|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Soundstream class a / micro precision
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_25_18.jpg
pHet Peugeootje is al een poosje exit en daar is een Volvo s40 voor in de plek gekomen, maar wegens wat technische problemen hiermee ben ik hier nog maar niet aan begonnen./pBRpOmdat het toch erg jeukt om te knutselen ga ik de spullen die al tijden klaarliggen voor onze familycar hier in bouwen./pBRpOp de foto''s wordt wel duidelijk wat erin komt, de auto is een golf 4 variant./pBRpDoel is:/pBRpHifi install, geen show. Auto moet voor de dagelijkse dingen te gebruiken zijn (kinderspul, boodschappen)/pBRpVan de eerste handelingen geen foto, maar het zal duidelijk zijn hoe dit is onstaan./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_25_45.jpg
pDe onderkant. Deze bak verzinkt dus in de reservewielbak van de auto en het is verassend hoeveel liter er nog te halen is uit de wielbak van een golf 4 variant./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_26_4.jpg
pDe binnenkant. Hier en daar een verstevigingetje omdat ik meestens 18mm multiplex /mdf heb gebruikt. (de restjes uit de schuur eens een beetje opmaken)/p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_26_22.jpg
pDe kist wordt een gepoorte, hier het front in de maak./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_26_40.jpg
pEn van de voorkant./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_26_57.jpg
pBinnenkant wat met bitumen beplakt. Inmiddels zit er nog wat meer in en aan de buitenkant./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_27_25.jpg
pBaffle en poort ook wat bituum./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_27_51.jpg
pFront erin./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_28_13.jpg
pEn hier vast gelijmt en geschroefd./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_5_21_28_35.jpg
pHier is de bak dan klaar. Het is slecht te zien, maar ik heb de bak  voor de woofer ook dichtgemaakt., zodat de geluidgolf tegen een plaat van totaal 40mm wegkaatst naar voren (is de bedoeling) Ook hoef ik nu hopelijk zo min mogelijk met bituum te beplakken in de kofferruimte. De baffle is nog met wat polyvezelplamuur verstevigd aan de bovenzijde./p |
Upload Date 5/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_21_42.jpg
pZo, stapje vooruit. Hier ligt de bak met inhoud inmiddels in de achterbak./pBRpDe 4 kanalen van de picasso hebben een BLT (balanced line transmitter) gekregen. De A10.0 moet het op de normale manier doen met rca''s rechtstreeks./pBRpGeen foto''s van de bekabeling aanleggen. Dat had ik al gedaan voordat ik besloot toch een showcase hiervan te maken, maar alles ligt netjes beschermd in de originele kabelgoten met waar nodig extra bescherming door ribbelslang. De 70mm2 voedingskabels zitten rechtstreeks op de accu naar achteren (+met zekering uiteraard) en worden hier gesplitst naar 35mm2 naar iedere amp. De processor zit ook op het verdeelblokje gezekert./pBRp /p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_22_6.jpg
pJa, mooi is het niet meer, maar ik hoef er geen wedstrijden mee te winnen, dus overal nog even overdadig met bitumen geplakt./p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_22_33.jpg
pAfdekplaat gemaakt uit 2 lagen omdat het qua hoogte net niet uitkwam./pBRpGaten erin om de druk (tja.., druk, met 200 wattjes zal het wel meevallen waarschijnlijk)  de cabine in te laten./p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_23_2.jpg
pDe originele mat er tijdelijk maar even overheen. Komt een op maat gemaakte in, dit is een doorn in mijn oog./pBRpHet is wel gelukt om de vloer exact gelijk te krijgen met de drempel van de achterbak..En het doel is behaald, bruikbaar voor dagelijks!/p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_23_47.jpg
pDan de ringen voor de composet gefreesd. Een deur wordt opgebouwd uit een 8mm basisring, daarop een 25mm ring met ingefreesd een stalen ring, speaker en ring van 18mm erbovenop, waarna de deurplaat hier weer op vast wordt geschroefd../p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_24_10.jpg
p8mm ringetje/p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_24_38.jpg
