|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase sjowkees Citroën AX
|
chendy01 - ax_voor_de_deur_bij_pro-car.jpg
Hier staat mijn AX voor de deur te wachten bij Pro Car Audio Center te Ridderkerk (voorheen Eleanor Car-Hifi). Het eerste wat er bij mij altijd gaat gebeuren is het inbouwen van een SCM-TNO goedgekeurd alarm. Het is nogal een rit, maar ik heb van Riesh gehoord dat hij goede ervaringen met ze heeft. Ik heb dus maar gelijk een afspraak gemaakt. Zaterdag 05-02-2005 gaat het dus gebeuren. (index: pagina 1 alarminbouw - pagina 3 ramen tinten) |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - ax_en_a4_voor_de_deur_bij_pro-car.jpg
Een vriend van mij heeft net een Audi A4 gekocht en wilde ook gelijk mee naar Pro Car HiFi Center voor het laten inbouwen van het alarm. Hier staan ze leuk naast elkaar voor de ingang. We zijn een beetje aan de vroege kant, dus Nurkan is er nog niet. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - nurkan_bezig_in_de_ax_voor_het_gt_alarm.jpg
Nurkan @ work in de AX. Er komt een klasse-II GT alarm in. Hij is druk bezig en heeft geeneens tijd voor een action-pic. Ook ik ben hard aan het werk om plaatjes te schieten voor de showcase. De gemiddelde inbouwtijd is zo''n 2uur bij Pro Car Hifi Center. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dls_corsa_full_shot.jpg
Dit is de DLS Corsa van Nurkan. Hij deed mee met de EMMA en kwam ooit eens op een 9e plaats terecht. Hij is nog in onderhandeling met wat sponsoren en naar alle waarschijnlijkheid gaat alles eruit en wordt de Corsa ingezet voor E-SPL. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dls_corsa_van_pro-car.jpg
Hier een shotje van de rear. De DLS Corsa ziet er erg dik uit. En check die tints. I''m a sucker for tinted windows! |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dls_corsa_trunk_side_shot.jpg
Een mooi shotje van de trunk. Het is erg duidelijk te zien dat de DLS Corsa sterk naar SQ neigt. Al het poly-werk is in dezelfde kleur gespoten als de carros. Een hele mooie afwerking mag ik wel stellen. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dls_corsa_overall_view_trunk.jpg
En nog een mooi shotje van de trunk. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - nice_shot_van_de_trunk.jpg
Achter perspex bevinden zich de waferzekeringen en ook nog een dikke koperen plaat die als distru-blok dient. Een hele mooie en orginele install. DLS-style. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dls_amps_in_de_corsa.jpg
Dit zijn de 3 DLS-amps die zich ook onder perspex bevinden. Op elk van ze staat gegraveerd welke speekz ze aansturen. V.l.n.r: High, Mid en Sub. Zullen ze het warm krijgen denk je? ;) |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 12w6_in_de_dls_corsa.jpg
Close-upje van de sub. Ik dacht in 1e instantie aan een JL 12W6v2, maar dat is ''m niet. Vergeten te vragen aan de ownder. De dikke sub is wel voorzien van een mooie bling-rand. Hebbe?!? |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - pioneer_blackbox_in_de_achterbank.jpg
Hier de blackbox van de Pioneer HU. Ik heb niet gevraagd welk type het is, maar het lijkt op het duurdere werk. Heel erg mooi weggewerkt in de rugleuning van de achterbank. Als er maar niemand met zijn lompe lijf op gaat zitten. -slik- |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 01_kleurverschil_met_en_zonder_folie.jpg
Ik heb een hekel aan zonlicht dat naar binnen schijnt als ik in de oto rijd. Ook mijn zoontje die achterin zit kan er niet goed tegen. Vandaar dat ik rondom de ramen voorzie van folie. Ik kan het niet zelf, maar ik heb wat maatjes die er nogal gedreven in zijn. Helaas was ik de cam vergeten toen ze de achterruit en de zijramen achter deden. Op deze 1e shot kan je dus al duidelijk zien dat ze reeds beplakt zijn. Let er op dat je niet té donker verduistert. Vooral met zwarte folie-tint is de kans groot dat de smeris je aan de kant zet. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 02_rechterdeur_zonder_folie.jpg
