|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase Eelco's Sq poly adventures part 2!
|
Eelco2 - onder_motorruimte1.jpg
Alle bekabeling voorzien van ribbelslang, en de uiteinden geisoleerd met krimpkous. Tevens is de standaard verbinding tussen -pool en chassis vervangen door een exemplaar van 35mm2. De zekering naast de accu is voorzien van een 60 Ampere ANL-zekering. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - onder_motorruimte2.jpg
Zowel zekeringhouder als accupoolklemmen zijn voorzien van kunststof afdekkapjes. Past gelukkig allemaal precies. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - doorvoer_door_schutbord.jpg
De doorvoer van de 35mm2 voedingskabel door het schutbord, en uiteraard door een eigen doorvoertule. Kabel wederom afgeschermd door middel van ribbelbuis. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - voedingskabel_onder_dorpel.jpg
De voedingskabel onder de dorpel (passagierszijde) is afgeschermd door middel van flexibele kunststof kous. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - voedingskabel_achterin.jpg
De voedingskabel die het verdeelblok (gezekerd) in kan. Geisoleerd met krimpkous. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - ingang_verdeelblok.jpg
Ingang verdeelblok. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - ingang_massablok.jpg
Massa-verzamelblok. Op dezelfde manier als de voeding geisoleerd. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - bekabeling_rechts.jpg
Alle bekabeling onder het vloerkleed. Afgeschermd met spiraloflex. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - bekabeling_overview.jpg
Compleet overzicht vanaf de passagierszijde. Het zijn wel erg veel kabels, maar er zitten ook nog een aardig aantal later te gebruiken kabels bij voor evt. neon verlichting enz. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - speakerkabel_center.jpg
Luidsprekerkabel tbv centerspeaker. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak_bekabeling_zonder_amps.jpg
Alle bekabeling in de kofferruimte. Volledig afgeschermd en geisoleerd. Speaker- en voedingskabel uiteinden zijn voorzien van adereindhulzen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 5ch._aangesloten.jpg
Close-up van de aangesloten 5 Channel. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 5ch._aangesloten_bovenshot.jpg
Bovenaanzicht. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - stereo60_aangesloten.jpg
De Stereo 60 aangesloten. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 030404_001.jpg
De Stereo 60 heeft de zekering aan de onderzijde van de versterker. Daarom heb ik de versterker voorzien van een RVS framewerk wat ik kan kantelen, nadat de vleugelmoeren aan iedere zijde losgedraaid zijn, zodat ik toch nog snel bij de zekering kan komen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 030404_009.jpg
Daar zit hij dus. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - dak_gedempt.jpg
Het dak van de auto. Heb ik ook maar "ff" behandeld met 2 lagen dempingsmat. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - deur_gedempt2.jpg
De deuren. Het blik van de deur zelf is gedempt met 2-3 lagen dempingsmat. Het framewerk (datgeen je op de foto dus ziet) is met laag beplakt. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - achterpaneel_niet_gedempt.jpg
De zijpanelen naast de achterbank, met maar één zielig dempingsmatje.... |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - achterpaneel_gedempt.jpg
En na een paar uurtjes flink plakken helemaal dood. :) |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - koffervloer_gedempt.jpg
De kofferbakvloer. Ook deze is volledig gedempt. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - zijkant_koffer_gedempt.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - doek_gespannen.jpg
Stretchdoek gespannen over de MDF ring heen waar de tweeter in moet komen. Ik heb een vrij groot stuk van de stijl gebruikt om te spannen omdat anders de vorm van deze (nogal forse) tweeter er nog meer uit zou springen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - insmeren_met_poly.jpg
Eelco doet zijn ding....Lekker ff poly''en :D |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - poly_drogen_in_auto.jpg
Omdat mijn a-stijlen nog een stukje onder het dashbord steken, was ik genoodzaakt om de met polyester behandelde stijlen in de auto te laten drogen. Dus een stukje van het dashbord afgeplakt, stijlen gemonteerd, en rustig laten drogen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - a-stijlenplamuur_1.jpg
