|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase SQ Twingo Mark IV
|
BlueFear - SyS_2006_2_21_10_51_38.jpg
Omdat de waardering van mijn eerste showcase niet echt geweldig was ben ik samen met MDMAad en Geert van Team Caraudio Design Druten weer een dagje aan het knutselen gegaan. Omdat we allemaal flink wat ervaring rijker zijn dan ten tijde van mijn eerst install moest het nu veel beter worden gedaan. BRDe bak die er eerst in bagageruimte gebouwd was is verwijdert en we hebben een dubbele boden gebouwd waarin alle componenten zijn weg gewerkt. De subwoofer zal naast de bekisting worden geplaatst. |
Upload Date 21/2/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_2_21_10_52_30.jpg
Eerst is de bodemplaat en bekisting pas gemaakt met de bagageruimte. BROmdat het geheel uitneembaar moet zijn om een bij het reservewiel te kunnen is het ontwerp hierop aangepast. (Heb al eens een lekke band gehad)BREr is een een extra vakje gemaakt voor het bruine zakje. Dit zakje bevat alle noodzakelijke gereedschappen om de install te kunnen verwijderen, mocht ik een keertje lek rijden. BRInmiddels zijn het bruine zakje en het schot alweer verdwenen om plaats te maken voor een andere versterker. |
Upload Date 21/2/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_2_21_10_54_24.jpg
Om een mooi strak geheel te krijgen in de bagageruimte zijn is de afdekplaat geheel pas gemaakt naar de vorm van de bagageruimte.BRIn de afdekplaat zijn openingen gemaakt zodat er nog wat te zien valt en voor extra koeling. De afdekplaat is van dik MDF gemaakt zodat er nog bagage mee genomen kan worden. |
Upload Date 21/2/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_2_21_10_55_6.jpg
Hier zijn alle componenten aangesloten en is de bedrading voor een groot deel weg gewerkt. Het lijkt onzinnig op hier een condensator te gebruiken maar dat is niet helemaal waar. Alle voeding in de bekisting loopt via de condensator, dus de versterker, de subwoofer met ingebouwde versterker (400Watt)en de neonverlichting. Oké is nog geen 1000 Watt maar het standaard Twingo accuutje wordt zo wel een beetje gespaard en de 1000 Watt halen we in de toekomst nog wel!BRDe neonverlichting wordt via een relais op de remote van de radio in en uitgeschakeld, uiteraard is alles afgezekerd. |
Upload Date 21/2/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_6_18_14_33_34.jpg
Omdat ik nog niet tevreden was over de geluidskwaliteit van het systeem hebben we weer het één en ander gewijzigd. Het houten schotje in de bak moest wijken om plaats te maken voor de nieuwe Ground Zero versterker. De nieuwe versterker was noodzakelijk omdat er voorin de auto een Morel Compo set is geplaatst en die moest natuurlijk wel versterkt worden. BROverigens zit het het balkje met de neon verlichting hier een beetje scheef omdat deze uitneembaar is. |
Upload Date 18/6/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_2_21_10_56_12.jpg
Het resultaat van een dagje flink doorwerken, hier nog met de oude versterker. Een mooie strakke bageruimte met een verzonken subwoofer. Het racegaas in het deksel geeft s`avond een mooi effect samen met de neonverlichting en zorgt voor een goede bescherming van de componenten. |
Upload Date 21/2/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_2_21_10_57_9.jpg
Hier is de install nog een keer te zien bij daglicht. Het MX 5 bassbuisje heeft inmiddels plaats gemaakt voor een Herz kistje dat via de versterker wordt versterkt. |
Upload Date 21/2/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_6_18_14_34_46.jpg
Om het geheel mooi af te werken is het Morel logo op het rooster gemonteerd. |
Upload Date 18/6/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_6_18_14_35_41.jpg
De Morel MT 22 tweeters zijn op het dashboard gemonteerd en geven hier mooi geluid. De woofers van de Hybrid 4 set zijn op de originle speaker plaatsen onder het dashbaord gemonteerd. BRDe filters zijn netjes onder het dashboard weggewerkt. |
Upload Date 18/6/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_12_17_15_45_37.jpg
Omdat ik graag de stap wilde maken naar 16 cm midrange speakers moesten de deuren worden aangepast. De standaard speaker posities onder in het dashboard voldoen hier niet voor. Het werd dus gaten zagen in de deuren! |
Upload Date 17/12/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_12_17_15_46_0.jpg
Er zijn gaten in de deuren gemaakt en er zijn nieuwe speciale deurbakken geplaatst. Ik heb gekozen voor deurbakken van Phonocar die speciaal voor de Twingo gemaakt worden. Hierdoor lijkt het net of deze origineel zijn en blijft het interieur zijn funtionaliteit behouden. BRDe deuren zijn voorzien van dempingsmateriaal om een optimaal geluid te krijgen. |
Upload Date 17/12/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_12_17_15_46_16.jpg
De deuren voorzien van de nieuwe Micro Precision speakers. Nog de oude 3 serie, maar naar mijn mening geven deze het mooiste geluid. |
Upload Date 17/12/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_12_17_15_46_45.jpg
Het eind resultaat voorzien van de roosters, de schroeven zullen nog in bijpassend zwart worden afgewerkt. |
Upload Date 17/12/2006 |
Zoom |
|
|
BlueFear - SyS_2006_12_17_16_14_17.jpg
Hier is de bagageruimte te zien met het nieuwe herzkistje. Om hier plaats voor te maken is de bekisting iets aangepast. Gelukkig past er nog steed een kratje bier achterin!BRDe draden naar de hoedenplank, zichtbaar op de foto, zijn verwijdert evenals de speakers in de hoedenplank. BRDe achterspeakers kwamen het SQ geluid niet bepaald ten goede en zijn nu volledig overbodig geworden met de nieuwe Micro Precions in de deuren. |
Upload Date 17/12/2006 |
Zoom |
|
|
|
|