Dit is de rechter-deur van de AX. Deze bestaat uit 2 delen; het kleine driehoekje en de grotere ruit. Deze shot heb ik gemaakt om het kleurverschil te laten zien tussen de reeds geplakte kleine ruit en de ongeplakte grote ruit. SOMBONGZ (de plakker) was niet 100% tevreden met het resultaat. Deze gaat straks dus opnieuw in de folie. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 03_linkerdeur_nog_zonder_folie.jpg
De linker-deur zonder deurpaneel. Het 3-hoek ruitje en de raamgeleiders zijn verwijderd. Dit is om het plakken van de grote ruit te vergemakkelijken. Ik heb gelijk de standaard deurdemping wat verwijderd. Het spul van Citroen lijkt wel op crêpe-papier. Dit deuren worden op termijn helemaal gedempt met Merford FibraFlex. Maar dat zien jullie nog wel. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 04_linkerdeur_demontage_van_de_ruiten.jpg
Het rijgeluid in de AX valt voor een diesel reuze mee. Zal dat misschien door die ene bitumenmat komen??? ;)BRHier kan je goed zien dat Citroen bij het ontwerpen van de AX al rekening heeft gehouden met het afscheiden van de kaartenbak en de rest van de deur. In het doorzichte plastiek gedeelte naast de raamslinger komt een 13cm compo. Die is dan akoestisch afgescheiden van de rest van de deur. In de 2 grotere gaten onderin komen 2x 16cm kickjes. Jaja, een semi-aktieve 3weg compo. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 05_zeepsop_en_glasex.jpg
Goed ontvetten en natuurlijk ook de ruiten cleanen voordat je begint met plakken. SOMBONGZ gebruikt hiervoor een zeepsopje en Glassex. Of W5 glasreiniger dat precies hetzelfde is. Wel zijn beide flessen verdunt door er simpelweg water bij te voegen. Dat werkt makkelijker volgens de plakkers. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 06_verpakking_van_de_glamfolie.jpg
Glam windowfilm dat afkomstig is uit de States. Het is in meerdere kleuren te krijgen. Maar helaas niet in NL te krijgen. Ik heb het laten meesturen toen er iemand op vakantie was. Deze folie kost zo''n 8,00 U$. Hier in NL zijn er verschillende merken/kleuren in de handel. De kwaliteit van de folie varieert sterk. Bij de ene is de folie wat dikker en bij de andere is de lijm weer wat sterker. Goede folie is natuurlijk aan de prijs. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 07_glam_dark_bronze_35_.jpg
De kleur die erop komt is Dark Bronze met een max. lichtdoorlatendheid van 35%. Het zal dus niet héél donker worden. Als je een donker-blauwe of zwarte folie neemt met 35% neemt, zal het toch lijken alsof het extreem getint is. Vandaar dat ik Bronze neem. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 08_glad_strijken_van_de_folie.jpg
De folie is reeds op maat gesneden voor de 3-hoek en wordt glad gestreken. Je ziet dat de folie nog niet gelijk op maat wordt afgesneden. Maak gebruik van de orginele strijkrubber die bij de folie wordt geleverd. SOMBONGZ knipt het strijkje meestal doormidden zodat je de hoeken met meer gevoel kunt gladmaken. Let er wel op dat je de folie goed nathoudt. Anders krijg je enorm veel krassen op de folie, waardoor je ''s avonds heel slecht naar buiten kunt zien door de folie. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 09_nog_meer_strijken.jpg
De 3-hoek is klaar en nu is de gotere ruit aan de beurt. Ook bij deze wordt de folie nog niet precies op maat gesneden. Wij gebruiken de el-cheapo snijsetjes van de Pr@xis. Heel handig om de folie mee te snijden. Ze zitten in een rode verpakking en na 2 ruitjes kan je ze weggooien. Verder zit er een soort krabmesje in om de ruit helemaal te ontdoen van evt. teer- en lijmresten. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 11_ff_tussendoor_een_jl-amp_afstellen.jpg
Terwijl SOMBONGZ bezig is te plakken zie ik nog kans om naar de Beemer van Manisha te kijken. Owww leuk een JL 500/1 met heel veel knopjes. Draaien maar!!! |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 12_kleine_zijruit_ligt_te_drogen.jpg
Het 3-hoekje is netjes op maat afgesneden en belangrijk is om nu de folie goed te laten drogen. Wij leggen ''m lekker bij de verwarming. Straks wordt deze 3-hoek eerst in zjn rubber vastgezet en daarna terug in de deur geplaatst. Vooral als de folie nog niet goed droog is, zal bij het monteren van de ruit de folie gaan schuiven en dan heb je bubbeltjes. Dat gebeurde dus bij de rechterdeur. Kan je weer lekker opnieuw beginnen. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 13_folie_reeds_aangebracht.jpg
