |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_3_57.jpg
De CD wisselaar staat op de bodem maar komt nog door het paneel heen |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_11_49.jpg
Het rechter paneel |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_20_32.jpg
De sub wordt beschermd met een speciale 3mm dikke RVS zeefplaat |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_2_59.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_2_14.jpg
Het RVS beschermrooster valt in een gefreesde sparing waardoor het geheel vlak is |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_30_41.jpg
Om de CD wisselaar een mdf bakje, bekleed. Hierop steunt het linker zijpaneel |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_23_16_32.jpg
De CD wisselaar komt op deze plek |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_16_0_27_9.jpg
Het resultaat van de poly middentoner behuizingen. Door de matzwarte lak sluit de finish goed aan bij oa de deurgreep |
Upload Date 16/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_16_0_28_56.jpg
De linker poly behuizing is duidelijk anders in verband met de andere vorm van het paneel. De speaker is meer omhoog gericht waardoor de bestuurder hem minder "off-axis" hoort dan het geval zou zijn bij een symetrische opstelling. |
Upload Date 16/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_13_1_32_45.jpg
De zwarte skai is weer verwijderd. De skai zat niet strak en de lijm liet na een paar weken los (Halfords)! De lijmresten zijn weggeschuurd met waterproof schuurpapier waarbij wasbenzine in plaats van water gebruikt is. Na het nog veel gladder schuren en plamuren is hier de linker behuizing in de grondverf gezet en weer geschuurd. |
Upload Date 13/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_13_1_37_22.jpg
idem voor de rechter zijde |
Upload Date 13/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_45_2.jpg
Het resultaat van 3 dagen zwoegen. Zie ook de tweeter op de orginele plek |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_44_11.jpg
Het linker resultaat. Ook de roosters vindt ik goed gelukt |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_39_17.jpg
Het idee voor het maken van de roosters had ik van ShowYourSound. Zorg dat je de mal netjes uitzaagt. Je kan het luidsprekerrooster in vorm slaan door het uitgezaagde stuk met een hamer weer op zijn plek te slaan met het roostertje ertussen. |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_43_22.jpg
De linker speaker gemonteerd. JE ziet hier de afwerking met zwarte skai. Dit was een rotklus. /PPNoot: Een maand later begon de lijm los te laten en heb ik besloten de skai te verwijderen en de behuizingen satijn zwart te spuiten (net als de roosters) |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_42_20.jpg
Ik heb de foto wat lichter gemaakt want alles was zwart. Je ziet hier de middentoner in de met polyesther wol gevuld behuizing |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_40_46.jpg
De behuizing wordt aan de bovenzijde met een kabel tegen de deur getrokken. In de deur is in de naad een gaatje van 2 millimeter geboord waar de kabel door gaat. Ik heb hiervoor een fietsremkabel gebruikt. Ik houd de kabel strak met het metalen binnenwerk van een kroonsteentje. Op deze manier zit het goed vast en laat ik minimale schade aan het deurpaneel achter. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_40_13.jpg
De binnenzijde van de behuizing is ook met bitumen matten ontdreund. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_39_23.jpg
De speaker past nog |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_38_30.jpg
Dit is het resultaat na het plamuren |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_37_41.jpg
Hier is de eerste verstevigings laag met glasvezelmat over de grondvorm geplaatst. De grondvorm had ik eerst gemaakt door het paneel met fleece stof (= 100% polyesther!) te bekleden. Omdat je niet kan nieten in het harde polyesther had ik de stof aan de achterkant gespannen met naald en draad. Daarna had ik de buitenkant met een kwast met poly hars bestreken. Toen dat hard was heb ik de binnenkant ook met poly hars bestreken. Hier heb ik helaas geen fotos van (ik had nogal vieze handen) |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_36_49.jpg