pDaarbovenop de 25mm ring met de stalen ring erin./p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_25_3.jpg
pSpeakertje erin. Hier even een MP5 om te passen. Uiteindelijk komt er waarschijnlijk MP7 in. Het is maar net wat het beste gaat klinken./p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_13_21_25_26.jpg
pEn dan erop de ring waar uiteindelijk de deurplaat op vast wordt geschroefd./p |
Upload Date 13/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_44_18.jpg
pHier nog een (slechte) foto van de bekabeling./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_43_50.jpg
|
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_44_41.jpg
p+jes netjes beschermd en alles gebundeld./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_36_46.jpg
pVerder met de deuren. De basis ring met inslagmoeren vastgemaakt in de gaten van de originele speakers. En een paar flinke klodders polyvezelmeuk erop. Het gat in het deurpaneel staat namelijk niet helemaal recht voor het gat in de binnenplaat. Makkelijkste oplossing:poly vezel../p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_37_22.jpg
pDe ring die tegen de deurplaat komt daaraan vastgeschroefd met inslagmoeren samen met een roostertje, zodat de speaker later ook beschermd is. De originele gaasjes die aan de deurplaat zaten konden heel makkelijk weg geboord worden gelukkig./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_38_4.jpg
pDeurplaat weer losgetrokken en dan blijft dit over..Hier al wel bijgesmeerd met poly vezel en wat bijgeraspt./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_38_38.jpg
pHier is de ring behandeld tegen vocht met poly verzegeling./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_39_8.jpg
pStalen ring erin met montagekit../p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_39_31.jpg
pDaar zit die./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_40_2.jpg
pNog wat bitumen erbij./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_40_42.jpg
pDan de speaker erin en de 3e ring erop met genoeg schroeven weer door en door naar de eerste ring zodat het goed stevig is./pBRpHet randje wat in het zicht komteven wat zwart gespoten. Je ziet de inslagmoeren nu zitten waar dadelijk het deupaneel en rooster ook weer met bouten goed aan elkaar verbonden worden./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_41_21.jpg
pZo zit dat dan. Hier even zonder speaker proef gepast, zit prima./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_42_16.jpg
pUiteraard alles goed gedempt. 4mm bitumen./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_43_9.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_36_11.jpg
pDit is nog eentje van de binnenkant van de deurplaat, zoals dus de 3e ring vastkomt. Is wat ingefreesd om de speaker ook nog kwijt te kunnen./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_34_51.jpg
pUiteraard de deuren langs alle kanten gedempt. buitenplaat 2x 4mm. en binneplaat aan allebei  de kanten 4mm./pBRpLater is de bekabeling ook nog met bitumen vast gemaakt./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_19_21_33_18.jpg
pDe binnenplaat van de binnenkant. Met wat noppenschuim om gerommel te reduceren./p |
Upload Date 19/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_29_20_4_51.jpg
pZo.., de bodemplaat een likje verf gegeven. Nu nog een keer een goed passende mat maken./p |
Upload Date 29/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_29_20_5_23.jpg
pDe deur helemaal klaar met speaker en rooster erin./p |
Upload Date 29/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_29_20_5_52.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 29/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_29_20_6_23.jpg
|
Upload Date 29/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2009_5_29_20_6_51.jpg
pUitzicht vanuit de achterbak. Tweeters in de kommetjes om nog eens wat te kunnen uitrichten en expirimenteren./pBRpKlaar! (voorlopig even)/p |
Upload Date 29/5/2009 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_15_17.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_14_51.jpg
pVoorlopig aanzicht met alles op zijn plek. Nu moeten er alleen nog zijpanelen gemaakt worden en een afdekplaatje vooraan./p |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_15_42.jpg