De linkerruit is al geplakt en afgesneden. Dit ging redelijk snel en in 1x goed. Gelukkig maar. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 14_zijshot_met_folie_net_aangebracht.jpg
Mooi gelukt he? Ik ga helemaal gelukkig worden. :) |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 15_kleine_zijruit_nogmaals_afsnijden.jpg
Het 3-hoekje is helemaal opgedroogd en nog even de randen nalopen. SOMBONGZ heeft hier meer oog voor en ziet nog kleine oneffenheden. Een nieuw mesje pakken en snijden maar weer. Dan kan die weer terug in de deur. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 16_linkerkant_reeds_klaar.jpg
Hier zitten de beide ruiten weer in de deur. Je kan al zien dat de AX een heel andere look uitstraalt. Als je door de voorruit kijkt kan je net zien dat 1 van de ruiten van de rechterdeur nog niet is beplakt. Op de pic lijkt de tint trouwens donkerder dan in het echt. Maar je kan al een aardig idee krijgen hoe het er straks uit komt te zien. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 17_shot_met_de_rearwindow.jpg
En hier nog ff een picje met de achterklep erbij. Nu alleen nog de rechterdeur en dan zijn we klaar. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 18_afmeten_van_de_folie_voor_de_rechterdeur.jpg
Omdat de grote ruit niet wordt verwijderd uit de deur snijdt SOMBONGZ de folie al een klein beetje op maat. Dit gebeurt aan de buitenkant van de deur. Zorg er voor dat de zowel de deur als de ruit flink wordt ingespoten met Glassex. Dan blijft de folie zelfs op de deuren kleven zonder dat deze beschadigd raakt. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 19_op_maat_snijden_van_de_folie.jpg
De hoogte van de folie is bepaalt. Nu nog wat van de bovenkant afsnijden. Voor deze kant hebben we wer een nieuw pakje mesjes opengemaakt, zodat je goed kan afsnijden. Werkt gewoon veel makkelijker. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 20_deurpanelen_weer_terugplaatsen.jpg
Hier ben ik weer. Tijdens het plakken moest ik SOMBONGZ assisteren met de folie. Ik heb dus geen pics kunnen schieten van het gladstrijken en afsnijden van de ruit. De folie zit er goed en strak op. Nu weer het paneel erop en dichtbouwen maar. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 21_shot_door_het_raam.jpg
Linker-deur is ook helemaal klaar en dicht en nog even een picje van het uitzicht en de kleur van de Bronze folie. Nu irriteert de kleur van de spiegel mij heel erg. Deze is helemaal helder van kleur en staat totaal niet bij de tinted windows. Hier gaan we nog wat op verzinnen natuurlijk. |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - 22_rechterkant_reeds_klaar.jpg
De AX is klaar! Heel snel de ramen schoongemaakt aan de buitenkant en dan een pic van de nieuwe look. Ik weet niet wanneer X-Zibit weer in NL is. Mag ie ''m van mij meenemen. MTV... plz Pimp My Ride!!! |
Upload Date 11/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dls_ca21_inside.jpg
Een shotje van de inside van een DLS CA21. De eigenaar dacht dat deze afgefikt was. Maar zo te zien geen enkel spoor te bekennen van gesmolten onderdeeltjes. De CA21 is uit de DLS instap-lijn en doet volgens spec 2x 100WRms. Hij is afgezekerd met 2x 25A. |
Upload Date 8/2/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dsc01298.jpg
De AX heeft standaard een 3gaats onderstel. Dat wilde ik veranderen naar 4gaats, omdat bij evt. nieuwe velgkeuze er natuurlijk meer te shoppen valt. Hier ga ik mijn standaard 155-70-13 banden overzetten van de origenele 3gaats weelz naar de 4gaats. |
Upload Date 5/4/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dsc01299.jpg
Close-up van de AX. De achteras is afkomstig van een AX GTi en de voorpoten komen van een 106 XSI. De AX staat na de 4gaats conversie ook beduidend lager dan voorheen. |
Upload Date 5/4/2005 |
Zoom |
|
|
chendy01 - dsc01300.jpg
Close-up van de 106 XSI schijf en klauw. De orginele 1.5 diesel schijf en klauw zijn flink kleiner. En nu dus ook dubbele geventileerde schijven. |
Upload Date 5/4/2005 |
Zoom |
|
|
|
|