|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Tunemans hobby bakkie
|
tuneman - deurhandgreep.jpg
eerst ben ik de auto wat gaan stylen.BRgrijze deurgrepen ziet er niet uit.BRdaar gaan we wat aan doen men neme wat originele opel spuitbussen gehaalt bij de dealer en de deurgrepen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 8.jpg
na 4 lagen lak ziet het er dan zo uit.BR |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - deurhandgreep2.jpg
na het drogen en inbouwen ziet het er heel erg strak uit zeker als je je bedenkt dat dit met een spuitbus gespoten is geworden. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - astra28.jpg
als we dan toch bezig zijn en nog wat lak over hebben dan meteen dit zielig stukje plastic dat als spoiler door het leven moet gaan ook maar een likje verf gegeven. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - astra39.jpg
en zo ziet het beesie er dan van voor uit. een stuk beter dan origineel. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - astra31.jpg
en zo ziet het beesie er van achter uit. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - massachassis.jpg
hier de massa van accu naar chassis. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - astra36.jpg
als we dan toch bezig zijn zwarte sierlijsten staan niet echt op een rode auto.BRdit ziet er een stuk strakker uit. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - astra30.jpg
meteen de parafaan en de wissers meegenomen,ik vindt de parafaan wel geslaagd maar de wissers zien er nu niet echt mooi meer uit.BRdat valt me wat tegen. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - astra32.jpg
toen ik klaar was met spuiten schoot mij deze vraag mij te binnen. ik heb nog een remus van een gsi liggen zou die passen? en ja hoor past perfect.BRen het ziet er erg stoer uit de dubbele remus einddemper.BR |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bekledingdeur.jpg
hier is het deurpaneel verwijderd,zodat we mooi kunnen gaan bouwen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - deur.jpg
en dan kunnen we eindelijk gaan inbouwen we beginnen met het verwijderen van het intrieur. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - pwrkabelhu.jpg
na het verwijderen van het intrieur ben ik begonnen met het trekken van de kabels,BRde 25mm2 die zit al mooi op zijn plek hier zie je het gat voor de 6mm2 kabel die de HU en de neon moet gaan voedden. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - pwrkabelhu1.jpg
hier zit de tulle mooi op zijn plek. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn4.jpg
hier zie je de rubbers zonder de connectors. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn.jpg
om van de originele super dune speaker kabels af te komen zat er maar een ding op uitboren.BRhier zie je ze nog in goede staat.BRbij de gsi heb ik nog even de originele kabels gebruikt om dat die connector dus helemaal vol zit met kabels. ik heb alles electrisch in de gsi.BRen dat is dus een flink karwei om alle kabels te verlengen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn1.jpg
en boren maar! |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn2.jpg
na een hele tijd rustig te hebben geboort is dit het resultaat.hier past nu 3 x25mm2 in. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn3.jpg
en dit is wat er dan nog overblijft van de connector. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn6.jpg
en hier zie je de bekabeling aan de anderekant ik kwam net wat kabel te kort omdat ik de kabels heb gebruikt uit mijn vorige auto.maar zo erg is dat ook weer niet binnen niet al te lange tijd komen er nieuwe versterkers en dan ook nieuwe speaker kabels. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - conn5.jpg
hier zie je de connectors weer mooi geplaatst met de bekabeling er al moo door getrokken. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bekabelingdeurl.jpg
eindelijk de eerste kabel is half getrokken. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bekabelingdeur1.jpg
hier zie je de kabels voor de compo en de voeding voor de neon die hier mooi op hun plekje zitten. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bekabelingachter.jpg
hier zie je de bekabeling voor de speakers en de professionele audio kabelBRhet merk is zeck en het is de K5 instrument kabel.BRde afscherming is niet echt optimaal.maar dit is nog altijd mijn alles eerste kabel die ik ooit gekocht heb.en het werkt perfeckt. ik heb nog nooit problemen met storingen gehad.ondanks de mindere afscherming.BRgewoon goed en goedkoop.BRals de achterbank neer geklapt is dan zie je niets meer van de kabels. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k5_cable.jpg
hier nogmaals de RCA van de HU. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - leggen_bekabeling.jpg