pSubkast aangesloten./p |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_13_58.jpg
pRCA''s aangesloten. Die moeten eigenlijk nog netjes op maat ingekort worden./p |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_13_21.jpg
pAlle kabels netjes gebundeld met klitteband. Dat blijft meteen kleven aan de stof. Het wordt later waarschijnlijk toch wel eens met beetje ogende klemmetjes echt goed vast gezet./p |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_12_51.jpg
pStroomvoorziening is aangepast op de gewijzigde situatie. Nieuwe bodemplaat hiervoor gemaakt en die bekleed met zwarte stof./p |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_12_21.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_4_13_14_11_50.jpg
pDe subwooferkabel beschermd met snakeskin en afgewerkt met adereindhulzen en krimpkous./p |
Upload Date 13/4/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_54_9.jpg
pKist met de frontplaat en bekabeling./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_55_15.jpg
pAlles wat maar kan gaan lekken goed ingekit. (niet mooi zoals je ziet, maar ieder zijn vak)/p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_54_37.jpg
pAlle kabels vastgeschroefd op de aansluitterminal. Zoals je ziet ging het maar net.. Interne kabel is 4mm2/p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_53_26.jpg
pHet front met granietspray gespoten./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_48_39.jpg
pHet front in de grijze grondlak./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_52_45.jpg
pSkai eroverheen gelijmd en aan de zijkanten vastgezet met lijm en nietjes. Dit zit toch uit het zicht./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_51_59.jpg
pFront eraf en de foam ook verwijderd./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_51_28.jpg
pHet front erop geklemd en de twee lagen foam met een mes langs de rand ingesneden./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_51_0.jpg
pHier dan een tweede laag. Alleen bovenkant en voorkant hebben trouwens schuim erop, andere zijdes zouden namelijk erg snel beschadigen./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_50_23.jpg
pOm een "dikke look" te krijgen een laag schuimfoam erover./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_49_49.jpg
pHier grond lak en nog weer plamuur en bijna weer kaal geschuurd./p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_24_20_49_11.jpg
pHier gaatjes geplamuurd/p |
Upload Date 24/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_26_16.jpg
pEven een proefpassing. Dat gaat goed komen./p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_25_38.jpg
pAansluitterminal ook meteen ingefreesd./p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_24_37.jpg
pDit zijn de woofetjes die erin gaan komen./p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_23_46.jpg
pDe frontplaat, waar de woofertjes in gemonteerd worden./p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_22_54.jpg
pHier de bodem er ook in en alle lijmresten verwijderd en de kanten mooi vlak getrokken met de rasp/p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_22_10.jpg
pplaatjes bitumen voor wat extra paneeldemping/p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2008_3_5_20_21_31.jpg
pDe draad weer opgepakt en eindelijk begonnen aan mijn nieuwe subkist/p |
Upload Date 5/3/2008 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_4_12_15_52_24.jpg
Massapunt op het motorblok ook weer opnieuw gemaakt. corrosievrij gemaakt en gemonteerd en zinkspray eroverheen. |
Upload Date 12/4/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_4_12_15_51_50.jpg
Afgelopen weekend ook de bekabeling weer wat ge-updatet. Toch terug gegaan naar een keer 50mm2 naar achteren en massa naar motorblok en chassis en ook een 25mm2 naar de dynamo. Dat is wel genoeg voor mijn install. Normaal zit de pluspool aan de voorkant van de auto, dat heb ik dus ook maar even veranderd (erg kortsluitings-gevaarlijk) Alles ook netjes gebundeld en nieuwe zekeringhouder gemonteerd die rechtstreeks op de accu zit.. Veiliger kan niet. Meteen ook alles in andere ribbelbuis gestoken. |
Upload Date 12/4/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_4_12_15_51_13.jpg