Hier zie je het MDF speakerraam (2 x 12 mm MDF) geplaatst op het poly achterpaneel. Door in het MDF op elke hoek een schroef te draaien kon ik spelen met de richting van de speaker. Door steeds even de speaker te plaatsen kon ik de diepte controleren. Toen ik tevreden was had ik de koppen van de schroeven met poly plamuur op het achterpaneel vastgezet. Dit voorkwam dat het speakerraam ging schuiven toen ik de fleece stof er overheen trok./PPJe ziet de vorm van de bekerhouder die het paneel op zijn plaats gaat houden. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_35_59.jpg
Hier is de achterwand van poly gemaakt. De glasvezelmat is hier met polyhars bestreken. Let op de ronding van de bekerhouder die gelijk meegenomen is |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_35_2.jpg
Hier is het deurpaneel met schildertape beplakt. Het heeft goed gewerkt want er is geen poly vlek op het paneel gekomen |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_38_24.jpg
Hier is de GTI-08 tweeter geplaatst op de plek van de orginele tweeter. Die heb ik daarvoor met een figuurzaag uit het paneel gezaagd. Als de auto weer ingeruild wordt zal ik de orginele tweeter met montagekit op deze plek terugzetten. De ruimtes zijn met schuimband dichtgeplakt |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_31_46.jpg
Hier is het centerkanaal af en heeft de standaard asbak plaats gemaakt. het met speakerstof bekleede paneel heeft exact dezelfde ronding als deze orginele asbak |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_55_33.jpg
Hier is de centerkanaal unit klaar om geplaatst te worden. Let op de metalen bevestingsbeugels die op de orginele schroefgaten passen |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_13_0_53_51.jpg
Een maand later heb ik de centerunit uitgenomen en van een gesloten behuizing voorzien, Hij klonk wat hol en ik dacht aan een "akoestische kortsluiting" van de voorkant en achterkant van de conus. De behuizing is van MDF en is met Bitumen ontdreund. De behuizing is net als de poly pods met speakerwol gevuld. Het centerkanaal klinkt nu zeer evenwichtig. |
Upload Date 13/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_5_13_0_52_35.jpg
De achterzijde van de MDF behuizing van de centerunit |
Upload Date 13/5/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_54_38.jpg
De speakers zijn geplaatst. Voor de speakers er in kwamen is het paneel satijn zwart gespoten zodat het niet door de stof heen schijnt |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_36_13.jpg
Het MDF speakerraam en de orginele asbak naast elkaar |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_34_12.jpg
Zo komt het centerkanaal te zitten |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_37_1.jpg
De ruimte achter de speaker is met een laag noppenschuim bekleed. Onder het schuim is de hele ruimte gevuld met Polyesterwol van Speaker&Co uit Haarlem. Het noppenschuim is op deze foto omhoog getrokken eronder zie je de witte wol zitten. In de holte was ruimte genoeg om ook het scheidingsfilter te plaatsen |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_53_52.jpg
De asbak verwijderd. Wat een ruimte! |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_40_23.jpg
Het hoog/mid scheidingsfilter is hier achter het dashboardkastje geplaatst. Ik heb het met schuimband beplakt om gerammel te voorkomen |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_32_21.jpg
De achterdeur is af. De deur is op de binnenplaat en de buitenplaat ontdreund. (in totaal is 3 vierkante meter bitumen gebruikt op de auto. Het filter is hoog in de deur geschroefd |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_30_6.jpg
De speaker in de achterdeur is vastgeschroefd in het hout. Daarna is er een extra strook bitumen omheen geplakt om de massa bij de speaker te verhogen |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_31_15.jpg
Op de plek van de orginele speaker komen eerst 2 18 mm MDF ringen. Let op de groene kleur van het MDF. Dit is watervast MDF wat gebruikt wordt onder aanrechtbladen. Het is alleen te koop bij houtspeciaalzaken./PPAan de achterkant is een rubber hoes gemaakt die de speaker moet beschermen tegen regenwater. Deze hoes is geniet in de MDF ring. Aan de binnenzijde is wat Polyestherwol geplakt voor de demping |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_34_10.jpg
De kickbass speaker in de voordeur is af. Over de MDF ringen zijn een aantal lagen Bitumen geplakt om de massa om de speaker te verhogen. De JBL 600 GTi is echt een legende. Met zijn gegoten chassis en 5 cm spreekspoel mag deze 300 Watt RMS vermogen krijgen! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_33_18.jpg
Hier de ringen in de voordeur. Ook hier de rubber hoes tegen de regen en de dempings wol |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_26_45.jpg