hier zie het trekken van de RCA en de speakers kabels.BRop de achtergrond ook nog te zien het gespoten tweeter kapje met er al aan gemonteert de focal tn 46 EN kevlar tweeter.ik had eerst de a stylen van poly willen maken, maar heb ze toch maar op de originele plaatsen gemonteert aangezien ik in de meest criminele wijk op kanalen eiland na woon.BRhier gaat echt geen dag voorbij zonder auto inbraak.BR |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k5cable1.jpg
hier zie nog een keer de RCA ik vindt het niet nodig om een kabel van 50 euro of meer te kopen die je vervolgens mooi wegwerkt en niet meer ziet.BRdit werkt even goed en is stukken goed koper.het voordeel van deze kabels het is gemaakt om te worden misbruikt.BRhet heeft een hele dikke isolatie, die je wel nodig hebt.BReen kabel is zo geplet vooral in een omgeving zoals een auto.BRhet is heel sterk en je hebt vrijwel nooit last van kabel breuken. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - speakdeur.jpg
hier een foto van de woofer in de zelfgemaakte pasring. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - relaiscompoachter.jpg
hier zie je het relais dat de compo''s achter aan stuurt. zo kan ik als ik echt van geluid wil genietten de compo''s uitschakelen en als ik veel db''s wil inschakelen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - speak_plus_tweetkap.jpg
hier nogmaals een foto van de tweeter. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - neoenkabel_tweeterkap.jpg
hier zie je de voeding voor de neon en de tweeter in het tweeter kapje. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - relais.jpg
en hier zit het relais dan mooi gemonteert. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - d1.jpg
hier zie je een dikke elco die op dit moment fungeert als een voudig filter voor de woofer van de compo,ik heb de compo''s zonder filter gekocht om dat ik ze altijd aktief heb laten spelen op dat moment was mijn sub amp naar reparatie en fullrange gaf toch net wat te veel uitslag en te veel vervorming. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bouwputastra.jpg
en hier dan een foto van hoe het tijdens de inbouw in de astra uitzag. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - huneonvoeding.jpg
hier de 6mm2 kabel die de neon voed hier is goed te zien de aftaking een kabel loopt naar de neon voor en naar de speakers en de ander loopt naar achteren. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - hupwr.jpg
hier zie je de voeding voor de HU. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - hupwr1.jpg
hier zie je de stroom kabel die hier van 6mm2 naar 4mm2 gaat reden de 4mm2 is wat makkelijker te verwerken richting HU toe vooral qua aansluiten. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - hu.jpg
hier is de HU op de antenne na aangesloten klaar om intebouwen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - huingebouwd.jpg
en hier zit de HU dan mooi op zijn plek. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - neonspeaker.jpg
hier de montage van de neon bij de speakers. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 27.jpg
hier een foto van de neon in de andere deur. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - neonspeak.jpg
en zo ziet het er dan uit,BRik moet zeggen het is boven mijn verwachting.BRde woorfer licht mooi op in het donker. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - speakcffl.jpg
hier zie je het eindresultaat. deze foto is met flits.BRis dus best fel en goed te zien. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - massaneon.jpg
hier zie je de massa voor de neon bij de voetten en in de deuren. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - hu_kabel.jpg
hier zie hoe ik bezig ben met het trekken van de eerste 6mm2 kabel voor de HU.BRer is er nog een bij gekomen waar ik alle neon op heb staan. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - blacklight_koffer.jpg
hier zit de blacklight op zijn plaats nu kunnen we de kabels mooi gaan wegwerken. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - blacklightkoffer.jpg
hier de blacklight aan de andere kant van de kofferbak. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - blacklighttest.jpg
en hij doet het. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - opel_speakachter.jpg
hier nog op zijn plaats de originele opel speaker. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 2speakers.jpg
hier liggen de speakers naast elkaar. BRlinks de originele opel speaker. en er naast de focal 5k1BRen dat is een 13.5 cm woofertje. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - focalgemonteerd.jpg
hier zit de focal mooi op zijn plaats.BRklaar om weer te worden ingebouwd. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - monterenfocaltweet.jpg
hier ben ik de plaatsing van de tweets aan het uit richten.omdat het niet wilt blijven zitten en ik geen ruimte had om het aftetekenen heb ik dankbaar gebruik gemaakt van een stukje dubbelzijdig plakband. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - gattweet.jpg