Ook wat synthetische wol achter de mid. Blijft netjes in de kickpanels hangen voor nog wat meer demping. |
Upload Date 12/4/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_4_12_15_50_41.jpg
Vandaag met het wat warmere weer kon ik toch de plain chant die eerst boven op de oude plek van de mid zat loshalen en naar onder verplaatsen. |
Upload Date 12/4/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_30_20_24_36.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 30/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_30_20_23_28.jpg
Deurplaat op de deur..jammer alleen dat de focal plain-chant nu te hoog zit. Ik krijg het helaas niet lekker los aan de bovenkant waar eerst de mid zat, dus dat wordt weer een keertje 50 euro lappen.. |
Upload Date 30/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_30_20_23_3.jpg
Gaatje gezaagd in de deurplaat.. |
Upload Date 30/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_30_20_15_47.jpg
De opening groot genoeg gemaakt om de mid de deur in te kunnen laten spelen. BRTevens de aansluiting daar waar de deurplaat komt vlak gemaakt met stukken bitumen om zo weinig mogelijk lekkage ertussen te hebben. |
Upload Date 30/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_5_56.jpg
Rvs plaatje en bitumen verwijderd om het gat te gaan maken waar het midje naar binnen in de deur moet gaan spelen.. |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_30_20_17_5.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 30/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_30_20_16_30.jpg
De kickpanelen van binnen 2 laagjes bitumen gegeven tegen nog eventuele resonanties. |
Upload Date 30/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_5_31.jpg
Hier pur erin om alle resterende ruimtes op te vullen en zo een stevig gevuld geheel te krijgen. |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_5_2.jpg
De paneeltjes voor het purren even de bouten erin gedraaid, zodat er geen pur in de schroefgaten komt.. |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_4_33.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_3_5.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_2_38.jpg
De achterkant ook weer vlak gemaakt voor een goed aansluiting. Het fleecedoek wat eromheen zat helemaal weg seschuurd. Dit heb ik gedaan met een schuurschijf die op de haakse slijper gezet kan worden(korrel 60). Gaat snel en erg goed. |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_2_11.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_1_44.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_25_14_1_16.jpg
Hier en daar wat afgeschuurd om de vorm al wat meer erin te krijgen. |
Upload Date 25/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_2_23_20_7_35.jpg
In de stalen ringen heb ik draad getapt. Daarna in de zinkspray gezet tegen het roesten. |
Upload Date 23/2/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_58_15.jpg
Poly erop gesmeerd en te drogen gehangen. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_54_50.jpg
Met poly ingesmeerd.. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_57_46.jpg
Hier erop gespannen en achterop met de niet-tacker vastgezet. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_57_18.jpg
Als bespanning van het paneel heb ik een oud T-shirt met zeer rekbare stof gepakt. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_56_45.jpg
Even proefpassen met de stalen ringen erin.. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_56_20.jpg
De paneeltjes komen straks met bouten vastgeschroefd op de deur. Daarvoor heb ik inslagmoeren in de paneeltjes gezet, M8 vier per paneel.. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_3_21_20_55_52.jpg
Definitieve vorm. De ringen met veel steuntjes vastgelijmd om een zo stevig mogelijk paneeltje te krijgen. |
Upload Date 21/3/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_2_23_20_2_39.jpg
Omdat de mids in de oude positie gedeeltelijk tegen het dashboard afstraalden, gaf dit een behoorlijke verstrooing. Het geluid was dermate Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat ik dus maar wat nieuws ga proberen../PPDe mids komen nu gekanteld naar de zitplaatsen gericht onder in de deur. op een paneel tegen de deur geschroefd en met polymatten vorm te geven/PPDaar heb ik deze ringen voor gefreesd. De stalen ringen op de achtergrond komen hier weer in verzonken..een solide basis. |