Op deze foto is het inmiddels alweer een stapje verder gevorderd. Allereerst is de opgedroogde polyester grofweg geschuurd, en daarna voorzien van een aantal laagjes plamuur (welke op deze foto ook al weer geschuurd is). |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - skai_resultaat.jpg
Na weer een aantal uurtjes stoeien met skaileer stanlymes en lijm is dit dan het resultaat. 10 cm tweeters in de a-stijl van een Corsa. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - gesoldeerd_met_krimpkous.jpg
De speakerkabels. Gesoldeerd en voorzien van krimpkous. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - polymal_center.jpg
Het kleine cockpitje uit het midden van het dashbord is verwijderd. Daar moet een centerspeaker geplaatst worden. Allereerst heb ik van polyester een mal gemaakt van het stuk dashbord waar de speaker moet komen. Daarna is de ring voor de speaker geplaatst. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - doek_gespannen_center.jpg
Het stretchdoek gespannen om de mal en de speakerring heen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - polytreatment_center.jpg
Hier staat de vers aangebrachte laag polyesterhars te drogen om daarna te worden voorzien van nog een aantal lagen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - center_geschuurd.jpg
Als het geheel droog is, mag er geschuurd worden. Dat is op deze foto reeds gebeurd. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - center_plamuur1.jpg
Dan moet hij uiteraard nog worden geplamuurd en geschuurd. Op deze foto is de plamuur net aangebracht. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - center_resultaat1.jpg
En als het dan allemaal glad genoeg is, en alle putjes en hobbeltjes zijn weggeschuurd, kan het worden bekleed. Ik heb het bekleed met zwart skaileer. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - center_resultaat2.jpg
En het resultaat mag gezien worden.... |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - koffer_007.jpg
Voor de kofferbak is een losse binnenbehuizing gebouwd, zodat ik die mooi buiten de auto kon bouwen. Hier is te zien hoe na een beetje uitrichten de stand van de subs zou worden. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - koffer_009.jpg
Na veel rek en trekwerk is het stretchdoek voor de subwooferbehuizingen inmiddels gespannen. Hierna zullen ze worden beplakt met polyesterhars en diverse lagen glasvezelmat, totdat ze hard en dik genoeg zijn. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - koffer_016.jpg
Hier dus de kisten in wording voorzien van de eerste lagen polyester plus glasvezelmat. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferinbouw_004.jpg
Zo, alles uitgehard, afgeslepen en vlakgeschuurd. Nu alleen even bedenken hoe de versterkers (Genesis Five Channel + Genesis Stereo 60) het mooist geplaatst kunnen worden. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferinbouw_009.jpg
Een MDF voetje voor de kleinste versterker. Uitsparing aan de onderkant is ietsjes groter gemaakt zodat de ribbelbuis er mooi onderlangs gemonteerd kan worden. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferinbouw_012.jpg
Onder de Five Channel is ook een vrije ruimte gehouden zodat (ook daar) de ribbelbuis mooi onderlangs kan. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - ringvormen_deksel.jpg
MDF ringen gezaagd en gefreesd, zodat straks niet de hele versterkers zichtbaar zijn, maar slechts een groot deel van de bovenzijde. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak301203_015.jpg
Tja, En om alles pre-cies passend aan de auto te maken, moet de kap het liefst in de auto gemaakt worden. En omdat de kap er na het hele polyester proces ook weer uit moet, moet dus ook alles afgeplakt worden. Zoals hier zichtbaar; een deel van het binnenwerk (subbehuizing), de hoedenplankdragers en de rest van de achterkant van de wagen. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak321203_011.jpg
Op deze foto is te zien dat inmiddels het welbekende stretchdoek gespannen is, en dat het doek ingesmeerd word met de eerste laag polyesterhars. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak321203_023.jpg
Nadat de eerste laag volledig opgedroogd is kunnen we verder met het verstevingen van het geheel door het aanbrengen van glasvezelmatten doordrenkt met polyesterhars. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak020103_004.jpg