hier zie je het gat voor de kabel van de tweeter. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - tweet_gemonteert.jpg
en hier zit de tweeter mooi op zijn plek achter gebruik ik overigens een setje tn 45 tweets. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - zekeringblok.jpg
hier zie het demonteren van het zekeringen blok. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k10.jpg
hier kun je de achterkant van de sub kist zien. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k.jpg
en na flink wat krachts inspanning met de decupeerzaag hebben we een mooi gat waar de RF perfect inpast. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k2.jpg
hier zie je de kist alle gaten zijn uitgeboord de woofers kunnen er nu ingeplaast worden |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k9.jpg
hier zie je de gaten voor de aansluit terminals het zijn 2 dubbel spoels woofers elke spoel krijgt zijn eigen aansluit terminal zo is het makkelijk als ik de setup wil veranderen naar serie stereo of parallel. aan de anderekant van de kist zitten ook 2 terminals. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k5.jpg
Dennis bedankt voor het verder afmonteren van de kist toen ik effe weg moest.;-) |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k6.jpg
en hier zie de sub klaar om in de auto gebouwd te worden. ze zijn nu nog alle bij gesloten.en dat gaat al erg lekkerBRik denk dat ik eerdaags de RF weer ga poorten.BRbij de CV wil ik het ook wel doen maar ik zit met een probleem ik kan de poorten nergens kwijt.daar moetten maar liest 2 100mm poorten op komen.BRde ruimte naast de RF is gereseveert voor de ICE daar komt een dual processor server bordje op.BRdat op zijn beurt weer afgewerkt wordt met een poly kap. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - k8.jpg
hier zit hij dan mooi op zijn plek in de auto. de gsi is opeens een stuk langzamer. maar je wilt bass of je wilt het niet. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - lanzarresized.jpg
en dan de audio.mijn hifo gemeni 8 is er een tijdje gelden mee gestopt en overleden.ik heb toen de compo''s op de speaker uitgangen gezet om toch wat sound te hebben.aangezien ik toch druk aan het sparen was voor een audison vrx ex amp.BRtoen kwam ik deze tegen bij de mediamarkt bij de arena in A dam.BRen ik had het geluk dat het toevallig audio maand was en al het audio spul afgeprijst was daar zag ik deze amp liggen voor 140 euro.BRhij is vier kanaals en levert 4x 125 watt rms 4 ohm en 4x200 watt rms op 2 ohm.BRhij heeft een dubbele high en low pass en thu samen met 4 uitgangen zodat als je nog een sub amp hebt je de filter van de vibe kan gebruiken. zet je het filter intern op low dan wordt extern high pass, anders om zet je de amp op intern lowpass dan is hij extern high pass. kortom je zal nooit filter problemen hebben. en hij is voor zien van een bass remote.toen heb ik deze maar even gekocht tot ik genoeg geld bijelkaar gespaart heb en de audisons kon kopen.BRhet is geen top amp maar echt slecht klinkt hij ook niet.hij heeft wel die typische amerkikaanse klank. maar goed hij gaat harder dan 4x 45 HU watts.BR |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - lanzar1.jpg
hier duidelijk de filter en ingangs/uitgangs sectie te zien. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - vibe.jpg
Na een paar weken hebben we de amp onderhanden genomen. weg garantie,maar hij heeft een flinke test doorstaan.en dat heeft hij overleeft dus die zal echt niet stuk gaan. hier zie je de binnen kant |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - vibe1.jpg
hier nog een foto van de binnenkant. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - vibe2.jpg
hier een foto van het versterker gedeelte. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - vibe4.jpg
hier zie je de aanpassing de koperbanen zijn verzwaard en ik heb er dikkere kabels opgesoldeert.dit resulteert in mindere verliezen en dus een evenredige hogere spanningen en stroom.BRen dat leid op zijn beurt weer tot wat meer vermogen.BRhet zijn geen honderden watts, maar het is wel duidelijk hoorbaar dat hij een stuk harder tettert. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - vibe6.jpg
hier een wat groter en duidelijkere foto van de amp na modificatie |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - naastelkaar.jpg
hier staan ze dan naast elkaal de schildpad astra en de roadrunner astra! ;-) |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - naastelkaar1.jpg
en zo ziet het er van achter uit als ze naast elkaar staan. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - gsi1.jpg