Upload Date 23/2/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_2_23_20_4_24.jpg
Om de kleinere ringen te freezen heb ik eerst een tooltje gemaakt. met de normale centerpunt kun je namelijk dus geen klein genoege cirkels maken. /PPStuk dikkere aluminium plaat gebogen en stangen van de langsgeleider losgeschroefd en hieraan gemaakt. |
Upload Date 23/2/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_2_23_20_4_57.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 23/2/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2007_2_23_20_6_58.jpg
Het alu-plaatje kan nu op en neer schuiven. Om de sleuf er in te maken heb ik even een oude halfgare frees opgeofferd. Daarna een gaatje getapt en een m4 draadeindje erin gedraaid en met locktite vast gezet./PPZeer kleine cirkels zijn nu mogelijk om te maken. |
Upload Date 23/2/2007 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_31_12_20_8.jpg
Het nieuwste probeersel...Genesis 30.1 met passief membraan in een buis(rol?koker?)BRKlnkt erg hoopvol../PP******maar toch niet goed genoeg :-((( nieuwe kist wordt dus gemaakt*********** |
Upload Date 31/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_31_12_20_47.jpg
Aan de ene kant de Genesis 30.1 sub.. |
Upload Date 31/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_31_12_21_16.jpg
En aan de andere kant een Peerless 425 grams passive.. |
Upload Date 31/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_31_12_19_40.jpg
In deze koker heb ik meerder woofers geprobeert. In eerste instantie zonder passive, toen kon dus het aansluitunitje op de kopse kant.BRToen de passive erin ging moest het unitje in de zijkant. Er moest een gat geboord worden van 30 mm. Hoe leuk was het toen toch dat die dikke houtboor eeneens enorm hapte en de buis liet scheuren.BRAl deze ringen frezen en schroeven en lijmen kostte me meer dan een dag werk.BRIk weet zeker dat ik nou niet meer in de hemel kom...BRIk heb hem toen zo goed en kwaad als nog kon gelijmd met vullende lijm. BRHij gaat dus uiteiendelijk nog een keer opnieuw want hij trekt toch een heel klein beetje lucht./PPBij de Gamma stonden ze op de zaagafdeling raar te kijken toen ik om 30 vierkantje van 33x33 vroeg. Leve de kluspas trouwens.. |
Upload Date 31/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_31_12_21_35.jpg
Om te testen ligt hij dus zo in de auto. Op neopreen matjes en crashproof gefixeerd met de oudpapierdoos. |
Upload Date 31/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_31_12_25_19.jpg
Nog eens, recht van achteren. |
Upload Date 31/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_17_32_43.jpg
De afdekplaat eroverheen, in de grondverf. Hoe deze verder afgewerkt wordt is nog niet zeker. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_17_31_49.jpg
Voeding- en speakerkabel in snakeskin en met zwart en rood gemerkt om vergissingen te voorkomen. De versterkerbak zit met dikke inslagmoeren door de bodem vastgeschroefd. De amp''s ook weer met inslagmoeren en boutjes.BRAlle aansluitingen zijn trouwens voorzien van adereindhulsjes met sleeve, zodat het na de- en montage netjes blijft. De voedingskabels zijn 35mm2 , die kreeg ik er precies voorzichtig ingefrommeld. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_17_31_0.jpg
Hier komt alle bekabeling te samen. De versterkerbak is ingefreesd om de voedingskabels wat te verzinken. De RF powercap voor de subamp ligt ook ingefreesd om dadelijk niet zichtbaar meer te zijn. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_27_23.jpg
Dit is dan de eindsituatie onder mijn achterbank. Je ziet de speakerkabels van mid en hoog in snaksin naar voren lopen, vastgelegd met wat ducktape. De twee kabelverslinderslangen die in het midden naar voren lopen, daar zitten de MP 5-serie RCA''s in verpakt. Ze kruisen alleen op die plek voedingskabels, ik heb dan ook gelukkig nergens last van storingen. Je ziet dat ik twee massapunten heb, onder alletwee de gordel bevestigingen (die moeten erin blijven voor de APK helaas). Die zijn allebei kaalgeschuurd op chassis en bevestigingsbeugel en in de zinkspray gezet.. Twee massapunten= meer contactoppervlak was de gedachte erachter..ook dit leverd geen storing op btw.. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_26_43.jpg
