|
Terug naar het overzicht van de showcases Showcase DLS & GENESIS (Rooky Unlimited)
|
jgbouman - firstinstall.jpg
Dit was een van mijn eerste installs.BRMet een DLS CA10 en een alpine V serie eronder. Klonkt allemaal best aardig. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - jkl.jpg
Een knipoog naar Jaap Klein mijn schoonvader die veel geholpen heeft met de bouw. |
Upload Date 30/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - subwoofer.jpg
De 1e sub zit er in. Natuurlijk moet alles nog afgewerkt worden zoals waar de kabels de kist in gaan en het afstellen van de kist zodat het bijna naadloos aansluit. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - accu3.jpg
14,2 Volt moet genoeg zijn. Hier kan je goed zien hoe alles is aangesloten wat betreft zekeringen.BRDe kabel die van de voorste optima naar de achterste loopt is voor en achter voordat hij het verdeelblok ingaat afgezekerd. Van de 2e accu loopt er een kabel direct naar het verdeel blok. Waar het weer word opgesplitst naar de 3 versterkers |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - accu5.jpg
Op de 60 Ah yellowtop zit een zekering en stroomverdeelblok van Tsunami. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - headunit.jpg
De 9835-R van alpine stuurt het geheel probleemloos aan. Voor de installatie even de schakelaar aan de onderkant omzetten zodat je aktief 3 weg aan kan stuuren. |
Upload Date 9/7/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - joram106gti_1.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 1/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - joram106gti.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 1/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak1.jpg
Hier is alles mee begonnen. Boven de orginele deurbak. Daar worden de maten van overgenomen. De deurbakken zijn kompleet worden kompleet dicht en krijgen een inhoud van ongeveer 8,5 liter. Genoeg om ook een diepe bas te krijgen |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak2.jpg
Hier worden de ringen uit gefreest. Dit gaat veel beter dan zagen anders ben je 12 uur bezig om te schuuren en plamuuren. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak3.jpg
In de 10 ringen moeten nu gaten komen waar de speakers in gaan. Dit word wel gezaagt omdat de gaten te klein zijn voor de frees. En omdat de afwerking van de binnenkant er minder toe doet. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak4.jpg
Nu zijn de ringen ook van binnen uitgezaagt. En passen de speakers er perfect in |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak5.jpg
En nu staat alles in de lijm tangen. Een lijm verbinding is sterker dan schroeven. Nadeel is wel dat alles moet uitharden. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak6.jpg
Na veel passen en meten krijg je de juiste hoek. Erg belangrijk voor de klank. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak7.jpg
Hier zie je al aardig welke kant het op gaat. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak8.jpg
De deurbakken moeten helemaal gesloten worden en krijgen een inhoud van +- 8 liter. Hier zijn de opstaande randen gemonteerd. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak9.jpg
Hier is het goed zichtbaar hoe het er uit komt te zien. Er moet nog veel gebeuren. |
Upload Date 2/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kabel_deur.jpg
Helaas heeft de peugeot 106 geen ruimte om kabels door de deur te trekken. Dus moest er een extra buis komen om 4 mm2 door te voeren. Een takken werk maar van groot belang. |
Upload Date 1/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - speaker.jpg
De nieuwe DLS Irridium 16cm deurspeakers worden natuurlijk gesoldeerd en afwegwerkt met krimpkous. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - speaker1.jpg
Nylon kous en krimpkous zorgen voor de afwserking en de bescherming. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - speaker2.jpg
Hier heb eind resultaat. Wel een verbetering de UR6/s knalde er door het geel iets te veel uit. Bovendien klinkt dit stukken beter. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - deurbak11.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 3/3/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping1.jpg
De panelen zoals ze orgineel zijn zonder demping. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping2.jpg
Hier zit er al een aardig dikke plak bitume overheen. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping4.jpg
Ook de andere kant zit volgeplakt met bitume. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping3.jpg
Achter de isolatie zit de bitume. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping5.jpg
Heel de kofferbak is beplakt met bitume. In het midden is een gat gemaakt die niet goed te zien is. Die moest er in omdat ik een 2e accu achter komt. En volgens de emma regels moet een 2e accu ventilatie hebben naar buiten. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping6.jpg
De platen bij de wielkasten zijn standard al gedaan met demping. Die is er nu afgehaald en vervangen voor dikker bitume omdat het niet genoeg dempte. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kabels2.jpg
Voordat de bitume over de bekabeling gaat is alles vastgezet met tape. Gewoon voor de zekerheid. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kabels3.jpg
Alle kabels lopen gescheiden. Links de rca en rechts de 3 speakers kabels voor rechts. 1,5mm2 zilver voor de tweeters 2,5 mm2 zilver voor de mid en 4mm2 voor de kick die door de deuren gaan direct naar de woofers |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kabels4.jpg
Aan de bestuurderskant zitten de overige kabels ook getaped maar daar is dus ook bitume overheen gegaan |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kabels5.jpg
Hier nog een overzicht van de bodem van de auto en de bekabeling |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping7.jpg
Ook de vloer is bedekt met bitume. Onder de bitume liggen alle kabels zodat die stevig op de plek liggen en goed beschermd. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping8.jpg
Hier wederom de bodem van de auto waar de kabel onder liggen. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping9.jpg