eindelijk in de 1.4 alles klaar voor sixflags komt me 2 weken voor automaxx dit op mijn pad.met leren stoellen alles electrisch. electrische ramen, verwarmde en electrisch verstelbare spiegels,electrisch verstelbare koplamen, etc. en dik 2 keer zoveel power als de 1.4BRmeteen verliefd en het geld dat ik eindelijk bij elkaar had voor de audisons gebruikt om deze mooie GSI te kopen.het is zoals we dat noemen een club auto de vorige eigenaar is monteur bij opel plus ik ken een beetje de historie van de wagen.zelf heb ik er nog een hoop plannen voor, uitbouwen een 16v blokje erin parelmoer lak pimp velgen en dan nogwat gaan tunen lexmaul inen uitlaat spruitstuk.kop flowen en vlakken chippie enzo. kort om een leuk hobby project.BRen tja daar konden we weer opnieuw beginnen. BRT minus 2 weeks en counting!.BRkon ik dus alles uit de 1.4 gaan halen en in de gsi bouwen. dan denkje das nu toch makkelijk astra is astra je weet hoe je het hebt en moet doen,dus mooi niet! ik heb de deadline ook maar net gehaalt donderdag avond om 23:30 was ik klaar. nou ja eigenlijk niet heb de blacklight en de mdf hoedden plank niet afgekregen.BRvrijdags meteen naar sixflags geraced. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - sportstuur.jpg
hier een foto van binnen.BRleuk zo''n sportstuur alleen waar laat ik mijn AB? |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - blok.jpg
het blokkie jammer dat ik wat laat was anders had er nog een lexmaul uitllaat pruitstuk opgezeten. het is harstikke vies in de moter ruimte daar heb ik dus veel werk aan om dat mooi schoon te krijgen.BRmaar nu kun je wel zien of die olie lekt etc. en zoals je kan zien is het blokkie mooi droog. geen lekkende olie etcBRmag ook wel zitten overal nieuwe pakkinge nen tap eindjes met moertjes op.BRen een verschil dat dit is met de rode 1.4 55pk tegen 115pk. :)BR |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 3.jpg
hier zie je nog een massa kabel van dyna naar het blok toe een kabelschoen er op die 2 keer tegroot is.BRook hier maar meteen een 25mm2 kabeltje op gezet.BRdat ziet er veel mooier uit,en schaden zal het niet. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 11.jpg
hier zie je de bevesteging op het moterblok.BRhet originele "draadtje" was 4mm2. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - gaaremassa.jpg
als het een ding is waar ik mij heel erg aan kan storen is het dit wel!BRmeteen alle kabels 3 stuks vervangen door 25mm2 kabels.BRdat vindt ik toch een stuk veiliger, alhoewel dat ongegrond is het is een massa kabel dus sluiting maken zal lastig gaan.plus de dyna is verzwaard van 55amp naar 80 amp dus dikke kabels is wel handig. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 10.jpg
hier zie je de bevesteging van de massa''s aan de dynamo. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 12.jpg
de hoofd zekering voor de audio. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 13.jpg
hier de zekering voor de 6mm2 kabel. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 14.jpg
hier zie je de 25mm2 en de 6mm2 kabel liggen. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 15.jpg
hier zie je de binnenverlichting. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 16.jpg
hier zit de hifonics samson op zijn plek en aangesloten alleen de bekabeling moet nog netjes gemaakt worden. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 17.jpg
hier de lanzar. |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - dtmeinddemper.jpg
hier de dubbele 100mm sebering DTM eind demper de midden demper vervanger is niet te zien maar die zit er wel degelijk nu nog wachten op de kat vervangerBRen dan heb ik een complete groep N uitlaat! ;)BRok het is geen groep A maar das ook niet zo erg aangezien men tegenwoordig op brul uitlaten zit te jagen.BRnu heb ik een voordeel ik blijf qua geluid net onder de grens die toegestaan is maar als je het gas intrapt WHOOOOOP! |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - 18.jpg
het zekering blok dat de 25mm2 verdeelt naar 2 maal 10mm2 |
Upload Date 14/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - massachassis1.jpg
hier is de aansluiting naar chassis goed te zien. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - delco.jpg
ik heb deze delco dingen altijd maar raare dyna''s gevonden het grote nadeel van deze dingen is je kan niet bij de koolborstels komen dus meteen maar naar de sloop om een bosch te halen die ook wat meer amperes levert |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - dyna.jpg
to get power you need power!BRdus meteen even naar de sloop gegaan en een andere dyna uitgezocht deze was de xwaarste die ik kon vinden nu heb ik voor 25 euro een 80 amp dyna. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - pwrsupp.jpg
een heel belangrijk puntje bij in bouwen van een instal is je electriciteits centrale en daar zijn we dan ook maar meteen mee begonnen.BRhier goed te zien de 25mm2 massa kabel voor de dyna.BRbij elke andere auto of andere dyna die ik krijg doe ik altijd een nieuwe regelaar met koolborstels plaatsen.BRzoweet ik zeker dat, dat goed in orde is. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - led_dash.jpg