Na 3 lagen glasvezelmat aangebracht te hebben, mag het geheel een dag en een nacht GOED uitharden, om vervolgens met veel geweld (ondanks het afplakken) uit de auto gehaald gehaald te worden. Et voila!! Deksel vorm! |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak020103_009.jpg
Op deze foto is heel goed te zien hoe diep de grote (Genesis 5 Channel) versterker is geplaatst. Als je goed kijkt zie je ook dat de binnenkant van de polykap is verstevigd met glasvezelmatten en polyesterhars. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak030103_005.jpg
Ja, het was wel degelijk winter, maar het sneeuwde niet. Ik was slechts fanatiek aan het schuren. :) |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak030103_009.jpg
Toch stiekem tussendoor even passen en kijken hoe het staat met 1 versterker op zijn plaats. Zo is al heel goed te zien dat het heel mooi vorm krijgt. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - kofferbak030103_011.jpg
En dan.... Dan komt het minst leuke van het hele poly gebeuren als je het mij vraagt. Plamuren en schuren, alleen dan in honderdvoud. Hier het begin van de eerste laag. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 210104_006.jpg
Hier zijn we al een heel stuk verder. Het grootste deel is al egaal, alleen door de verschillende plamuursoorten en stukjes poly die er doorheen geschuurd zijn zie je de glooingen niet zo goed meer, dus hoogste tijd om het geheel eens lekker dik in de spuitplamuur te zetten. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 140204_010.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 140204_011.jpg
Zooo, dat ziet er toch een heel stuk beter uit!! Nu alles 1 kleur heeft kunnen we echt goed overzien hoe alles is geworden. En geloof me, toen ik dit zag, was ik al heel erg tevreden. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 140204_016.jpg
Toch snel even in de auto kijken..... Zoals je kunt zien, in 1 kleur is het echt al een stuk mooier! |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 200204_010.jpg
En toen was de kap gekleurd!! Wooowie wat mooi!!! |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 020304_001.jpg
Het lijkt nog een beetje kaal zo allemaal. Het mdf paneeltje tegen de achterbank moet nog in de skai worden gezet, de grilles moeten nog gespoten én ik moet nog een apart iets bedenken als sier/hoedeplankpaneel. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - zaterdag_002.jpg
Dit is dus het sierpaneeltje geworden. Waar een emmer, een passer, een potlood en decoupeerzaag al niet toe kunnen lijden! Zo maakt dit het geheel toch weer een stuk mooier. Het zijn 2 lagen mdf; de onderste is 18mm en de bovenste 12 mm. De onderste zal dezelfde kleur grijs als de woofergrilles worden gespoten en het bovenste deel word net als de poly afdekkap in carroseriekleur (blauw) gespoten. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 030404_010.jpg
Tja...en toen maar wachten op de woofergrilles. |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 090404_001.jpg
De foto is niet helemaal lekker, maar toch vind ik hem stiekem wel bizar mooi! |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 090404_004.jpg
Dit is hem dan!! Het heeft lang geduurt (voor de verandering) maar daar is het resultaat ook naar. Foto''s van de deurpanelen zullen nog volgen. Hierbij wil ik iedereen die (in wat voor vorm dan ook) mij met raad en daad heeft bijgestaan ontzettend bedanken voor alle hulp! (en psychologische steun wanneer ik weer eens een stressfull moment had :D) |
Upload Date 12/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - koffershot_ets.jpg
Nog even een mooi totaalplaatje van de kofferbak tijdens de ETS in RAI Amsterdam. Eindelijk na meer dan een half jaar de beschermfolie van de versterkers verwijderd...Mooimooimooi |
Upload Date 18/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - hpim6161.jpg
Ik kwam toevallig nog een hele fraaie resultaat foto tegen op internet die ik toch ff wilde delen ;) Hier kun je nét de neongloed op de bovenste versterker zien. |
Upload Date 3/2/2005 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - screenshotlc.jpg
Foto voor de plaatstelijke (Leeuwarder) krant, gemaakt tijdens een meeting een tijdje terug. (en ja, ik had een kater) |
Upload Date 3/2/2005 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - SyS_2006_7_19_17_36_39.jpg
Nog maar ff een foto van het deurpaneel. |
Upload Date 19/7/2006 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 100404_001.jpg
De auto.... |
Upload Date 18/4/2004 |
Zoom |
|
|
Eelco2 - 100404_002.jpg
Dé raamsticker. |
Upload Date 18/4/2004 |
Zoom |
|
|
|
|