Hier zit de standard isolatie er weer in daaronder de bitume en daaronder de kabels. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping10.jpg
Vanaf hier word alles weer opgebouwd inplaats van afbreken dat geeft toch altijd een beter gevoel |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping11.jpg
De vloerbedekking zit er al weer in ook lekker schoon kunnen maken want je komt op veel plekken natuurlijk nooit meer bij. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kabels1.jpg
De standard bekabeling is vervangen voor 25mm2 en afgeschermd met een nylon kous |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - accu.jpg
De afdekplaat voor de optima is van Tsunami, die heeft een volt meter en 2 wafer zekeringen.BRDe standard kabels onder de motorkap zijn vervangen voor 25mm2 en overtrokken met nylon kous en afgewerkt met krimpkous of het rafelen te voorkomen. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - accu1.jpg
|
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - ventilatie_accu1.jpg
De ventilatie kabel van de accu gaat door de bodem naar de achterbumper van de auto. |
Upload Date 10/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - ventilatie_accu2.jpg
De kabel heet een diameter van 13mm. Volgens het emma regelboek moet je een minimale diameter van 5mm hebben dus dit moet ruim voldoende zijn. |
Upload Date 10/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - ventilatie_accu4.jpg
De kabel loopt direct onder de kofferbak en zit goed vast. Later is er niet veel meer van te zien omdat het reserve wiel er voor komt te hangen |
Upload Date 10/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - ventilatie_accu3.jpg
De kabel komt uiteindelijk uit bij het sleepoog bij mijn achterbumper. |
Upload Date 10/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - ventilatie_accu.jpg
Deze kabel is voor de ventilatie van de 2e accu. |
Upload Date 10/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - wisselaar.jpg
|
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak1.jpg
Dit is de basis van de kofferbak een 8mm mdf plaat waar 3 versterkers op komen |
Upload Date 23/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - demping12.jpg
|
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak2.jpg
Dit is de bodemplaat met sleuven voor de bekabeling. In het midden zit een gat die voor de ventilatie van de 2e accu naar buiten moet zorgen. Daar komt nog een buis in |
Upload Date 23/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak3.jpg
Hier zitten de zij schotten erop met incapingen om nog bij de achterlichten te komen dit word later afgewerkt met een klepje. |
Upload Date 23/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak4.jpg
Even in de auto passen voordat je verder gaat is wel verstandig. Het overige deel van de bekabeling ligt nog onder de achterbank. |
Upload Date 23/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak6.jpg
Helaas geen omschrijving! |
Upload Date 23/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak7.jpg
In het midden zie je de 2e accu bak deze is volledig gesloten behalve een klein deel aan de achterkant. Hier komt een 60 Ah optima Yellowtop in. De 3 versterkers komen in de lengte onder en naast de kist. Links en rechts komen de sub kisten met scharnieren zodat de naar achter te kantelen zijn voor bekabeling etc. |
Upload Date 23/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub5.jpg
Hier zijn alle platen op maat gezaagt en klaar voor montage van 2kisten. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub1.jpg
Deze houder zorgt ervoor dat de bass poort stevig op zijn plek blijf zitten en op de juiste afstand van de kist. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub2.jpg
Hier zit de houder van de poort gemonteerd. De afstand van de poort tot het mdf is even veel als de diameter van de poort. |
Upload Date 17/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub.jpg
De sub kisten zijn gemaakt van 22 mm mdf en zijn gelijmt en geschroeft. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub1.jpg
Deze houder is gemaakt om de bas poort goed op zijn plek te houden. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub2.jpg
Hier zie je het uiteinde van de poort in de houder zit. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub3.jpg
Op de voorplaat na is de kist zo goed als af. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub4.jpg
De buis moet nog op maat gemaakt worden (31 cm) en beplakt worden met bitume. Daarna kan het voorfront erop. |
Upload Date 27/5/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub6.jpg
Linker sub kist die zo goed als klaar is. Nog even beplakken met skai en de poort er in |
Upload Date 8/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub7.jpg
Dit word min of meer de indeling. De gaten in de voorkant zijn later niet meer zichtbaar omdat er een afdekplaat in komt. De gaten zijn trouwens voor ventilatoren. |
Upload Date 8/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub8.jpg
De achterkant van de kist. Hier kan je heb bakje zien voor de 2e accu. De sub kisten kunnen naar achter scharnieren zodat je bij de 3 versterkers kan komen die er onder liggen. Als de accu geplaatst is kom er nog een plaat achter om alles op zijn plaats te houden. |
Upload Date 8/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak8.jpg
In het midden de accu bak rechts een sub kist waar de gaten nog uitgesneden moeten worden en links komt er nog een. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak9.jpg
Alle delen die niet in het zicht komen zijn niet beplakt met skai maar worden wel in de grondverf gezet en zwart gemaakt. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub9.jpg
Dit moet het dan ongeveer worden. De bekabeling en de demping van de poort moeten nog gedaan worden. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - sub10.jpg
Even de UR10 van dls erop passen. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - kofferbak10.jpg
Alle kabels worden vast gemaakt aan de bodemplaat zodat het netjes blijft liggen. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
jgbouman - accu2.jpg
De 2e optima achterin staat in een bak die aan het einde volledig word afgesloten. Rechts zie je de ventilatie buis van 13mm die naar de achterbumper loopt. |
Upload Date 23/6/2004 |
Zoom |
|
|
|
|