effe de kleur van het dash aanpassen bij de rode 1.4 astra had ik het met een paar leds gedaan en dat gaf niet het resultaat dat ik voor ogen had.dus meteen maar even goed aanpakken en voor dik 100 euro aan leds bestelt hier is de blauwe smd led die ik nodig heb voor det blauwe temp icoontje goed te zien. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - led_dash1.jpg
hier zie de 23! rode leds die gaan zorgen voor de tank/temp meter gedeelte. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - led_dash2.jpg
hier zie je de blauwe leds voor de km teller.BRen zoals altijd moet men weer wat dinge nverkeerd leveren hier zaten 3 witte leds tussen.ik in eerste instantie pissed maar wat blijk de witte leds zijn 3 keer zo duur dan een blauwe led.kortom is dus in mijn voordeel.BR |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - klepasbak.jpg
ik had dus nog 3 witte leds over.BRwaar kunnen we die nou mooi inbouwen?BRna een tijdje zoekken kwam ik op een leuk plaatsje uit voor de leds de asbak.BRhier het metalen afdek kapje. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - asbakklep1.jpg
hier zieje dat de eerste 2 al mooi op hun plaats zitten.BRik heb ze in serie gezet nu kon ik volgens het hard wired principe werken BRpootje naar pootje solderen met een voordeel ze staan zonder dat je veel hoeft te meten even ver uit elkaar. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - asbakklep2.jpg
hier zitten ze alle 3 op hun plek.BRtijd om er eens wat spanning op te zetten en te kijken of het wat wordt. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - asbakkleptest.jpg
Eureka! het werkt. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - asbakklaar.jpg
en dit is dan het eind resultaat. en dat mag er wezen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - sjonnyrpm2resized.jpg
hier zie je de half gedemonteerde toeren teller klaar om eens goed onderhanden te worden genomen. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - rpm2.jpg
hier zijn we bezig met de teller weer in het klokhuis te monteren.BRhij is bijna klaar.BRlet op de extra gemaakte koel gaten het zaakje geeft nogal wat warmte af. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - rpm1.jpg
hier een foto van boven genomen.waar een derde remlicht van een paar euro al niet goed kan zijn. ;) |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - rpm.jpg
hier zitten we in de test fase van de sjonnie teller. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - rpmklaar.jpg
en hier is hij dan mooi ingebouwd.BRdit is perfectie! :) |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - tanktemp.jpg
hier zijn we druk bezig met het tank/temp gedeelte van het dash. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - weerstanden_tanktemp.jpg
hier de weerstanden voor de leds. ik heb met opzet hele zware weerstanden genomen om er zeker van te zijn dat die nooit te zwaar belast kunnen worden.BRveiligheid gaat voor alles. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - neon_voetten.jpg
hier een foto tijdens het testen van de neon bij de voetten. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - vanbinnen.jpg
en hier dan eindelijk klaar en nog net voor sixflags het enige dat niet meer gelukt is is het inbouwen van het blacklight en de mdf hoeddenplank. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bouwputastra1.jpg
hier zijn we bezig om de klokken teller qua verlichting helemaal te optimaliseren. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bekabeling_neon_gsi_1.jpg
hier goed te zien de bekabeling voor de kathode buisje dat bij de woofer komt ook nog net te zien de pasringen voor de compo hier met een mooi lichtgevend geel laklaagje om het effect van de kathodebuis nog wat sterker naar voor te laten komen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - bekledinggsi.jpg
hier ook weer het zelfde als bij de 1.4 de kabel voor het kathode buisje.BReen voordeel van een andere auto maar wel het zelfde model je hoeft alles alleen omtezetten. en dat klinkt helaas simpeler dan het is.BReen gsi is geen 1.4 ben ik achtergekomen. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - massa_links.jpg
hier zie je de bevesteging van de massa voor de lanzar vibe. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - massalinks.jpg
hier de massa aansluiting voor de hifonics gen X samson amp.BRer naast nog een flinke kabelboom die aangesloten en ingekort moest worden. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - neongsipwraftappen.jpg
een voordeel van alles electrisch is dat je makkelijk stroom kan aftappen voor de neon. |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
tuneman - streetlegalneon.jpg
hier is goed te zien mijn derde remlicht. het enige stukje legale neon in de auto.;-) |
Upload Date 8/7/2004 |
Zoom |
|
|
|
|