Daaroverheen nog ducktape, zodat het kapje niet van zijn plaats kan.. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_25_53.jpg
Zo zit de voeding dan uiteindelijk, met kunststofkapje eroverheen. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_25_14.jpg
Krimpkousje eroverheen.. Hier zie je de drie 35mm2 kabels die naar iedere amp gaan. Deze zijn bij de amp''s in de achterbak pas weer gezekerd, dus heb ik ze in snakeskin čn kabelverslinder gedaan, voor de zekerheid. Bij de aansluiting in het blok ook nog rood kabelhoesje erover, zodat het zeker duidelijk is dat dit de + is. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_24_41.jpg
De kabels bij aankomst in de verdeler voorzien een adereindhuls met sleeve.BRMooi afegewerkt en je kan makkelijk kabels los en weer vast maken. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_23_5.jpg
De kabels, in kabelverslinder, er door heen. Ter hoogte van de doorvoeren door de metalen delen zijn twee lagen kabelverslinder gebruikt. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_21_56.jpg
Hier de weg even vrijgemaakt voor de twee voedingskabels en in de ''stop-rust'' gezet. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_20_58.jpg
Hier komen de voedinskabels binnen, door rubberen thules. BRDe 50mm2 lag er al. Voor de nieuwe install heb ik er een 35 mm2 naast gelegd, zodat voedingsproblemen uitgesloten zijn.BRDe kabels liggen door de auto minimaal in kabelverslinder. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_30_12_19_35.jpg
De mp 7 mid, kabels gesoldeert en afgewerkt met krimpkous. Het groene krimpkousje was eigenlijk om links en rechts te labelen, maar dat heb achter in de koffer niet doorgevoerd, omdat dat mijnsinziens onnodig is. Vergissing maken is haast uitgesloten.. |
Upload Date 30/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_19_39.jpg
Zo is het wel netjes de hoek om. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_19_11.jpg
Hier loopt de kabel dus over mijn bodemplaat van de auto en moet een bocht gemaakt worden. Dat is dus een probleem want hij is 1,8cm breed en heel taai, dus dat gaat niet.. stukje ertussenuit snijden dus.. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_20_18.jpg
Zo loopt de kabel dus door mijn auto heen. Als hij over bitumen loopt, is hij niet beschermd, wel vastgetapet. De kabel is Van de Hul, MC the Goldwater. Verzilverde kabel, ongeveer 2mm2 doorsnede aders. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_3_18.jpg
Speakerkbael zijn ook vernieuwd. Hier gaan kabel van tweet en mid de deur in. Door/langs het originele rubber. Ik wilde eigenlijk een aparte thule monteren, maar dat was haast onmogelijk. Beschermd in snakeskin en door het gat naar de cabine extra beschermd met krimpkous. De mantel van de kabel is erg dik en van een haast elastiekachtig spul. Heel erg taai en flexibel, kreeg er heel moeilijk een stukje van blootgetrokken. Nadeel is wel dat deze platte kabel heel breed en dik is. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_2_33.jpg
Achter de mid Focal "plain chant" geplakt na het testen met mp5 en 7serie mids.BR |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_1_37.jpg
4mm bitumen over de deur heen gesmolten. Bulletproof deur, čn dicht..BRDe buitenplaat is trouwens met 2 lagen 2,5mm bitumen beplakt.BRHierin trouwens al het nieuwe 7 serie midje.. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_0_56.jpg
Met montagekit in de deur vastgelijmd. Trilt niet, zit erg goed vast en geen schroefgaten. De 1 centimeter dikke metalen plaat (vierkant) waar de mid in gemonteerd wordt zit in deze deur ook al ingelast. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_19_0_6.jpg
4 gaten per portier te vullen.. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_18_59_40.jpg
Zo is het resultaat, voor het bijslijpen. Met een knabbelschaar kun je dus redelijk precies werken..en ook korte bochten draaien trouwens. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_18_59_0.jpg