Ook de binnenzijde van het deurpaneel is grondig ontdreund. Als je de deuren dichtgooit klinkt dat als een kluis |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_27_17.jpg
Het voorpaneel is ook ontdreund. Op de foto was alles zwart dus heb ik hem wat nabewerkt |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_21_27.jpg
De achterdeur ontdreund. Ook het buitenpaneel is voorzover bereikbaar ontdreund. Daarvoor moest eerst de tectylwasresten op het paneel met wasbenzine verwijderd worden. De was zit voornamelijk op de bodem maar dat heb ik zo gelaten. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_20_27.jpg
De voordeur ontdreund. Je ziet hier ook een deel van de matten op de buitenplaat |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_30_0_41_12.jpg
De orginele speakers zijn verwijderd en de resten van de popnagels waar ze mee vast zaten zijn uitgeboord |
Upload Date 30/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_19_29.jpg
De kale achterdeur met de originele speaker. De popnagels waar de speakers mee vastzitten moeten uitgeboord worden |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_18_25.jpg
De kale voordeur. Het paneel is al helemaal dicht dus dat spaart een hoop werk uit. Door alle rillen in het paneel is het al behoorlijk stijf maar we gaan het toch ontdreunen. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_49_46.jpg
Alle draden komen uit in de kofferbak. De dwarsbalk (met de ovale gaten) dient als doorvoer. De draden zullen onder het versterkerpaneel uitkomen en dus volledig uit het zicht blijven |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_16_9.jpg
De 50 mm2 stroomdraad met een 150 Ampere waferzekering. De zekeringhouder is op het accudeksel geschroefd. De stroomdaad is in de moterruimte omhuld door ribbelslang. De M8 stelschroefjes waar de draad mee vastgezet moest worden waren te kort. Daarom is de kabel eerst in een vergulde bus gesoldeerd (van een draadoog) en daarna met de stelschroeven vastgezet. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_29_12.jpg
De 50 mm2 kabel gaat via de doorvoer van de hoofdkabeldraadboom naar de motorruimte. Ik heb daarvoor een 3 mm lasdraad (lengte 50 cm) aan de ene kant van een scherp puntje voorzien. De ander kant heb ik in de 50 mm2 kabel gedrukt en vervolgens met tape vastgezet. Vervolgens is de tape en de kabel met WD40 ingespoten zodat hij makkelijk door het rubber gaat. Met de scherpe punt heb ik een gaatje in de grote doorvoertule geprikt en de lasdraad de moterruimte ingeduwd. Toen ik hem aande andere kant zag kon ik hem met een tang pakken en het geheel de moterruimte intrekken. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_15_19.jpg
Hier een detail van de lasdraad in de kern van de 50 mm2 kabel gedrukt. De isolatie van de stroomkabel is afgeschuind zodat hij makkelijk door de tule gaat. |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_14_5.jpg
In de goten links en rechts was enorm veel ruimte over. Alle kabels (en dat waren er veel) vielen er gewoon in. Toppie Skoda! |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_13_5.jpg
De doorvoer van 3 kabels per voordeur was een uurtje puzzelen maar bleek heel eenvoudig. Niet door de connectors heen maar gewoon ernaast! De sparingen waar de klikkers van het deurrubber in vielen waar zo ruim dat het gewoon dicht klikte terwijl de kabels ook door de sparing liepen |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_3_29_22_12_14.jpg
Alle kabels naast elkaar. BRRechter goot: (voor de kijkers op deze foto links) 4 x 1,5 mm2 speaker (kickbass+hoog+achterdeur+center), 2 x Signaal met 2 x remotedraad(stereo+carkit), wisselaarkabel, kabel bedieningspaneel processor, optische kabel voor Dolby Digital/DTS, 2,5 mm2 massa voor radio, 2,5 mm2 12 volt voor radio, utp kabel voor remote bassversterker (niet aangesloten)/PPLinker goot: 3 x 1,5 mm2 speaker (kickbass+hoog+achterdeur), 50 mm2 stroomkabel naar de accuBR |
Upload Date 29/3/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_4_23_0_0_48.jpg
De speakers die gebruikt zijn. Mooi spul hoor dat JBL GTi, alles met gegoten aluminium chassis |
Upload Date 23/4/2006 |
Zoom |
|
|
Octaaf - SyS_2006_4_23_0_1_11.jpg
De 10 cm en de 13 cm speaker hebben een neodium magneet en een 5 cm spreekspoel! De konussen zijn van geweven kevlar gemaakt. De speakers mogen in het door mij afregelde frequentiespectrum beide belast worden met 150 watt |
Upload Date 23/4/2006 |
Zoom |
|
|
|
|