|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Phase Linear Install
|
Pepijn - p3192199.jpg
In deze sloep moet het allemaal gaan gebeuren./PPOp deze foto is de wagen tijdelijk rijdbaar gemaakt voor de APK keuring. Ondertussen is de wagen alweer geheel leeg gehaald om alle nodige restauratiewerkzaamheden uit te kunnen voeren alsook de caraudio voorbereidingen te treffen. |
Upload Date 29/7/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p3192203.jpg
Na aankoop, als project wagen voor de komende 2 jaar, is er al het een en ander veranderd. Zo zijn er Hartge velgen onder gekomen, 7J voor en 8J achter met resp. 225/50R16 en 245/15R16 banden. Het spoilerpakket rondom wordt gelijk aan dat van een ///M535i en de wagen zal in 2005 geheel overgespoten gaan worden. Voor nu eerst de caraudio ;-) |
Upload Date 29/7/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p2042432.jpg
Dit is een blik op de leeg gehaalde kofferbak. De randen van de kofferbak zijn eerst in de menie gezet en moeten nog voorzien worden van de nodige roestwerende middelen verder. Er is tenminste wel lekker ruimte voor een leuke en vooral MOOIE install. |
Upload Date 31/7/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p2042435.jpg
Ik ben begonnen met de kofferbak en dan is het eerste uiteraard: DEMPEN. Dus de binnenkant van het kofferdeksel maar netjes gedempt met bitumen plaatjes. Een wereld van verschil als je op de buitenkant klopt. Het klinkt nu al flink doder dan voorheen. |
Upload Date 31/7/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p2042436.jpg
Hier bijna het eindresultaat van de bodemplaat van de kofferbak. Ik heb eerst van heel veel kleine stukjes hardboard (lekker goedkoop!) allemaal kleine puzzelstukjes gemaakt, deze aan elkaar gelijmd met houtlijm en dat weer over getrokken op een 3 tal grote platen hardboard. Dit zal straks gezaagd worden van 8 of 9 mm MDF. |
Upload Date 31/7/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p2242067.jpg
Nog een foto uit de oude doos met m''n oude install. Deze install zat op een dubbele bodem gemonteerd voor in de kofferbak van m''n 3-serie van BMW (vorige auto). Ik heb geluk gehad dat deze bak er net uit was toen de auto gejat werd, anders was ik dit alles ook kwijt geweest :( Helaas zijn wel de amps wat beschadigd door het vervoer van o.a. boodschappen e.d. in de kofferbak. Dit zal in de huidige auto niet meer voorkomen! |
Upload Date 31/7/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p4012520.jpg
De "werkplaats" is maar even naar binnen verhuisd omdat het vroeg donker wordt, er veel regen valt en meer slappe smoezen om lekker warm te kunnen werken. |
Upload Date 24/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p4022521.jpg
De kist is ondertussen gezaagd, gelijmd en geschroefd en hieronder is het resultaat te zien van het dempen van het apparaat./PPDe baspoort paste qua lengte niet geheel in de kist en daarom steekt deze aan de zijkant er een stujkje uit. Voor het geluid maakt het niks uit en als de install straks klaar is dan zie je er niks meer van. |
Upload Date 24/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p4022522.jpg
Hier kun je goed zien dat ik de ruimte voor de ingang van de poort vrij gehouden heb van noppenschuim om zodoende poortruis tegen te gaan en de lucht vrij in de poort te laten stromen. |
Upload Date 24/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p4022523.jpg
Nogmaals een foto van de ingang van de baspoort. Ik ben helaas 1 ding vergeten en dat is de ingang van de poort af te ronden. Ik kwam erachter toen net alles gelijmd en geschroefd was. Nouja, leerpuntje voor de volgende keer. |
Upload Date 24/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p4022524.jpg
Hier nog even een Fly-Over aanzicht. |
Upload Date 24/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p9292617.jpg
Ik heb er even op moeten wachten maar dit is de amp geworden die de boel mag aansturen. Een 6 kanaals amp waarbij er 2 kanalen gebrugd worden om de sub aan te sturen. De versterker geeft 6 x 65 watt RMS op 4 Ohm, of 3 x 220 Watt RMS gebrugd op 4 Ohm. Dus in mijn geval wordt het 4 x 65 Watt RMS + 1 x 220 Watt RMS. Moet voldoende zijn. |
Upload Date 29/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p9292618.jpg
Een close upje van het logo wat op de amp staat. |
Upload Date 29/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p9292608.jpg
Je krijgt wat nieuws binnen dus wat doe je: openschroeven natuurlijk! Hier het interieur van de PB Six. Mooie symetrische opzet, dikke koperbanen en goeie bevestiging van de eindtorren. Alles is conventioneel van opzet. Kortom het ziet er netjes uit. |
Upload Date 29/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p9292611.jpg
In het interieur is dit het voedingsdeel. Lekkere dikke spoelen, goed versterkte koperbanen en een paar elcootjes die mij eigenlijk wat te klein zijn. Gelukkig komt er een powercap van Ground Zero voor te hangen voor eventuele reserves. |
Upload Date 29/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - p9292614.jpg
Gewoon mooi. |
Upload Date 29/9/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - is.jpg
Hier zie je het installatieschema zoals ik deze in AutoCAD getekend heb. Helaas is dor het verkleinen van het plaatje de kwaliteit enorm achteruit gegaan. Ondanks dat een net overzicht van hoe de install bekabeld moet worden. |
Upload Date 6/10/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - pa022636.jpg
Het kistje is af! De voorkant is geschroefd de rest gelijmd om zodoende nog bij de binnenkant te kunnen zonodig./PPEnig nadeel is de kans op omkiepen bij hard optrekken door het gewicht van de woofer. Maar hier zal wel een oplossing op te vinden zijn. Bij de eerste tests kwam ik tot de conclusie dat de box erg goed klinkt maar wel behoorlijk wat vermogen nodig heeft. |
Upload Date 6/10/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - pa022641.jpg
Op de bovenkant van de magneet is mooi het merkje van de woofer af te lezen evenals het type. Nu nog een mooie kabel vinden om de woofer aan te amp te knopen. |
Upload Date 6/10/2004 |
Zoom |
|
|
Pepijn - pa022642.jpg
De schroeven zullen na afronding van de install niet meer zichtbaar zijn. |
Upload Date 6/10/2004 |
Zoom |
|
|
|
|