Eerst heb ik kartonnen mallen gemaakt van de gaten in mijn deur. Daarna deze overgenomen op de rvs-plaat. Om deze vormen eruit te krijgen heb ik een knabbelschaar aan moeten schaffen (ijzerzaagje in de decoupeerzaag kun je dus echt wel vergeten bij rvs). Die is op deze foto trouwens op zijn kop in de bankschroef vastgeklemd, zodat ik de plaatjes erdoor kan duwen.BRDaarna waar nodig wat bij geslepen. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_12_28_18_58_15.jpg
Wat rvs-plaat om mijn deuren helemaal luchtdicht te gaan maken.. |
Upload Date 28/12/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_2_26_18_7_50.jpg
Zo ziet het er van de achterkant uit. Gaten met schroefdraad voor de MP5''s moeten nog geboord en getapt worden. |
Upload Date 26/2/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_2_26_18_7_2.jpg
Hier de MP5 kick in de metaalplaat verzonken. Past echt precies! |
Upload Date 26/2/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_2_26_18_17_29.jpg
Mede-SYSer Ubootpiloot heeft deze staalplaten kunnen regelen, waarvoor nogmaals hartelijke dank!!. Plasmagesneden, 1cm dik en zo''n 2 kilo per stuk, massa zat achter de kicks dus :-)BRDeze platen worden in de deur gelast, nadat het gedeelte wat er nu zit met het 13cm gat eruit is geslepen. |
Upload Date 26/2/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2006_2_26_19_3_16.jpg
Op de sloperij een extra deur gekocht, zodat ik op mijn gemakje kan gaan slijpen, lassen, dempen en gaten dichtmaken..205jes staan gelukkig 3hoog op de sloop, dus je hebt voor een paar tientjes een deur! |
Upload Date 26/2/2006 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_41_49.jpg
Bij Peugeot is al het plastic dun en hard, dus maar opgevuld met stukjes noppenschuim, dat zet er druk op, dus minder kans op rammelen. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_41_26.jpg
Ook kabeltjes en andere dingen die kunnen trillen of rammelen vast gezet met ducktape. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_40_45.jpg
Nieuw zonnedak geplaatst en dus maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het dak ook te dempen. Overal 2 lagen, dat moet genoeg zijn. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_51_38.jpg
Evenals het "kartonnen" afdekplaatje, heeft dat tenminste nog een beetje massa.BRTja, een Peugeot 205, hij weegt standaart heel weinig, nu weet ik hoe dat komt.. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_51_10.jpg
Achterin de zijkant ook maar even gedempt.. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_55_18.jpg
Ook hier weer alle bedrading vast geducktaped. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_54_26.jpg
Overal 1 en op sommige plekken waar nodig 2 lagen bitumen. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_53_58.jpg
Zijkant achter zoals hij standaart is, sja.., Daar mag wel een velletje bitumen tegenaan. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_11_45_45.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_8_2_18_56_42.jpg
Gedeelte van de kofferbak eerste laagje bituum gegeven. |
Upload Date 2/8/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_17_47_44.jpg
35mm2 voedingskabels voor de 1050s weggewerkt in kabelverslinder. Hier zie je trouwens ook de imbusboutkoppen waarmee de bodemplaat vastgeschroefd zit. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_17_48_13.jpg
Totaalaanzicht vanuit de auto, waar de accu en zekering ook zichtbaar is.BRDe kabels die naar onder de bank lopen, waar de verdelers en zekeringen zitten, worden nog in kabelverslinder weggewerkt mettertijd. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_17_48_45.jpg
10mm2 subwooferkabel, past net in de amp, door kabelverslinder naar de sub.BRAan het uiteinde afgewerkt met krimpkous en schroef-banaanstekers van PG. |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
klapkracht - SyS_2005_10_23_17_49_12.jpg
pTotaalaanzicht. Er komt nog een afdekplaat overheen met ventilatoren erin. ******************************************* Dit was mijn vorige install. Dit was mij toch wat te heftig allemaal. Draaide haast nooit alles vol open en miste toch wat klank. Alles eruit dus en over een heel andere boeg../p |
Upload Date 23/10/2005 |
Zoom |
|
|
|
|